Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

Co to znaczy dobry program wellness | Hotelarz
facebook
 
REKLAMA

HOTELARZ » 03/2013, SPA » Co to znaczy dobry program wellness

Co to znaczy dobry program wellness

Słowo wellness zaczyna być wszechobecne w naszym życiu. Wszystko mamy wellness: ubrania, artykuły spożywcze, ale zazwyczaj jest to tylko slogan, wykorzystujący modę na to zjawisko? A jak naprawdę jest z programami wellness w hotelach SPA? Czy na pewno są to programy wellness, czy też tylko wykorzystują modne słowo?



Filozofia wellness to bardzo szerokie pojęcie. Dobre samopoczucie to element składowy równowagi człowieka – zarówno ciała, jak i umysłu. Powinno ono towarzyszyć każdemu z nas. Powinno… Niestety, ciągły wyścig w życiu zawodowym i prywatnym oraz towarzyszący mu nieustanny stres każdego dnia powodują wyniszczenie organizmu, które staje się już chorobą cywilizacyjną.

Wszyscy wszystko chcą robić lepiej, szybciej, efektywniej. Ale nie jesteśmy robotami, więc aby cieszyć się wysoką wydajnością ludzie muszą znaleźć równowagę i pewne priorytety w życiu. Czasami, zatracają się tak mocno, że potrzebne jest wsparcie innych osób, aby wyjść z tego stanu, bo sami sobie z tym nie radzą. Dlatego ludzie szukają pomocy w programach wellness. Na całym świecie zaczyna kształtować się moda na dobre samopoczucie, którego inspirację lub też wzór do naśladowania można znaleźć w dobrych hotelach SPA. Ale co to znaczy dobry program wellness?

 

Menu – zgodne z naturą

Wellness to przede wszystkim zdrowe jedzenie, czyli w zgodzie z naturą. Tego nie może zabraknąć w hotelach SPA, w końcu „jesteśmy tym, co jemy”. Jeśli człowiek ma zachować zdrowie przez coraz dłuższy czas życia to musi odpowiedzialnie podchodzić do swojej diety. Nie wystarczy zjeść 1000 kcal w ciągu dnia, ale potrzeba trochę finezji, a nawet twórczości, aby taką dietę przygotować. Na pewno trzeba się trochę natrudzić, aby skomponować takie menu, ale nazwa SPA i Wellness w nazwie hotelu do czegoś zobowiązuje. Zawsze powinny się w nim znaleźć potrawy z produktów sezonowych, dobrze jeśli będą to produkty pochodzące z najbliższej okolicy, a jeszcze lepiej z przyhotelowego ogródka, menu powinno też zawierać posiłki z pełnoziarnistych składników itd.

 

Zajęcia – nie tylko joga, ale i wykład

Specjalistyczne zajęcia w SPA to kolejny z elementów, jaki musi się znaleźć w programach wellness. Nie chodzi tu tylko o zajęcia ruchowe z instruktorem, ale o pewną sekwencję wydarzeń, które należy oferować gościom. Może to być spotkanie z instruktorem jogi, ale nie tylko w celu odbycia treningu, a również wzięcia udziału w wykładzie, czy warsztacie dotyczącym tego, jaki tryb życia należy prowadzić, aby osiągnąć harmonię ciała i umysłu. Mogą to być spotkania z psychologiem lub też innym specjalistą, który zachęci i zmobilizuje naszych gości, a także w pewnym stopniu pomoże im w drodze do osiągnięcia równowagi wewnętrznej.

 

Zabiegi – ajurwedyjskie i tybetańskie

Nie mniej ważna jest oferta zabiegów, jakie w takim miejscu muszą być oferowane. Relaksacyjne SPA z zajęciami z medytacji powinno oferować również inne zabiegi, które będą zgodne w swej filozofii z medytacją np. zabiegi ajurwedyjskie czy tybetańskie.

Ajurweda jest doskonałą filozofią życia, którą można idealnie spożytkować w programach wellness. Już sama idea tego nurtu jest kwintesencją wellnessu. Hołduje zasadzie, że ta [...]

Udostępniono 40% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów Hotelarza
Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.e-hotelarz.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


Autor: Anita Bajdalska

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.
Numer 08/2014 Twój Hotelarz
Bezpłatny newsletter
Twój e-mail:

Strefa prenumeratora
Użytkownik
Hasło:


Ostatnio komentowane artykuły

Jeżeli chcesz otrzymywać co poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, dopisz się do listy subskrybentów.