Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     


HOTELARZ » 05/2009, GOŚCINNOŚĆ I DOBRE OBYCZAJE » Rozpoznać gościa, czyli hotelowe typy

Rozpoznać gościa, czyli hotelowe typy

ht_2009_05-53.jpg
Piotr Dominik
Autor jest kierownikiem Katedry Hotelarstwa i Gastronomii

w Wyższej Szkole Ekonomicznej AlmaMer w Warszawie


Praca w hotelu daje okazję kontaktu z bardzo różnymi typami gości. Z usług hotelowych korzystają zwykli ludzie i wybitne jednostki; naukowcy, politycy, artyści, sportowcy. Spotyka się gości różnych nacji i wyznań, przedstawicieli międzynarodowych organizacji uczestniczących w kongresach i rodziny, które przyjechały pozwiedzać okolice. A każdy gość jest indywidualnością, ma swoje preferencje, uprzedzenia, przyzwyczajenia, nawyki.



Goście różnią się temperamentami, odmienną reakcją nieraz na te same zjawiska. Spotkamy gości:
  • opanowanych, powściągliwych i zrównoważonych,
  • pobudliwych, nerwowych, hałaśliwych, skłonnych do wywoływania konfliktów,
  • entuzjastów zadowolonych ze wszystkiego i malkontentów wiecznie niezadowolonych. Pojawiają się osoby nieznające języka polskiego i naszej obyczajowości.
Często gość zgłasza się do hotelu po długiej podróży, zmęczony, podenerwowany. Niekiedy jest "zbyt wesoły", drażniący innych swym zachowaniem.


Jakie osobowości, tacy goście

Wśród gości hotelowych wyróżnia się szereg typów, które to odznaczają się specyficznymi cechami. Gość ignorant nie ma jasnego poglądu co do swoich potrzeb, więc nie bardzo wiadomo, jak mu pomóc. W zachowaniu bywa arogancki lub może sprawiać wrażenie sfrustrowanego. Obcując z takim typem należy zadawać dużo pytań, aby zebrać jak najwięcej informacji o jego potrzebach.


Trzeba się wielokrotnie upewniać, czy dobrze się go zrozumiało, a kończąc rozmowę najlepiej stos [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.



Dostęp dla prenumeratorów Hotelarza
Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


Autor: Piotr Dominik

Komentarze: 3 dla “Rozpoznać gościa, czyli hotelowe typy”

  1. lololololololololol

  2. JPRD CO TO JEST

Komentarz dla: lol


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Minister sportu i turystyki gościem specjalnym konferencji Hotel Trends Poland&CEE 2017

Minister sportu i turystyki Witold Bańka wygłosi wykład na otwarcie V edycji konferencji Hotel Trends Poland & CEE, która odbędzie się w dniach 27-28 listopada (...)

Interferie wybudują duży hotel w Dąbkach

Spółka Interferie zaprezentowała założenia budowy 304-pojowego, 4-gwiazdkowego hotelu w nadmorskich Dąbkach. Inwestycja  wpisuje się w strategię firmy polegającą na budowie dużych obiektów hotelowych typu „all (...)

Q Hotel z kapitałem na nowe inwestycje

W zakończonym procesie negocjacji z bankami, sieć Q Hotel osiągnęła porozumienie w sprawie współpracy z Pekao SA. W ramach podpisanej umowy sieć otrzyma środki w (...)

IHG wprowadza nową markę

Grupa InterContinental Hotels Group (IHG) ogłosiła, że wprowadza na rynek nową markę hotelową, pozycjonowaną pomiędzy segmentem budżetowym, a średnim. Pierwszy hotel pod marką  Avid Hotels (...)

Zyskowna gastronomia w ramach Akademii Hotelarza

W ostatni czwartek w warszawskim hotelu Courtyard by Marriott odbyło się kolejne ze szkoleń z cyklu Akademii Hotelarza. Tym razem tematem spotkania były zagadnienia związane (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:







Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA