Hotele Orbisu z coraz wyższym obłożeniem

Wzrasta frekwencja w hotelach Orbisu w Polsce. Pomimo braku dużych wydarzeń w tym roku, wypełnienie w całym roku wyniesie ok. 60 proc. W przyszłym roku może być jeszcze wyższe, choć dużo zależy od kondycji całej gospodarki. ‒ Ta frekwencja się zwiększa z roku na rok, mimo że mamy rok zwykły, czyli bez prezydencji, mistrzostw Europy, zdarzeń jednorazowych, jak kongres klimatyczny. Spodziewamy się, że będzie oscylowała wokół 60 proc. – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Ireneusz Węgłowski, prezes zarządu Orbisu. Obłożenie hoteli Orbisu rośnie nieprzerwanie od 2012 r. Spółka cały czas chce jednak zwiększać ten wskaźnik. Węgłowski przewiduje, że w przyszłym roku może być nieco wyższy niż w 2014 r., dodaje jednak, że dużo zależy od sytuacji gospodarczej. Jeśli nie wydarzy się nic, co spowolniłoby wzrost PKB w odniesieniu do prognoz, Orbis powinien osiągnąć swój cel. W okresie od stycznia do września br. Orbis zanotował średnią frekwencję na poziomie 61,5 proc. Był to wynik o 1,7 pkt proc. lepszy niż w tym samym okresie 2013 r. W pierwszych dziewięciu miesiącach br. średnia cena za pokój wyniosła 208,7 zł (wzrost o 0,7 proc.), a przychód na dostępny pokój ‒ 128,4 zł (wzrost o 3,5 proc.). W strukturze Orbisu funkcjonuje obecnie 68 hoteli, z czego 52 własne, 12 franczyzowych, 3 w zarządzaniu i 1 w dzierżawie. Spółka największe przychody notuje w Warszawie, Gdańsku i Krakowie. To miasta, w których znajduje się najwięcej hoteli Orbisu. ‒ Gdybyśmy wzięli pod uwagę wzrost przychodów w stosunku do roku ubiegłego, to wyróżniają się Poznań i Katowice. To miasta, w których nasze hotele notują największy przyrost frekwencji, średnich cen i w związku z tym również przychodów. Segment hoteli ekonomicznych notuje również przyrosty i to nas cieszy – dodaje Węgłowski. Poza Polską spółka ma także obiekty na Litwie i Łotwie – łącznie w 32 miejscowościach. Większościowym udziałowcem Orbisu (52,69 proc. akcji) jest międzynarodowa sieć Accor.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *