Targi WorldHotel za nami

Zakończyły się 7. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel 2014. W dniach 17-19 września ponad 130 wystawców prezentowało swoją ofertę, a przedstawiciele branży skorzystali ze szkoleń i konferencji. Targi WorldHotel to impreza skierowana do sektora hotelarskiego. Znaczenie tego wydarzenia gospodarczego podkreślił w swym przemówieniu Janusz Piechociński, Wicepremier i Minister Gospodarki, pod którego Patronatem Honorowym odbyły się targi. Premier wyraził zadowolenie, iż na Targach WorldHotel widoczna była siła polskiego przemysłu meblarskiego oraz potencjał polskich wyrobów regionalnych. Uroczyste otwarcie i wyniki konkursów Uroczystego otwarcia targów oraz przecięcia wstęgi dokonali Janusz Piechociński - Wicepremier i Minister Gospodarki; Rafał Szmytke - prezes Polskiej Organizacji Turystycznej; Ireneusz Węgłowski - prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego oraz Urszula Potęga - prezes firmy MT Targi Polska, organizatora Targów WorldHotel. Podczas ceremonii rozstrzygnięto konkurs o nagrodę Ministra Gospodarki na najbardziej przedsiębiorczą firmę, eksportera i innowatora 7. Międzynarodowych Targów Wyposażenia Obiektów Hotelowych WorldHotel 2014. Zwycięzcami są: FAMEG sp. z o.o. za kolekcję mebli giętych (I miejsce) oraz KOMAT Mieczysław Kozłowski za ciągi wydawcze (II miejsce). Wręczono również nagrody laureatom konkursu na najlepszą ofertę „The Best of WorldHotel 2014”. W kategorii „Wyposażenie hotelu i infrastruktury okołohotelowej” nagrodę główną otrzymała Saint-Gobain Construction Products Polska sp. z o.o. za RIGIPS PRO Aku - ściany akustyczne w systemie suchej zabudowy, a wyróżnienia wręczono firmom: METZLER sp. z o.o. za składaną podłogę taneczną ARGENTINO oraz Quadriga Poland za „COCO TM”. W kategorii „Urządzenia i sprzęt dla gastronomii hotelowej” główna nagroda powędrowała do Rational sp. z o.o. za SelfCookingCenter® 5 Senses - piec konwekcyjno-parowy, zaś na wyróżnienie zasłużyła Gastromedia sp. z o.o. za cyrkulator Sous Vide Julabo. W ostatniej konkursowej kategorii „Nowe technologie w zarządzaniu hotelem” nagrodę główną przyznano abiLine sp. z o.o. sp. k. za recepcję samoobsługową ABLCheck in.
Laureaci konkursów
Biznesowe śniadanie Pierwszego dnia targów odbyło się biznesowe śniadanie dla prezesów i dyrektorów największych hoteli w Polsce pt. „Co dalej z opłatami za korzystanie z utworów muzycznych i filmowych w hotelach? Aktualna sytuacja prawna związana ze złożeniem przez Konsorcjum IGHP wniosku do sądu o unieważnienie tabeli stawek wynagrodzeń za odtwarzanie utworów i przedmiotów praw pokrewnych”. Na zaproszenie firmy MT Targi Polska i Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego przybyło wielu gości. Podczas spotkania ustalono, że IGHP podejmie negocjacje z organizacjami zbiorowego zarządu w zakresie: wielkości opłat we wniosku o zatwierdzenie nowych tabel wynagrodzeń, uzgodnienia zasad zakończenia trwających sporów oraz zawarcia branżowego porozumienia regulującego przejściowo stawki opłat i zasady spłaty zaległości w tantiemach na czas do zatwierdzenia nowych tabel. Różnorodność oferty Wśród wystawców Targów WorldHotel znaleźli się producenci i dystrybutorzy produktów przeznaczonych dla sektora hotelarskiego. Dzięki szerokiej ofercie m.in. podłóg, drzwi, mebli, tkanin i tekstyliów można było wyposażyć każdy obiekt od podłogi po sufit oraz zaprojektować i umeblować zaplecze restauracji. Uwagę odwiedzających przykuwały ekspozycje, na których prezentowano ozdobne donice, designerskie lustra oraz szeroki wachlarz kosmetyków hotelowych. Nowoczesnością przyciągały infokioski oraz aplikacje internetowe będące przewodnikami po okolicach obiektu hotelowego, z powodzeniem zastępując papierowe katalogi i ulotki. Wśród innowacyjnych rozwiązań wyróżniał się system uzdatniający wodę, która zabutelkowana może być oznaczana własną marką, nowoczesne sauny oraz przyjazny dla środowiska preparat do usuwania śniegu i lodu. Można było zapoznać się również z ofertą takich urządzeń, jak np. belownice i prasy ułatwiające gospodarkę odpadami. Jakość kontaktów Wystawcy docenili fakt, że Targi WorldHotel dają możliwość dotarcia do zarządzających obiektami noclegowymi, nawiązania wartościowych kontaktów, których efektem są konkretne zapytania ofertowe, a następnie kontrakty. Podkreślali, że targi odwiedzili managerowie poszukujący określonych produktów i rozwiązań. Wystawcy dodawali również, że kluczem do sukcesu obecności na targach jest dobre przygotowanie. Firma Fameg zaprezentowała na targach nową linię mebli. – Na WorldHotel istotne było dla nas spotkanie się z obecnymi klientami oraz potencjalnymi kontrahentami. Przeprowadziliśmy wiele obiecujących rozmów. Chcieliśmy również pozyskać bezpośrednie opinie o naszej marce i wzmocnić wizerunek firmy. Cel przerósł nasze najśmielsze oczekiwania – powiedziała Anna Pietras, kierownik sprzedaży kontraktowej spółki Fameg. – Stoisko naszej firmy, jak i zaprezentowane produkty cieszyły się niezwykłym zainteresowaniem. W moim odczuciu wyróżnialiśmy się na tle pozostałych ekspozycji ze względu na oryginalną formę, nowoczesność i świeżą stylistykę – podkreśliła. Firma Sauna Line po raz pierwszy gościła na Targach WorldHotel. Jak mówi Wojciech Stanosz, członek zarządu firmy, zainteresowanie prezentowaną na targach ofertą było duże, szczególnie ze strony managerów większych obiektów. – Już po dwóch dniach targów pozyskaliśmy ponad 30 kontaktów od potencjalnie zainteresowanych kontrahentów, głównie osób decyzyjnych w obiektach spa & wellness – podsumował Wojciech Stanosz. Z kolei strategia fabryki materacy Janpol zakłada, że firma wystawia się w Polsce tylko raz w roku na targach dla sektora hotelarskiego. – Z tego powodu wybieramy tę najlepszą imprezę, a jest to WorldHotel - największe i najbardziej prestiżowe targi w Polsce – powiedział Damian Kniejski, dyrektor działu hoteli firmy Janpol. – To targi dla profesjonalistów. Jakość nawiązanych tu kontaktów ma kluczowe znaczenie. Po targach mamy ich zawsze sporo, choć nie od razu można powiedzieć ile z nich przełoży się na zamówienia i realizacje – dodał. Zadowolenie wyraził również Piotr Stępnik, dyrektor sprzedaży z Vivreau Green Clean, dystrybutora marki Vivreau, systemów własnej wody do hoteli i restauracji. – To bardzo udana edycja targów. Nawiązane kontakty z przedstawicielami 4- i 5-gwiazdkowych hoteli i restauracji z całej Polski z pewnością przerodzą się w kontrakty. Rozmawialiśmy także z przedstawicielami mediów i blogerami, nasze stoisko zdecydowanie zwracało na siebie uwagę – powiedział Stępnik. Podobnego zdania był Mariusz Cichoń, prezes zarządu Spot-light, producent oświetlenia. – W zeszłym roku byliśmy tu pierwszy raz. Wyciągnęliśmy wnioski, poznaliśmy specyfikę klientów i w tym roku wykorzystaliśmy naszą obecność jeszcze lepiej. Przyszli do nas zarówno dotychczasowi klienci, jak i nowi. Przed targami sami ich zapraszaliśmy, aby tutaj podomykać tematy – stwierdził Mariusz Cichoń. – Zależało nam, żeby pokazać na targach najnowsze realizacje firmy i nowości ofertowe. Zainteresowanie inwestorów hotelarskich i restauracyjnych było duże, choć najbliższe półrocze będzie weryfikowało naszą obecność na targach – powiedział z kolei Michał Załuska, dyrektor ds. kontraktu firmy Paged. Daria Wassermann, marketing manager z firmy Newmor także przyznała, że Worldhotel to ważne miejsce spotkań inwestorów i wystawców. – Na targach pokazaliśmy nowości w zakresie wykończenia ścian i podłóg. Mając na uwadze potrzeby naszych klientów zaprezentowaliśmy produkty wpisujące się w standardy obiektów, w których liczą się sprawdzone, nowoczesne i trwałe materiały wykończeniowe – powiedziała. Praktyczna wiedza od ekspertów Dużym zainteresowaniem cieszyły się warsztaty i szkolenia. Pierwszego dnia w ramach Akademii Hotelarza odbyły się dwa szkolenia współorganizowane przez firmę doradczą Horwath HTL: „Efektywne inwestowanie w obiekt hotelowy” oraz „Promocja hotelu 2014/2015 - trendy i prognozy”. Według Janusza Mitulskiego, partnera w branżowej firmie doradczej Horwath HTL, inwestorzy hotelowi chcą być dobrze przygotowani do realizacji swoich projektów. – Informacje dostępne w Internecie nie zastąpią kontaktu z ekspertem. Każdy projekt hotelowy jest inny i wymaga innego spojrzenia. Podczas naszych spotkań prezentujemy praktyczne przykłady oraz tłumaczymy inwestorom skutki pewnych działań lub ich zaniechania – dodał Janusz Mitulski.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *