Kryzys w praktyce

Autor: Stefan Wroński
O konflikcie dotyczącym zapłaty pracownikom tymczasowym przez kierownictwo nowo otwartego DoubleTree by Hilton w Wawrze dowiedziała się cała Polska za pośrednictwem mediów ogólnokrajowych. Mieliśmy do czynienia z podręcznikowym przykładem sytuacji kryzysowej na starcie. Chociaż hotel porozumiał się w końcu z agencją, od której wynajmował pracowników, to teraz jeszcze przez dłuższy czas będzie musiał radzić sobie z konsekwencjami PR-owymi negatywnego przekazu. Tym bardziej, że konflikt z agencją do końca nie wygasł. Kryzys medialny zaczął się 13 sierpnia od informacji w TOK FM, która pojawiła się też jako główny news na portalu Gazeta.pl. „Prawie 250 osób bez zapłaty po miesiącu pracy odesłał DoubleTree by Hilton. Kelnerzy, pomocnicy w kuchni i kucharze pracowali na umowy zlecenia. Zatrudniał ich pośrednik, któremu hotel nie tylko nie chce zapłacić, ale żąda kary. Bo z pracowników nie był zadowolony. W tle konflikt między zatrudniającą tymczasowo agencją pracy a zleceniodawcą, czyli hotelem”. Pracownicy tymczasowi opowiadali w nim, jak ciężko tam pracowali i nie dostali pieniędzy od agencji. Ostatecznie 18 sierpnia agencja AG+ i kierownictwo hotelu, po długich i pełnych emocji negocjacjach prowadzonych od początku czerwca, podpisały porozumienie w sprawie zapłaty za usługi pracowników tymczasowych zatrudnionych w DoubleTree od połowy maja do połowy czerwca. Jednocześnie kierownictwo hotelu wydało w tej sprawie „oficjalne stanowisko”, w którym przedstawiło swój punkt widzenia na tę, wydawałoby się, zakończoną już sprawę. To stanowisko, a także inne stwierdzenia pojawiające się w mediach, oburzyły agencję, która zdecydowała się przedstawić redakcji „Hotelarza” swoją wersję wydarzeń oraz kulisy współpracy i późniejszych negocjacji z hotelem. Skonfrontowaliśmy jeszcze raz te informacje z wersją kierownictwa hotelu. Słowo przeciwko słowu – Władze DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre Warsaw chciały nas oszukać. Nie mieliśmy nigdy takich problemów jak z tym hotelem. Płacono nam zawsze w okolicach terminu. Nie pozwolę, by hotel pisał bzdury w oświadczeniach nie mających żadnego pokrycia w rzeczywistości – twierdzi Jarosław Kępczyński, prokurent agencji pracy tymczasowej AG+. Hotel nie chciał zapłacić za wystawione faktury m.in. dlatego, że według niego agencja nie dotrzymała umowy, przysyłając do pracy niewykwalifikowany personel. W swoim stanowisku napisał, że „przedmiotem umowy było zatrudnienie pracowników, którzy mieli posiadać odpowiednie kwalifikacje, doświadczenie zawodowe i odbyć szkolenie prowadzone przez agencję AG+. (…) Agencja AG+ oddelegowała pracowników nieposiadających odpowiedniego przeszkolenia (…)”. – Jeżeli w swoim oficjalnym oświadczeniu piszą, że nasi pracownicy nie mieli odpowiednich kwalifikacji, dlaczego nie zastrzegli tego w trakcie wykonywania usługi? Były dwie sytuacje, w których przedstawiciele hotelu wyrzucili pracowników – twierdzi Jarosław Kępczyński. – Codziennie byłem w hotelu i nie dostałem żadnych zastrzeżeń co do jakości pracy całej reszty. Rozmawiałem z przedstawicielami firmy Polaris, która prowadzi DoubleTree by Hilton w Warszawie, że jeżeli ktoś nie spełnia oczekiwań, nie będzie przysyłany do pracy. Nie było takich zastrzeżeń, więc dlaczego nie miałbym wysyłać ich do pracy? Sebastian Szczepski, dyrektor generalny hotelu twierdzi jednak: – Wielokrotnie kontaktowaliśmy się z agencją AG+ i zgłaszaliśmy uwagi odnośnie do jakości pracy i przeszkolenia pracowników. Agencja dziwi się: skoro przedstawiciele hotelu byli niezadowoleni z pracowników, to czemu nie zrezygnowali z ich usług wcześniej, a dopiero po pokazaniu faktur do zapłaty? – Zanim wystawiliśmy faktury za okres do końca maja, dostaliśmy zamówienie do połowy czerwca. Nikt nie zarzucał nam, że w maju było coś nie tak i dostaliśmy nowe zamówienie – mówi Jarosław Kępczyński z AG+. Z kolei Sebastian Szczepski deklaruje: – Umowę rozwiązaliśmy w najbliższym możliwym terminie. [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *