Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     


HOTELARZ » 01/2015, ZARZĄDZANIE I MARKETING » Zaniedbana służba pięter

Zaniedbana służba pięter

„Do Housekeepingu? Sprzątać? A po co?" Takie pytania słyszałem od kolegów z pracy w recepcji, a nawet i rodziny, kiedy dekadę temu aplikowałem na stanowisko, jak to się ładnie nazywało – room attendant, w hotelu sieci Four Seasons w Wielkiej Brytanii. Dla mnie to był naturalny, kolejny etap ścieżki rozwoju zawodowego. Bez tego etapu moje doświadczenie i wiedza o funkcjonowaniu hotelu byłyby znacznie uboższe.



Praca w tym dziale nie jest postrzegana pozytywnie, często także przez inne działy hotelu, a pracowników uważa się za mało kompetentnych. Bo to przecież „tylko sprzątanie”. Niestety takie podejście wykazuje niekiedy sama dyrekcja, dając tym samym niedobry przykład. W większości obiektów to działy służby pięter stanowią najliczniejszą grupę personelu, mają do zagospodarowania wysokie środki z budżetu, a ich praca stanowi spore wyzwanie organizacyjne. Nie można zapominać, że panie pokojowe (w Polsce ta praca nadal jest wykonywana tylko przez kobiety) i inspektorzy pięter to przecież pracownicy tzw. frontowi, mający kontakt z gośćmi, a więc bezpośrednio muszą rozwiązywać ich problemy.

Pokojowe też reprezentują hotel

Rola, jaką pełni służba pięter ma ogromny wpływ na funkcjonowanie hotelu. Utrzymanie czystości jest tak samo ważne jak praca innych działów. Stan przygotowania pokoju i jego dziennej obsługi jest jednym z głównych czynników mających wpływ na poziom satysfakcji gości, a tym samym zysk firmy. Potrzebna jest wykwalifikowana kadra na każdym szczeblu, która będzie pozytywnie wpływać na wizerunek tej pracy. Wiele się mówi o potrzebie szkoleń recepcjonistów. Słusznie. Szkoli się kelnerów, jednak o pracownikach służby pięter często się zapomina, twierdząc że to strata czasu i pieniędzy. Niesłusznie! Ta grupa ma również duże potrzeby szkoleniowe, zwłaszcza w niesieciowych obiektach, gdzie często brakuje procedur utrzymania czystości, standardów kontaktu z gościem, czy bardzo istotnych zasad bezpieczeństwa pracy i mienia gości. W czasie wizyt w hotelach i rozmów z paniami pokojowymi zauważam brak umiejętności profesjonalnego kontaktu z gościem, reakcji na zażalenia, brak podstawowej wiedzy na temat atutów i usług obiektu. To wpływa na negatywne postrzeganie tych pracowników. Jest to przejaw przede wszystkim zaniedbań ze strony dyrekcji. Panie pokojowe często sprawiają wrażenie, jakby się bały kontaktu z gościem. Szkolenia to nie tylko przekazywanie wiedzy, to także kształtowanie właściwych postaw pracowników względem gości i firmy. Nie można zapominać o inspektorach pięter, u których należy kształtować umiejętności organizacji pracy i zarządzania podległymi pracownikami. Powinni oni spędzić parę dni w recepc [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.



Dostęp dla prenumeratorów Hotelarza
Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


Autor: Karol Weber

Komentarze: 2 dla “Zaniedbana służba pięter”

  1. DekorujemySciany

    Hotele w ostatnich latach strasznie oszczędzają na Housekeepingu korytarzy i pięter hotelowych.Często sprzątają raz w tygodniu albo jak już jest totalny bród. To jest straszne. http://dekorujemysciany.pl

  2. zgadzam się, ale brud spotykam rzadko. Najczęściej można spotkać podniszczone sprzęty.

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Ostatnie w tym roku spotkanie z Akademią Hotelarza

W ostatni czwartek 14 grudnia w hotelu Courtyard by Marriott w Warszawie odbyło się szesnaste i zarazem ostatnie w tym roku spotkanie z cyklu Akademii (...)

7 NAJ w najnowszym „Hotelarzu”

Już po raz dziewiąty redakcja „Hotelarza” w ramach podsumowania roku przyznaje swoje nagrody 7 NAJ (bo w siedmiu kategoriach), którymi wyróżnia ludzi, hotele, sieci i (...)

Zainwestuj w rodzinną rekreację i biznesową integrację w nadwiślańskim pejzażu

Inwestorów i dzierżawców zainteresowanych wieloletnim wydzierżawieniem nowoczesnego obiektu restauracyjno-konferencyjnego „Wyspa Wisła” zaprasza do inwestowania Towarzystwo Przyjaciół Stężycy. Cena dzierżawy do uzgodnienia. Możliwa jest również sprzedaż (...)

Znamy termin i miejsce Hotel Investment Trends Poland&CEE 2018

Hotel Investment Trends Poland&CEE, druga edycja organizowanego przez wydawcę „Hotelarza” forum poświęconego inwestycjom hotelowym w Polsce oraz Europie Środkowo-Wschodniej odbędzie się 17 maja przyszłego roku (...)

Recepcjonista Roku 2017 – Aleksandra Hinz z Sofitela Grand Sopot

Rozstrzygnięty został konkurs na Recepcjonistę Roku 2017 organizowany przez polską sekcję Stowarzyszenia Zastępców Dyrektorów Generalnych  i Kierowników Recepcji Hoteli Luksusowych – A.I.C.R. Polska. Wygrała Aleksandra (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:







Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA