7 naj

HOTELARSKIE NAGRODY ROKU „HOTELARZA” Już po raz ósmy „Hotelarz” przyznaje swoje nagrody 7 NAJ (bo w siedmiu kategoriach), którymi wyróżnia ludzi, hotele, marki, sieci i zjawiska, mające NAJwiększy wpływ na polski rynek hotelarski w mijającym roku. A było z czego wybierać, bo jak widać choćby z kolejnych materiałów w grudniowym numerze „Hotelarza”, był to najlepszy rok w historii polskiego hotelarstwa. Nagrody 7 NAJ „Hotelarza” są NAJbardziej obiektywnym wyznacznikiem tego, co działo się w polskim hotelarstwie w mijającym roku, ponieważ o wyborze zwycięzców decyduje samodzielnie NAJbardziej niezależne i NAJbardziej krytyczne gremium, jakim jest Kolegium Redakcyjne „Hotelarza”. Przez cały rok obserwujemy, analizujemy, informujemy, oceniamy, jeździmy, rozmawiamy i wymieniamy się opiniami o tym, co ważnego dzieje się w polskiej branży hotelarskiej. A na koniec w grudniu przyznajemy tytuły 7 NAJ tym, którzy rzeczywiście na to zasłużyli. I wyróżniamy tych, którzy powinni być wyróżnieni, ale pierwsze miejsce jest tylko jedno.

Człowiek roku

Władysław Grochowski, właściciel i prezes Grupy Arche Choć deweloperska Grupa Arche, której twórcą jest Władysław Grochowski na rynku hotelarskim funkcjonuje już od kilku lat – uruchomiła m.in. wielokrotnie nagradzany Tobaco Hotel w Łodzi i Puławską Residence w Warszawie– to ten rok był przełomowy dla jej zaistnienia w świadomości branży hotelarskiej. Otworzyła największy w tym roku hotel w Polsce – 4-gwiazdkowy Zamek Biskupi w Janowie Podlaskim ze 199 pokojami, kończy budowę odkupionego od Warmus Investment hotelu Częstochowa, która ciągnęła się latami, i upubliczniła ambitne plany otwarcia w najbliższych latach kilkunastu kolejnych inwestycji hotelarskich. Powstawać będą zarówno w największych miastach, np. w Warszawie, gdzie rozpoczęła się już budowa ponad 350-pokojowego hotelu, Gdańsku i Wrocławiu w byłych szpitalach, ale też np. w Żninie, gdzie wiosną na terenie byłej cukrowni rozpocząć ma się budowa ogromnego centrum hotelowo-konferencyjno- rekreacyjnego z ok. 500 pokojami. Władysław Grochowski ma wizję stworzenia największej polskiej sieci hotelarskiej, którą sukcesywnie wprowadza w życie i, jak pokazuje jego dotychczasowy dorobek, jest w stanie tę wizję zrealizować. Wyróżnienia: Małgorzata Morek, dyrektor ds. rozwoju franczyzy w Grupie Orbis Wynegocjowała w tym roku pięć umów franczyzowych: na hotele ibis Styles na warszawskiej Woli ze 120 pokojami i we Włochach z 214 pokojami oraz w Lublinie ze 110 pokojami, a także na 105-pokojowego ibisa w Rzeszowie i 90-pokojowego ibisa Budget w Lublinie (a jeszcze pod koniec ubiegłego roku na ibisa Styles w podwarszawskich Morach ze 103 pokojami). Dzięki temu sieć AccorHotels powiększy się o blisko 650 pokoi. Jednocześnie w tym roku ruszyły cztery wynegocjowane przez nią wcześniej ibisy Styles w Białymstoku, Siedlcach, Gnieźnie i Nowym Sączu oraz ibis pod Poznaniem łącznie z blisko 430 pokojami. Od grudnia ubiegłego roku przyczyniła się do powiększenia zasobów AccorHotels w Polsce o blisko 1,2 tys. pokoi, czyli o ponad 10 proc. Magdalena Sekutowska, dyrektor ds. rozwoju sieci Hilton Worldwide w Europie Wschodniej W tym roku ogłoszono wynegocjowane przez nią umowy franczyzowe na sześć nowych hoteli pod marką Hampton by Hilton z ponad 700 pokojami w Warszawie na Służewcu biurowym, Gdańsku Oliwie, Poznaniu, Lublinie, Kaliszu i Oświęcimiu. Jeszcze w ubiegłym roku podpisane zostały umowy na Hamptony w Gdańsku na Starym Mieście i w Łodzi łącznie z 300 pokojami. Ponad tysiąc nowych pokoi w dwa lata to wynik zasługujący na wyróżnienie, doceniany nawet na poziomie całej sieci. Janusz Mitulski, dyrektor ds. rozwoju sieci Marriott International w Europie Środkowo-Wschodniej W ciągu 1,5 roku pracy w sieci Marriott podpisał umowy na 10 nowych hoteli w Polsce (i na Courtyard by Marriott w Wilnie). Wśród nich są m.in. nieobecne jeszcze w Polsce marki Moxy (na warszawskiej Pradze) ze 140 pokojami czy AC by Marriott we Wrocławiu ze 100 pokojami, a także dwumarkowy kompleks Courtyard by Marriott i Moxy w Szczecinie łącznie z 250 pokojami, czy rebranding hotelu Mera Spa w Sopocie pod markę Marriott – pierwszy Marriott Resort w tej części Europy. W wyraźny sposób przyczynił się do zdynamizowania aktywności sieci Marriott International w naszym regionie.

Debiut roku

MERCURE KRAKÓW STARE MIASTO Flagowy hotel marki Mercure, nie tylko na polskim rynku, i nawet nie tylko na rynku regionalnym. Z wyrazistym, dobrze przemyślanym pomysłem opartym na odwołaniach do dynastii Jagiellonów i renesansu, które inteligentnie przenikają wszystkie strefy hotelu. A jednocześnie utrzymany w zgodzie najnowszymi trendami w designie hotelarskim. Łączy inspiracje historią i sztuką z nowoczesną technologią i rozwiązaniami proekologicznymi. Dobrze mogą się w nim czuć, i goście „tradycyjni”, i z pokolenie milenials, lubiący nieformalną atmosferę, mieszanie stylów i funkcji w ramach jednej przestrzeni. Mercure Stare Miasto to współczesna interpretacja Krakowa z jego polską, królewską tradycją i europejską witalnością. Dzięki temu w ciągu kilku miesięcy od otwarcia (a wiadomo, że w pierwszych miesiącach każdy hotel dopiero się dociera i „uczy na własnych błędach”) zdobył sobie opinię jednego z najlepszych w mieście na najbardziej wymagającym, krakowskim rynku. Jak podsumował jeden z gości: „This is an outstanding hotel! The staff are welcoming, rooms were luxurious and the location ideal”. Do tego powstał zgodnie z zasadami „zielonego budownictwa” i jako pierwszy nowo wybudowany hotel w Polsce obok ibisa Gdańsk zdobył certyfikat BREEAM, co, jak podkreśla dyrektor generalna Sabina Baryzel, „jest szczególnie ważne w mieście, w którym nie ma już miejsca na inwestycję negatywnie wpływającą na środowisko”. Wyróżnienia: DoubleTree by Hilton, Wrocław 189-pokojowy hotel w kompleksie OVO, mający aspirację zostania liderem wrocławskiego rynku. Posiada wyróżniającą, owalną bryłę, której idea przenika do wnętrz z zaokrąglonymi kształtami, np. przestrzeń lobby płynnie łączy się z barem i restauracją, a ściany w niektórych miejscach gładko przechodzą w sufit. Nowoczesny standard łączący oryginalność z sieciowością i kompleksowością oferty. Jego pojawienie się znacząco wpływa na cały rynek hotelowy w mieście, który musi się w jakiś sposób definiować wobec niego. Zamek Biskupi, Janów Podlaski Odtworzony historyczny kompleks z centrum konferencyjno-wypoczynkowym. Na 40-hektarowej działce oferuje 199 pokoi w zamku i budynkach na podzamczu nawiązujących do zabudowy folwarcznej. Zamek, podzamcze i odtworzone stajnie, w których mieści się strefa SPA & wellnes, połączono podziemnymi korytarzami. Obiekt pomyślany jako alternatywa dla hoteli konferencyjnych w pobliżu Warszawy i na Mazurach dla firm, które szukałyby oryginalnych miejsc, a Podlasie było dotąd białą plamą w tym segmencie. I wygląda na to, że ten pomysł się sprawdził. Indigo, Kraków Pierwszy w Polsce hotel butikowej marki z portfolio sieci IHG i od razu w pełni pokazujący jej charakter. Chociaż sieciowy, to g [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

1 komentarz do “7 naj

Skomentuj alloggio.pl Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *