Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne
O nas    Prenumerata    Kontakt  
     


HOTELARZ » 05/2014, AKTUALNOŚCI » Orbis planuje Mercure w Krakowie

Orbis planuje Mercure w Krakowie

Spółka Orbis ogłosiła podpisanie przedwstępnej umowy kupna działki w Krakowie przy ul. Pawiej za 19 mln zł pod budowę hotelu Mercure. To efekt nowej strategii Accoru, większościowego udziałowca Orbisu, który stawia teraz na rozwój sieci przez budowę własnych hoteli.

Obiekt zlokalizowany będzie naprzeciwko Galerii Krakowskiej przy Dworcu Głównym PKP, między andel’sem a hotelem Puro. Zawarcie ostatecznej umowy ze spółką ALX Invest uzależnione jest od spełnienia kilku warunków, w szczególności od wykreślenia z księgi wieczystej ujawnionego tam roszczenia o zawarcie umowy przyrzeczonej i uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę uwzględniającej projekt hotelu Mercure. Musi to nastąpić nie później niż do 30 kwietnia 2018 roku. Zakup nieruchomości wynika z planów uzupełnienia oferty znajdującego się w bliskim sąsiedztwie kompleksu hoteli ekonomicznych ibis i ibis Budget o hotel należący do wyższego segmentu, co ma pozwolić na stworzenie efektu synergii. Obecnie w Krakowie działa sześć hoteli należących do Orbisu, po dwa Novotele, ibisy i ibisy Budget. Ogłoszenie planów budowy hotelu Mercure jest pierwszym przejawem w Polsce nowej strategii Accoru, ogłoszonej pod koniec ubiegłego roku, zakładającej przeniesienie akcentu z rozwoju asset light (wyprzedaż „murów” i skupienie się na umowach dzierżawy, franczyzy i o zarządzenie) na rozwój przez własność hoteli. Jeszcze w połowie ubiegłego roku Orbis zapowiadał, że uruchamiany wtedy Novotel w Łodzi jest ostatnim hotelem finansowanym z własnych środków, nowe hotele w portfolio miały się pojawiać wyłącznie w ramach umów franczyzowych i o zarządzanie. Teraz, jak mówi prezes Orbisu Laurent Picheral w wywiadzie dla „Hotelarza”, spółka rozważa budowę nowych hoteli w najlepszych lokalizacjach w miastach generujących dobre wyniki, jak również pozyskanie działających obiektów, jeśli pojawi się możliwość zawarcia korzystnej transakcji.

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.
Bezpłatny newsletter
Najnowsze informacje
2017-08-16 Manor House SPA wygrał w konkursie World Luxury SPA Awards
2017-08-14 Warbud rozbuduje hotel Diament Plaza w Katowicach o 89 pokoi
2017-08-10 DoubleTree by Hilton Wroclaw świętuje rok działalności
2017-08-09 W hotelu Number One otwarto One Harmony SPA & Wellness Center
2017-08-09 10-lecie hotelu IBB Andersia w Poznaniu
2017-08-08 Strabag wybuduje Unity Centre z hotelem Radisson RED
więcej...

Na piszemy:





Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA