Hotel na Facebooku – czyli jak nadążać za zmianami

Autor: Krzysztof Stęplowski
O tym jak efektywnie wykorzystywać Facebooka w działalności hotelu Krzysztof Stęplowski rozmawia ze specjalistami w mediach społecznościowych: Natalią Wiśniowską, social media & PR managerem w No Name Agency i Bartłomiejem Rakiem z firmy consultingowo-szkoleniowej Socjomania Krzysztof Stęplowski: Facebook to nieustannie rozwijana platforma komunikacji. Na które z ostatnich zmian i nowości hotelarze powinni zwrócić szczególną uwagę? Barłomiej Rak: Z nowości na pewno na Audience Insights – narzędzie Facebooka, które pozwala bardzo dokładnie badać swoją grupę docelową. Wszystko po to, aby uzyskać odpowiedź na pytanie, z kim wśród tej grupy osób konkurujemy oraz jak aktywna jest ona na Facebooku. Ta wiedza pozwala również ocenić to, jakiego poziomu zaangażowania możemy się spodziewać. Niestety, średnie statystyki dla naszego kraju nie są imponujące: statystyczny użytkownik Facebooka lubi 15 stron, w ostatnim miesiącu polubił tylko sześć wpisów, a skomentował dwa. Natalia Wiśniowska: Należy także pamiętać o kolejnych modyfikacjach, które dyscyplinują charakter publikowanych treści. Facebook stara się ograniczyć liczbę wyświetlanych użytkownikowi postów. Wszelkie treści nakłaniające użytkownika do polubienia, komentarza bądź udostępnienia mają obniżany zasięg. To samo tyczy się tzw. memów, czyli prostych, humorystycznych grafik. Jeżeli będzie je publikować zbyt wiele stron, użytkownik nie zobaczy wszystkich postów. Działania te mają na celu „oczyszczenie” serwisu z treści niepotrzebnych, mało angażujących, nieinteresujących dla odbiorcy. Bartłomiej Rak: Z nieco starszych, ale ważnych zmian warto zwrócić uwagę na większą miniaturkę zdjęcia, którą możemy uzyskać podczas wrzucania wpisu z linkiem. Niestety większość obiektów noclegowych ciągle nie ma strony internetowej dobrze zintegrowanej z Facebookiem. O czym należy pamiętać integrując stronę hotelu z Facebookiem? Bartłomiej Rak: Przede wszystkim o tym, aby posty prowadzące do naszej strony wyświetlały się w prawidłowy sposób. W kodzie naszej strony należy osadzić tzw. tagi Open Graph (to technika przetrzymywania danych przez Facebooka). Tak samo jak Google potrzebuje pewnych kodów do zrozumienia naszej strony i jej poprawnego wyświetlenia w wynikach wyszukiwania, tak samo Facebook musi wiedzieć, gdzie na naszej stronie znajduje się zdjęcie, tytuł itd. Warto poprosić osoby zajmujące się stroną, aby zainteresowały się tym tematem. Skoro zasięg organiczny postów spada, czy hotelarze nie powinni publikować rzadziej (np. raz w tygodniu), za to inwestując w dodatkową promocję każdej informacji [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *