Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

Certyfikaty w hotelach i obiektach PPH&R | Hotelarz
REKLAMA

Get Adobe Flash player

facebook
 
REKLAMA

HOTELARZ » KOMUNIKATY BRANŻOWE » Certyfikaty w hotelach i obiektach PPH&R

Certyfikaty w hotelach i obiektach PPH&R



W działalności branży hotelowej coraz większą rolę odgrywają różnego rodzaju certyfikaty i wyróżnienia. Przyznawane są one przez rozmaite instytucje hotelarskie i turystyczne i zawsze niosą ze sobą dodatkową informację dla Gości – stanowią potwierdzenie, że dany obiekt spełnia określone normy i jest wart polecenia. Wieloma certyfikatami mogą poszczycić się hotele i obiekty grupy Polish Prestige Hotels & Resorts.

 

Do grupy najbardziej popularnych certyfikatów dla hoteli zaliczyć można z pewnością certyfikaty jakości obsługi klienta. Przy audytach, przeprowadzanych na zlecenie jednostek certyfikujących, brane są pod uwagę m.in.: procesy rejestracji, poziom obsługi w restauracji hotelowej, możliwość komunikacji z pracownikami hotelu w językach obcych czy też dostępność i atrakcyjność ofert dodatkowych. Hotele otrzymują również certyfikaty, dotyczące innych obszarów ich działalności. Wśród nich wymienić możemy m.in.: certyfikaty ekologiczne (związane z realizacją strategii CSR – corporate social responsibility – społecznej odpowiedzialności biznesu), certyfikaty regionalne (potwierdzające, że dany obiekt jest miejscem wyjątkowym w danym regionie i podkreślające jego wkład w funkcjonowanie i rozwój społeczności lokalnej), certyfikaty dla obiektów przyjaznych dzieciom, przystosowanych dla osób niepełnosprawnych etc.

 

Certyfikaty jakości spełniają kilka istotnych funkcji. – Marka produktu (renoma organizacji) pełni funkcję: gwarancyjną, promocyjną i identyfikacyjną. Takie same funkcje spełniają certyfikaty jakości, przy czym należy zwrócić uwagę na funkcję identyfikacyjną – certyfikat wyodrębnia produkty (lub firmy) nim oznaczone z szeregu innych, nawet tzw. markowych – mówi Monika Trojan z Biura Fundacji PPH&R.

 

Jednym z hoteli grupy PPH&R, wyróżnionym za działalność proekologiczną, jest Hotel Branicki**** z Białegostoku. W 2010 r. obiekt ten otrzymał Certyfikat „Czysta Turystyka”. – Staranie się o jego otrzymanie wynikało ze świadomości oddziaływania Hotelu Branicki na środowisko naturalne, a co za tym idzie – zobowiązania do ciągłego doskonalenia działalności firmy i uwzględnienia w jej planach ochrony środowiska, jako jednego z priorytetów. Staramy się, aby działalność naszego hotelu była prowadzona w myśl polityki zrównoważonego rozwoju, w której dobro naszych Gości, ochrona środowiska i wkład w rozwój społeczności lokalnych są, obok rozwoju ekonomicznego, najważniejszymi elementami – mówi Anna Horodeńska, Kierownik Sprzedaży i Marketingu w Hotelu Branicki****.

 

Posiadanie certyfikatu to jednak nie tylko prestiż, ale także określone zobowiązania. W ramach starań o Certyfikat, Hotel Branicki**** zobowiązał się do:

  • przestrzegania wszystkich wymogów prawnych w zakresie ochrony środowiska,

  • monitorowania i ograniczania zużycia wody i energii (cieplnej i elektrycznej) poprzez wdrażanie nowych rozwiązań i stosowanie najlepszych praktyk,

  • zmniejszenie ilości powstających odpadów poprzez zastosowanie opakowań wielorazowych, wydzielenie surowców wtórnych, bezpieczne magazynowanie i przekazywanie firmom posiadającym odpowiednie decyzje administracyjne,

  • ograniczania ilości i uciążliwości dla środowiska używanych środków czystości oraz innych środków chemicznych,

  • systematycznego sprawdzania i dbania o sprawność systemu wentylacyjnego,

  • promowania własnych działań prośrodowiskowych wśród Gości, dostawców i podwykonawców firmy poprzez uświadamianie im ich wpływu i odpowiedzialności za środowisko oraz proponowanie konkretnych działań służących jego ochronie, w szczególności promowanie zasad zrównoważonej turystyki,

  • prowadzenia wśród Gości działań promujących regionalną kulturę i atrakcje przyrodnicze.


 

Jakie korzyści niesie ze sobą posiadanie tego rodzaju certyfikatu? – Posiadanie certyfikatu to, oprócz prestiżu oraz satysfakcji z rozwiązań mających na celu ochronę środowiska, również inne korzyści, niezwykle ważne dla właścicieli hoteli i pensjonatów – korzyści finansowe, wynikające z oszczędności energii, wody, środków piorących itp. – dodaje Anna Horodeńska.

 

Na nieco inne korzyści, płynące z posiadania przez hotel określonego certyfikatu, zwraca uwagę Monika Trojan z Biura Fundacji PPH&R. – Posiadanie certyfikatu daje szereg korzyści: sprzyja uzyskaniu zaufania interesariuszy, zwłaszcza gości, co jest podstawą skutecznych relacji biznesowych, daje przewagę na rynku konkurencyjnym, gdyż nie wszystkie podmioty posiadają certyfikaty, zwiększa szansę na pozyskiwanie nowych rynków, daje pewność, że kadra kierownicza hotelu skutecznie zarządza i dąży do osiągnięcia wyznaczonych celów, podnosi prestiż na rynku i rodzi dumę wśród własnych pracowników i partnerów biznesowych, wyzwala potrzebę zmian, nowych inicjatyw oraz sprzyja tworzeniu kreatywnych postaw, ogranicza audyty klientowskie, gdyż posiadanie certyfikatu eliminuje potrzebę ich przeprowadzania – mówi.

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.
Numer 11/2014 Twój Hotelarz
Bezpłatny newsletter
Twój e-mail:

Strefa prenumeratora
Użytkownik
Hasło:

Get Adobe Flash player






Ostatnio komentowane artykuły

Jeżeli chcesz otrzymywać co poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, dopisz się do listy subskrybentów.

Get Adobe Flash player



Get Adobe Flash player