Orbis z umową przedwstępną na zakup 46 hoteli

Sieć hoteli Orbis podpisała z Accor i podmiotami z jego grupy kapitałowej przedwstępną umowę dotyczącą przejęcia sieci 46 hoteli w Europie Środkowej oraz zawarcia Generalnej Umowy Licencyjnej (Master License Agreement). Po transakcji zaplanowanej na 7 stycznia 2015 r. Orbis umocni się jako lider branży hotelowej i zostanie wyłącznym licencjodawcą wszystkich marek Accoru w 16 krajach Europy Środkowej. Całkowita cena transakcji wynosi 142,3 mln euro. Zgodnie z umową Orbis przejmie obecną sieć Accoru, czyli 46 hoteli w sześciu krajach: Bułgarii, Czechach, Polsce, Rumunii, Słowacji i na Węgrzech, działających pod markami Accor: Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis i ibis budget. 38 obiektów prowadzi działalność, natomiast 8 to hotele planowane. 76% działających hoteli jest zlokalizowanych w stolicach ww. państw. - Transakcja świetnie wpisuje się w naszą strategię, więc mamy nadzieję przeprowadzić ją jak najszybciej. Dlatego cieszymy się, że uzgodniliśmy już zapisy i podpisaliśmy umowę przedwstępną. Obecnie kończymy ustalanie z bankami warunków kredytu, który w ok. 80% pokryje cenę zakupu, a w przyszłości będzie mógł być zastąpiony środkami z emisji obligacji. Pozostałe 20% sfinansujemy ze środków własnych - powiedział Gilles Clavie, Prezes Zarządu Orbisu. Orbis i Accor zobowiązały się sfinalizować transakcję 7 stycznia 2015 r. W tym samym dniu podpisana zostanie Generalna Umowa Licencyjna, która zapewni Grupie Orbis do 2035 r. prawo do prowadzenia działalności hotelowej pod markami należącymi do Accor w 16 krajach: Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, Litwie, Łotwie, Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i Węgrzech. Przez 10 lat prawo to będzie przysługiwało Orbisowi na wyłączność. - Wejście na nowe rynki daje nam ogromną szansę na bardziej dynamiczny wzrost. Dzięki transakcji znacząco zwiększymy biznes i będziemy mieli ponad 110 hoteli oraz możliwość rozwoju w 16 krajach. W ten sposób bardzo wzmocnimy naszą pozycję największej sieci hotelowej w Europie Środkowej. Staniemy się także platformą Accoru do zarządzania biznesem w tym regionie Europy – jest to dla nas wyróżnienie i docenienie naszych dotychczasowych osiągnięć - dodał Gilles Clavie. Strategia Orbisu zakłada wzmocnienie pozycji lidera w regionie poprzez dalszy rozwój i zwiększenie efektywności sieci hoteli. Grupa skupia się na ekspansji głównie poprzez zawieranie umów o zarządzanie, franczyzę i na inwestycjach w hotele własne. Obecnie w Grupie Orbis działa 68 hoteli, które są zlokalizowane w 32 dużych miastach i miejscowościach wypoczynkowych w Polsce oraz na Litwie i na Łotwie.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *