Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     
HOTELARZ » 03/2013, TEMAT NUMERU » Jak i gdzie promować hotel, by zdobyć gościa?

Jak i gdzie promować hotel, by zdobyć gościa?

Internet i polecenie, czyli marketing szeptany są obecnie uważane za dwa najważniejsze kanały promocji hoteli. Globalna sieć i opinie konsumentów są ze sobą ściśle powiązane: to właśnie internet jest pierwszym miejscem, gdzie informacji na temat produktu szukają jego potencjalni nabywcy. Najcenniejszą informację stanowią dla nich opinie innych internautów-konsumentów.



Na co zwracać uwagę przy doborze kanałów promocji, co to jest „zerowy moment prawdy”, jak w promocji hotelu wykorzystać nowoczesne technologie – tym kwestiom poświęcony jest jeden z rozdziałów publikacji „Zarządzaniem nowoczesnym obiektem hotelarskim. Księga dobrych praktyk”, która stanowi podsumowanie doświadczeń ponad stu polskich hoteli i obiektów hotelarskich uczestniczących w programie oceny jakości obsługi gości „Złoty Standard”. Znajdują się w niej nie tylko strategiczne zalecenia dla managerów hotelowych, ale też sprawdzone rozwiązania mogące wpłynąć na efektywność działania obiektu hotelowego.

Książka zawiera bogaty zbiór opinii ekspertów i praktyków hotelarstwa. Każdy z szesnastu rozdziałów poświęcony jest innemu zagadnieniu związanemu z prowadzeniem obiektu hotelarskiego. Jeden z nich „Jak i gdzie promować hotel, bu zdobyć gościa” publikujemy poniżej. Oprócz niego znajdziemy m.in. rozdziały „Jak prowadzić spójną politykę cenową”, „Jak prowadzić marketing hotelarski w sektorze klienta biznesowego”, „Jak skutecznie promować hotel w internecie”, „Jak właściwie przygotować pokój na przyjęcie gościa”, „Jak prowadzić hotelową gastronomię”, czy „Co jest najważniejsze w obsłudze gościa hotelowego”. Publikacja ukazała się w nakładzie 5 tys. egzemplarzy i trafiła do liderów opinii branży hotelarsko-turystycznej m.in. do miesięcznika „Hotelarz” oraz do laureatów i uczestników programu „Złoty Standard”. Część nakładu dostępna będzie w sprzedaży bezpośredniej prowadzonej przez biuro programu „Złoty Standard”. „W najbliższych latach znaczenie internetu w kształtowaniu zachowań konsumpcyjnych wzrośnie, m.in. z powodu rozwoju technologii mobilnych. Cały czas jednak istotny wpływ na podjecie decyzji o dokonaniu rezerwacji w danym hotelu ma dobrze przemyślana i spójna kampania promocyjna obiektu. Powinna być dopasowana zarówno do możliwości finansowych hotelu, jak i pożądanej przez niego grupy klientów. Warto bowiem promować hotel tylko tam, gdzie przyniesie to efekty.

»Wyróżnij się lub zgiń«. Tytuł przełomowej książki amerykańskiego marketera Jacka Trouta mógłby być najkrótszą i jednocześnie najprostszą odpowiedzią na pierwszą cześć pytania zadanego na początku artykułu. Od ponad dwudziestu lat główna myśl publikacji Trouta jest naczelną zasadą marketingową we wszystkich możliwych branżach. Obecnie nabrała znaczenia jak nigdy dotąd.

Potencjalny gość hotelu, tak samo zresztą jak i klient supermarketu, ma bowiem w dzisiejszych czasach nie tylko ogromny wybór produktów, usług i ich dostawców. Dzięki nowoczesnym technologiom ma także niemniejszą możliwość dowiedzenia się o nich niemal wszystkiego i podjęcia decyzji o zakupie, zanim wybierze się do sklepu czy biura podróży. Dlatego tak istotne staje się nie tylko właściwe, to znaczy skuteczne, promowanie usług, lecz także przekonujące uzasadnienie dlaczego klient powinien wybrać właśnie tę, a nie inną ofertę.

 

Przygotuj plan promocji

Podstawą skutecznej promocji jest odpowiednie przygotowanie, a następnie wdrożenie i zrealizowanie strategii marketingowopromocyjnej hotelu. – Pierwszym jej krokiem jest stworzenie planu marketingowego, który zawiera szczegółowy harmonogram działań promocyjno-sprzedażowych łącznie z budżetami, jakie będą przeznaczone na ich realizację – wyjaśnia Paweł Skoczylas, kierownik działu sprzedaży i marketingu Parkhotelu Vienna. – Plan jest narzędziem, które pomaga w usystematyzowaniu pracy działu marketingu, ale nie należy traktować go jako coś, czego nie można zmienić bądź poprawić w ciągu roku. Sytuacja na rynku jest na tyle dynamiczna, że niektórych działań po prostu nie da się przewidzieć z dużym wyprzedzeniem. Dlatego plan zawsze zakłada rezerwę budżetową. Często wykorzystuje się ją w nagłych sytuacjach, które mogą skutecznie pomóc w promocji obiektu – tłumaczy Paweł Skoczylas.

Na promocję hotelu składają się: reklama (np. w prasie, radiu, telewizji, internecie, ambient czy zewnętrzna), public relations (np. materiały prasowe, wywiady, sponsoring, działalność dobroczynna) oraz promocja sprzedaży (np. pokazy kulinarne, imprezy promocyjne, konkursy, telemarketing). Wykorzystanie wszystkich wymienionych instrumentów w działaniach promocyjnych byłoby jednak zbyt kosztowne i czasochłonne nawet dla największego obiektu. Należy koncentrować się wyłącznie na narzędziach najbardziej efektywnych.

Te jednak będą w przypadku każdego hotelu inne, gdyż obiekty różnią się między sobą i to, co sprawdzi się w jednym, okaże się absolutną klapą w przypadku drugiego. Hotel położony w centrum miasta, w dzielnicy pełnej modnych klubów nocnych, warto promować w mediach społecznościowych. Natomiast hotel historyczny mieszczący się w zabytkowym pałacu z dala od zgiełku miasta więcej gości pozyska dzięki promocji w luksusowych magazynach, niż na facebooku.

Wśród wszystkich kanałów promocji hotelu managerowie obiektów wyróżnionych godłem »Złotego Standardu« dostrzegają jednak dwa najskuteczniejsze: internet oraz marketing szeptany. Dokładnie takie same kanały komunikacji zostały wskazane przez respondentów w badaniu przeprowadzonym w 2010 r. przez Eurobarometr na temat nastawienia Europejczyków wobec turystyki. Internet jako główne źródło informacji w planowaniu wakacji wskazało 43 proc. respondentów. Jeszcze więcej, bo aż 59 proc., ankietowanych osób z 27 państw członkowskich UE stwierdziło, że najbardziej przekonujące są opi [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.



Dostęp dla prenumeratorów Hotelarza
Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


Autor: Wiktor Kołakowski

Komentarze: 65 dla “Jak i gdzie promować hotel, by zdobyć gościa?”

  1. Grażyna Pacała

    Według mnie najlepszą formą promocji jest dodanie obiektu do różnych wyszukiwarek jak np. http://www.konferencyjne-obiekty.pl

  2. Dobrym i często odwiedzanym miejscem jest strona tanie wypoczywanie na której możesz zareklamować się za darmo.

  3. Zgadzam się z Grażyną, jeśli jest możliwość organizacji konferencji w hotelu to świetnym sposobem na zdobycie dużej liczby gości jest promowanie go w serwisach typu: konferencyjne-obiekty.pl.

  4. Polish atractons

    Najlepiej chyba na stronę tego typu http://www.tanie-wypoczywanie.pl/

  5. 4 komentarze i 4 reklamy 2 serwisów :)

  6. Bo jak się nie ma na reklamę to trzeba działać po partyzancku ;)

  7. http://www.zamek-tuczno.pl nie trzeba szukać daleko polecam ;)

  8. My korzystamy z darmowej bazy noclegowej http://taniewakacje.info/ Ludzie często wyszukują noclegów w sieci, dlatego to dobre rozwiązanie. Teraz wszystko dzieje się w sieci, dlatego uważam, że to właśnie tutaj najlepiej się reklamować.

  9. Villa Admirał w centrum Gdyni złóż rezerwację : rezerwacja@admiralvilla.com.pl

  10. Noclegi w Jastarni

    Ja reklamuję wszędzie gdzie można to zrobić tanio i darmowo. Oczywiście słowa jakich poszukuje klient są bardzo ważne. Np Jastarnia Noclegi itd. ważne jest też podanie adresu jak http://www.nr1jastarnia.pl polecam

  11. wczasy nad morzem

    http://www.pokojenadmorzem.pl Noclegi i Wczasy w Chłapowie

  12. Darmowa promocja ofert turystycznych

    Zapraszamy do zamieszczania ofert hoteli, pensjonatów, gospodarstw agroturystycznych. Dodawanie oraz publikacja wpisów jest bezpłatna: http://TuWypoczniesz.pl

  13. Hotel Mazury

    Ośrodek, którego nie trzeba promować http://www.kormoran-mierki.pl , jak chcecie poczuć klimat w jakim wypoczywali wysocy urzędnicy Państwowi w całkiem nowej odsłonie gorąco polecam.

  14. Domki nad morzem Balfala

    Można też na forach. Często są tam pytania o noclegi. Poza tym ja swoją stronę http://www.balfala.pl często promuję darmowych serwisach ogłoszeniowych.

  15. Domki nad morzem Balfala

    Można też na forach. Często są tam pytania o noclegi. Poza tym ja swoją stronę często promuję darmowych serwisach ogłoszeniowych.

  16. kochamy-baltyk

    Jeśli oferujemy usługi wynajmu pokoi nad naszym kochanym morzem, to ciekawy pomysł na nazwę strony też może okazać się dobrym pomysłem np. http://www.kochamy-baltyk.pl

  17. Hotel Chopin Bydgoszcz

    Zapraszamy do nowego trzygwiazdkowego hotelu w centrum Bydgoszczy.
    http://www.hotel-chopin.pl/

  18. Najlepszym sposobem na promocję hotelu czy innego obiektu noclegowego jest dodanie go do dobrego portalu (z odpowiednią renomą i ruchem) skupiającego takie obiekty. Przykładem takiego portalu jest http://www.noclegownia.pl/ gdzie każdy może bezpłatnie dodać informacje o swoim obiekcie noclegowym.

  19. Witam najlepszym rozwiązaniem aby dobrze wybrać serwisy noclegowe jest wpisanie w Google Noclegi i nazwę swojej miejscowości i we wszystkich wynikach na 1 stronie umieścić swój wpis. Dla przykładu Noclegi Stronie Śląskie. zapraszam do odwiedzenia także mojej strony http://www.uireny.pl. Pozdrawiam

  20. Ostatnio odkryłam, że pensjonaty wystawiają ogłoszenia o wolnych pokojach na Allegro. Wystawia się takie ogłoszenie jako przedmiot kup teraz – kosztuje to około 15 zł na tydzień. Dopiero testuję ten sposób reklamy, wydaje się obiecujący.
    A mój pensjonat jest na pokoje44.blogspot.com

  21. Można skorzystać z dodawarki do serwisów ogłoszeniowych http://www.ader24.pl

  22. Hotel Emocja SPa

    Zapraszamy do kameralnego Hotelu Emocja SPA inspirowanego bursztynem. Wypoczywaj w wyśmienitej lokalizacji między morzem a jeziorem!

    http://www.hotelemocja.pl

  23. mozna korzystać z http://noclegi.tomvis.pl/. ogloszenia mozna dodawac juz od zlotowki miesiecznie. korzystna jest tez opcja dodawania krotkich filmikow ktora oferuja.

  24. I just got a free PSN code from http://psn.freegiftcode.com

  25. Powiem tak:
    I just got a free PSN code from http://psn.freegiftcode.com

  26. Jak zdobyć lojalnego klienta za 14,90 PLN ?

    To niszowe i efektowne rozwiązanie dla hoteli , pensjonatów, apartamentów oraz innych typów działalności gdzie relacja z klientem jest ważniejsza niż transakcja.

    Już za 14,90 PLN * zdobędą Państwo lojalnego klienta !
    Jak ?
    Wystarczy podarować mu Bagę z logiem Państwa hotelu !

    Gdziekolwiek Państwa klient będzie potem podróżował – wszędzie zabierze Bagę !
    Dzięki temu nie zapomni i wróci !

    To niezawodny sposób na utrwalenie się w pamięci Klienta, darmowa reklama dla Państwa oraz miażdżąca przewaga nad konkurencją !

    *cena orientacyjna – może ulec zmianie – zależy od zamówionej ilości, wzoru, rodzaju tkaniny i sposobu naniesienia loga.

    „ BAGA” jest producentem woreczków podróżnych na bieliznę, rajstopy, obuwie, rękawiczki, szaliki, stroje kąpielowe, skarpetki, apaszki i inne drobiazgi.
    Szyjemy je m.in. z satyny, bawełny, jedwabiu.

    Produkt dedykowany jest osobom ceniącym elegancję, dobry smak i uporządkowaną przestrzeń (nie tylko walizki) oraz pomysłowe rozwiązania w ekskluzywnym opakowaniu.

    Prowadzimy sprzedaż hurtową oraz detaliczną. Klientów hurtowych zapraszamy do kontaktu telefonicznego / e-mail, natomiast klientów indywidualnych do naszego sklepu internetowego http://www.baga.net.pl

  27. Zapraszamy do Papuga Park Hotel**** Spa & Wellness o pow. 2400 m2 – tu poczujesz orientalny klimat.
    Nawet krótki pobyt w Wellness Marrakesz jest w stanie zastąpić Twój tygodniowy urlop.
    http://www.papuga.pl

  28. Jeśli chodzi o wypoczynek nad samym morzem (bo raptem 30 metrów od plaży) w Polsce to polecam trzygwiazdkowy Hotel Rejs http://www.hotel-rejs.pl Hotel typowo pod osoby 50+. Jedzenie do oporu i smaczne.

  29. Można skorzystać z dodawarki do serwisów ogłoszeniowych http://tablica24.ovh/

  30. Jeśli chodzi o promocję hotelu to ważne są ładne zdjęcia. U nas fotografia wnetz zajeła sie Dominika Tatoń http://www.domi-foto.pl/ i naprawde wpłyneło to na ruch w hotelu. Widać ze zdjecia przyciagaja jednak uwage.

  31. NocujnaMazurach.pl

    Już niebawem ruszamy z portalem jakiego jeszcze nie było. Zachęcam do odwiedzenia naszego profilu na facebooku.
    Jeśli posiadasz miejsca noclegowe to dodaj swój obiekt i zacznij zarabiać http://nocujnamazurach.pl/

  32. WegePensjonat

    Warto reklamować się z głową i postawić na jakość a nie ilość. Polecam taki darmowy poradnik właśnie w temacie reklamy obiektów noclegowych- http://guide.zapizap.com/informacja-o-poradniku/ Bardzo mi pomógł. Myślałam na początku, że jak się wrzuca swoją ofertę wszędzie gdzie się da to będzie odzew, ale byłam w błędzie- warto poczytać, jako poszerzenie tego artykułu. Ja się w końcu dowiedziałam jakie błędy popełniłam no i staram się ogarnąć temat jeszcze raz.

  33. Do WegePensjonat

    Prawda. A poradnik całkiem do rzeczy, bardzo fajnie, przystępnie napisany. Polecam też ;)

  34. WegePensjonat

    Cieszę się, że się przydał. Podzieliłam się nim na kilku forach i wszyscy chwalą, także warto jednak czasem zaglądać do tych wrzucanych linków. Można znaleźć coś przydatnego. :) Pozdrawiam i życzę powodzenia w biznesie w nowym roku.

  35. A co jeśli chodzi o ludzi, którzy mają nie hotele, ale jakieś mniejsze domki, czy kwatery prywatne? Czy myślicie, że ogłaszanie się na portalach typu nocujznami.pl czy innych wystarczy? Z doświadczenia wiem, że dobrym narzędziem jest też Allegro.

  36. Moja znajoma właśnie ma kilka domków na Kaszubach i próbowała na różnych portalach, ale nocujznami.pl – pierwsze słyszę, muszę jej polecić, bo wygląda profesjonalnie.

  37. Dodajecie same hotele i pensjonaty, a tak faktycznie każdy powinien sprawdzić co mu się opłaca najlepiej. W artykule wskazano, że trzeba korzystać z najbardziej efektywnych narzędzi. Efektywność ogłoszeń można łatwo sprawdzić za pomocą narzędzia takiego jak Calltracker. Sprawdzacie skąd dzwonią klienci i wiadomo, gdzie warto się ogłaszać.

  38. Dzięki dziewczyny! Dzięki Wam znaleźliśmy w ostatniej chwili domek na Mazurach na majówkę:) Super sprawa to nocujznami.pl

  39. Polecam wszelkie strony noclegowe, np. travelomania.pl

  40. No w internecie chyba wiadomo…

  41. mishmashhostel

    Poszukując noclegu internet jest dzisiaj chyba głównym narzędziem, ja tak właśnie robię dzięki czemu trafiłem na http://mishmashhostel.pl/ z której to oferty skorzystałem. Strony internetowe mają duże znaczenie, ich wygląd, treść i ładna galeria prezentująca hotel na pewno wpływa na wybór noclegu w takim miejscu ;)

  42. Szczególnie polecam reklamowanie się w serwisach noclegowych przede wszystkim w takich, które są najwyżej w google na dane słowa kluczowe np. noclegi w górach, tanie noclegi Kraków, przykładowe serwisy nocowanie, eholiday, meteor itp. Warto również zainwestować w stronę internetową i dobrze ją pozycjonować pod słowa kluczowe, najbardziej odpowiadają naszej ofercie i przyciągną uwagę klienta. Strona musi być wykonana z prostą nawigacją żeby nie zniechęcała klienta i miała prosty logiczny zawierający wszelkie informacje opis oraz co najważniejsze piękne kolorowe wyraźne grafiki, przypominam, że klient kupuje oczami i coś mu musi wpaść w oko, przykładowa strona internetowa http://www.gorskiwierch.pl/

  43. eNocleg.com

    Może warto dodać swój obiekt noclegowy na http://www.enocleg.com ? Nowy serwis z bardzo ciekawą formą prezentacji obiektów.

  44. Uważam, że nie wystarczy dodawać obiektu noclegowego gdzie popadnie. Lepiej dodać w mniej miejsc, ale zrobić to rzetelnie. W wielu serwisach ogłoszenia są dodane niedbale. Zróbmy ładny opis, dodajmy dobrej jakości zdjęcia, dbajmy o aktualizację treści naszego ogłoszenia. Ile razy to się widzi „weekend majowy 2016″, przeglądając ogłoszenia we wrześniu. Samo to już coś mówi o takim obiekcie turystycznym. Polecam dodać ogłoszenie do portali, gdzie dbają o wygląd i aktualizację ogłoszeń, np. http://www.travelomania.pl

  45. Uważam, że dobrym miejscem na promowanie obiektu jest też serwis http://www.tanienoclegi-24.pl

  46. Polecam nowy serwis noclegowy http://sleephel.pl do którego bezpłatnie możesz dodać swój obiekt

  47. a czy np. targi branżowe nie są dobrym miejscem? Nie jest to droga opcja, a trafiamy do sporej liczby osób, trochę nowych kontaktów zdobędziemy, czegoś sie nauczymy i załapiemy nowe trendy ;) w krakowie w listopadzie są targi horeca, wyposażenie hoteli i gastronomii, byłam już 2 razy i polecam ;)

  48. tylko nocuje.net i traviboo.com

  49. Anna Pudło

    Ciekawym rozwiązaniem w hotelach jest podawanie kawy na wynos w papierowych kubkach z nadrukiem o hotelu. Warto też zaznaczyć, że stawka VAT jest inna na kawę w kubku papierowym (na wynos) niż w porcelanie czyli za różnicę w VAT można powiedzieć
    że kubki i reklama jest za free. A można je zamawiać już od 1000 szt. (www.rainbowcups.eu/pl/content/9-cennik)

  50. Gościniec Pod Gruszą

    Zapraszamy na Dolny Śląsk, do malowniczej Krainy Wygasłych Wulkanów na kameralne konferencje, gdzie można w spokoju pomyśleć nad promocją :) http://www.gosciniecpodgrusza.pl

  51. Mam ten sam problem dopiero zaczynamy i myślę od czego tu zacząć ktoś coś poleci http://phoebe.pl

  52. U nas w hotelu chcemy wprowadzić haftowane logo na wyposażeniu dla gości (ręczniki, szlafroki, serwetki itp.). A do tego gadżety z naszym logo – długopisy, smycze na klucze, mydełka. Stałym klientom biznesowym będziemy dawać pióra z grawerem firmowym. Szukamy tylko sprawdzonego producenta. Póki co ceny są zaporowe, więc 17 lutego wybieramy się na targi RemaDays poszukać konkurencyjnej oferty i negocjować maksymalne rabaty.

  53. Od 2013 roku działa nowatorski ogólnopolski system http://www.urloplandia.pl nazywany informatycznym rajem. W jednym miejscu: noclegi, atrakcje turystyczne i gastronomia. Prezentacje obiektów pozwalają na zaprezentowanie się w pełnej krasie.

  54. Osobiście uważam, że należy usprawnić działania hotelu. Jeżeli obsługa gości nie jest na wysokim poziomie, wtedy na pewno nasz hotel nie będzie prężnie działał. Dobrze w takich wypadkach postawić na http://www.intelihotel.pl/ Dobre oprogramowanie dla hotelu może załatwić wiele i znacznie pomóc nie tylko właścicielowi, ale przede wszystkim pracownikom w pracy ;)

  55. domki nad morzem balfala

    Z reklamowaniem się gdzie bądź – bo taki wpis przeczytałam – trochę bym uważała. Ostatnie aktualizacje google sprawiają, że jeśli będziemy mieli dużo śmieciowych linków prowadzących do naszej witryny, a wtedy strona zaliczy poważne spadki.

  56. Promocja tylko przez dodawanie linków do serwisów noclegowych może być nieskuteczna. Właśnie przez zasadę „wyróżnij się albo zgiń”. My w portalu http://goryiludzie.pl staramy się ugryźć inaczej temat reklamowania hoteli i proponujemy im konkursy, w których można wygrać weekend dla dwojga. Dzięki temu można pobudzić zaangażowanie użytkowników i wbić im do głowy informację o istnieniu danego obiektu :-) .

  57. Warto to ogarnać przez pośredników. Raz, że to gwarancja rezerwacji a dwa że mogą być u nich jakieś fajne promocje. Ja moge polecić ich http://ksservice.pl

  58. Złamana brzoza

    Tylko nocuje.net i traviboo.com a noclegi w Sopocie to polecam visitsopot.com

Komentarz dla: Guss


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.
Bezpłatny newsletter
Najnowsze informacje
2017-05-23 Daniel Griffin Aparthotel – nowa marka krakowskiej grupy Artery Hotels
2017-05-23 Dobry start hotelu Number One w Gdańsku
2017-05-22 Światowa Konferencja Antydopingowa w Katowicach
2017-05-22 W Uniejowie powstanie aparthotel w systemie condo
2017-05-19 Hotel w budynku Poczty Głównej w Krakowie?
2017-05-19 Polski rynek hotelarski jedną z gwiazd w Europie
więcej...

Na piszemy:

Get Adobe Flash player





Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA