Gdy pojawia się duży konkurent

Autor: Rozmawiał Rafał Szubstarski
Rozmowa z Rafałem Kuczyńskim, dyrektorem generalnymi hotelu Holiday Inn Warszawa Józefów Holiday Inn w Józefowie znalazł się w podręcznikowej sytuacji, gdy na rynek, na którym działa z powodzeniem od kilku lat, wkracza duży konkurent: DoubleTree by Hilton w Wawrze – też sieciowy, też konferencyjny, podobnie zlokalizowany, walczący o tego samego klienta, tylko dużo większy. Jak w takiej sytuacji zachowuje się dotychczasowy gracz? O tym, że będzie ta konkurencja, wiedzieliśmy od dwóch lat, więc mieliśmy sporo czasu, żeby się przygotować. Po pierwsze, przeanalizowaliśmy, do kogo kierowany jest produkt konkurencji, a do kogo nasz. Stwierdziliśmy, patrząc na rozmiary tamtego hotelu z ponad 360 pokojami, że będą zabiegać o organizację dużych konferencji i kongresów, a my nie obsługujemy konferencji na ponad 500 osób, bo nie bylibyśmy w stanie wszystkich pomieścić w naszych 148 pokojach. Chociaż dzięki dużej infrastrukturze zewnętrznej jesteśmy w stanie organizować imprezy plenerowe na 2, 3 tysiące osób, i takie organizowaliśmy nawet w tym roku, to jednak nie możemy wszystkich przenocować w hotelu. Zatem my nastawiamy się na mniejsze grupy, które szukają bardziej kameralnych warunków. Nie wszyscy chcą dzielić hotel z inną grupą, a może się zdarzyć, że do tego jeszcze z firmą z tej samej branży. Wielu klientów wręcz w swoich wymaganiach ma, że przy organizacji imprez na co najmniej 150 osób chce mieć hotel na wyłączność. Kolejna rzecz, ponieważ nasz hotel ma już kilka lat, bo ruszył w 2007 roku – chociaż goście uważają, że cały czas świeżo wygląda, co jest zasługą designu i wysokiej jakości wyposażenia – to ten okres wykorzystaliśmy na to, żeby pewne rzeczy odnowić. Sporo inwestujemy w tę część, która najszybciej się starzeje, czyli w zaplecze informatyczno-wyposażeniowe sal konferencyjnych. Planujemy kolejne inwestycje w odświeżenie pokoi i części gastronomicznej. Ponieważ upatrujemy naszej szansy w kliencie, który szuka bardziej kameralnych warunków, a ten typ klienta ma też generalnie większe wymagania dotyczące kwestii jakości, dlatego duży nacisk kładziemy na to, aby ta ponadstandardowa jakość przejawiała się we wszystkich aspektach funkcjonowania hotelu. Taki klient np. nie będzie zadowolony z bufetu opartego na mrożonych półproduktach, dlatego oferujemy mu pakiety oparte na świeżych składnikach pochodzących z okolicy czy produkowanych w hotelu. Naszym stałym atutem, którym dużo wygrywamy, jest zagospodarowanie terenów zewnętrznych. Uważam, że nasz teren mógłby być wzorem zagospodarowania dla większości hoteli w Polsce. Mamy blisko 12 hektarów przestrzeni z parkiem linowym, polem golfowym, minigolfem, kortami, boiskiem, placem zabaw i innymi atrakcjami. Hotel położony jest na granicy Mazowieckiego Parku Krajobrazowego, a jednocześnie 4 km od granicy z Warszawą, więc z jednej strony oferujemy bliskość stolicy, a z drugiej bliskość natury, co daje zupełnie inny poziom komfortu. Rynek podwarszawskich hoteli konferencyjnych w ogóle przeżywa dynamiczny rozwój w ostatnich latach. Pojawił się Narvil z ponad 330 pokojami, w odpowiedzi na to do blisko 290 pokoi rozbudowała się Warszawianka w Jachrance, powiększając się też o centrum kongresowe na tysiąc osób. Teraz DoubleTree. Nagle Holiday Inn stał się najmniejszym z dużych podwarszawskich obiektów hotelowych. I w tym upatrujemy naszą przewagę. Wracamy do tego samego punktu: czy w tych wielkich obiektach gość czuje się wystarczająco komfortowo, czy on n [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *