Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     


HOTELARZ » 05/2009, GOŚCINNOŚĆ I DOBRE OBYCZAJE » Rozpoznać gościa, czyli hotelowe typy

Rozpoznać gościa, czyli hotelowe typy

ht_2009_05-53.jpg
Piotr Dominik
Autor jest kierownikiem Katedry Hotelarstwa i Gastronomii

w Wyższej Szkole Ekonomicznej AlmaMer w Warszawie


Praca w hotelu daje okazję kontaktu z bardzo różnymi typami gości. Z usług hotelowych korzystają zwykli ludzie i wybitne jednostki; naukowcy, politycy, artyści, sportowcy. Spotyka się gości różnych nacji i wyznań, przedstawicieli międzynarodowych organizacji uczestniczących w kongresach i rodziny, które przyjechały pozwiedzać okolice. A każdy gość jest indywidualnością, ma swoje preferencje, uprzedzenia, przyzwyczajenia, nawyki.



Goście różnią się temperamentami, odmienną reakcją nieraz na te same zjawiska. Spotkamy gości:
  • opanowanych, powściągliwych i zrównoważonych,
  • pobudliwych, nerwowych, hałaśliwych, skłonnych do wywoływania konfliktów,
  • entuzjastów zadowolonych ze wszystkiego i malkontentów wiecznie niezadowolonych. Pojawiają się osoby nieznające języka polskiego i naszej obyczajowości.
Często gość zgłasza się do hotelu po długiej podróży, zmęczony, podenerwowany. Niekiedy jest "zbyt wesoły", drażniący innych swym zachowaniem.


Jakie osobowości, tacy goście

Wśród gości hotelowych wyróżnia się szereg typów, które to odznaczają się specyficznymi cechami. Gość ignorant nie ma jasnego poglądu co do swoich potrzeb, więc nie bardzo wiadomo, jak mu pomóc. W zachowaniu bywa arogancki lub może sprawiać wrażenie sfrustrowanego. Obcując z takim typem należy zadawać dużo pytań, aby zebrać jak najwięcej informacji o jego potrzebach.


Trzeba się wielokrotnie upewniać, czy dobrze się go zrozumiało, a kończąc rozmowę najlepiej stos [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.



Dostęp dla prenumeratorów Hotelarza
Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


Autor: Piotr Dominik

Komentarze: 3 dla “Rozpoznać gościa, czyli hotelowe typy”

  1. lololololololololol

  2. JPRD CO TO JEST

Komentarz dla: lol


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Czy polskie hotelarstwo może poradzić sobie bez pracowników ze Wschodu?

Najniższy poziom stopy bezrobocia w kraju spowodował, że niemal wszystkie hotele w Polsce muszą zatrudniać pracowników ze Wschodu. W najnowszym „Hotelarzu” przedstawiamy procedury, koszty, możliwości (...)

Dwie konferencje 2017 za nami

POD PATRONATEM HOTELARZA W dniach 26-27 września na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich oraz 9-10 listopada w Warszawie w Multikinie w Złotych Tarasach odbyła się największa (...)

CAD podpisuje umowę z IHG w obecności wicepremiera

W obecności Mateusza Morawieckiego, wicepremiera i ministra rozwoju, Gheorghe Marian Cristescu, prezes Chopin Airport Development oraz David Kellett, wiceprezes ds. rozwoju i analizy inwestycji w (...)

Małgorzata Morek z Orbisu do Hiltona

Małgorzata Morek po 20 latach spędzonych w Grupie Orbis, dołączyła do zespołu Hilton jako dyrektor ds. rozwoju odpowiedzialna za obszar Polski i Europy Wschodniej. Drugą (...)

Katowicki hotel Best Western Premier Forum zmienia markę na Park Inn by Radisson

Sieć Carlson Rezidor sfinalizowała proces podpisywania umowy dotyczącej otwarcia trzeciego hotelu Park Inn by Radisson w Polsce. W pierwszym kwartale przyszłego roku zadebiutuje pod tą (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:









Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA