Coraz więcej Polaków korzysta z luksusowych hoteli i SPA

Ekskluzywne hotele i SPA to jeden z najszybciej rosnących segmentów rynku dóbr luksusowych w Polsce. Jak ocenia KPMG, w latach 2014-2017 wartość tego segmentu wzrośnie nawet o jedną czwartą, przekraczając 1,6 mld zł. Choć nowe hotele o najwyższym standardzie powstają na terenie niemal całego kraju, to najwięcej pokoi pięciogwiazdkowych oferuje województwo mazowieckie. Dobre prognozy rozwoju dla hoteli i SPA. Usługi hotelarskie i SPA to jeden z największych i najszybciej rozwijających się segmentów polskiego rynku dóbr luksusowych. Jak wynika z raportu KPMG, w 2014 roku wartość tego rynku w Polsce wyniosła 1,3 mld zł, co oznacza wzrost o 8% względem roku poprzedniego. Szacujemy, że do 2017 r. wartość segmentu usług hotelarskich i SPA wzrośnie łącznie o 25% i przekroczy 1,6 mld zł. Planowane są otwarcia kolejnych hoteli świadczących usługi o najwyższych standardach, a w naszym kraju obecne są kolejne globalne sieci otwierające i zrzeszające luksusowe obiekty. Jesteśmy świadkami dużych inwestycji w Warszawie, np. modernizacji Hotelu Europejskiego, ale coraz więcej hoteli pięciogwiazdkowych powstaje także w mniejszych miastach na terenie całego kraju, szczególnie nad Bałtykiem i w górach. Trzeba pamiętać, że mówiąc o segmencie luksusowych hoteli w Polsce, mamy na myśli wszystkie obiekty pięciogwiazdkowe w naszym kraju. Według światowych standardów za luksusowe można uznać tylko nieliczne hotele w Polsce – tłumaczy Andrzej Marczak, partner w dziale doradztwa podatkowego w KPMG w Polsce. Klienci luksusowych hoteli i SPA Jak wynika z ostatniej, V edycji raportu KPMG pt. „Rynek dóbr luksusowych w Polsce”, w naszym kraju stale przybywa osób zamożnych i bogatych, czyli tych osiągających miesięcznie dochód powyżej 7,1 tys. zł brutto. Pod koniec 2014 r. ich liczba wyniosła już blisko 880 tys. osób, a w 2016 r. może ona po raz pierwszy przekroczyć 1 milion. W badaniu KPMG, w którym wzięło udział ponad 600 zamożnych i bogatych Polaków, jedna czwarta respondentów zadeklarowała, że regularnie korzysta z pięcio- lub czterogwiazdkowych hoteli, a ponad połowa korzysta z nich okazjonalnie. W najzamożniejszej grupie, obejmującej osoby o miesięcznych dochodach brutto powyżej 20 tys. zł, 42% badanych regularnie bywa w ekskluzywnych hotelach. Do regularnego pobytu w SPA przyznało się w sumie 17% badanych, a 53% stwierdziło, że z takiej formy odpoczynku i relaksu korzysta okazjonalnie. Dostępność usług SPA staje się powoli standardem w luksusowych hotelach w Polsce. Hotele, które swoją działalność opierają na udzielaniu zabiegów SPA, są zazwyczaj usytuowane poza miastami. Rosnący popyt na takie usługi jest związany nie tylko z modą na zdrowy tryb życia – klienci chcą także poprawiać swój wygląd i samopoczucie. Coraz więcej hoteli SPA wprowadza innowacyjne zabiegi, takie jak aromaterapia czy zaawansowane zabiegi lecznicze – tłumaczy Tomasz Wiśniewski, partner w dziale doradztwa finansowego w KPMG w Polsce. Najwięcej pokoi o standardzie 5* oferuje województwo mazowieckie Jak wynika z danych udostępnianych przez GUS1, tempo rozwoju usług hotelarskich o najwyższych standardach jest zbliżone do tempa wzrostu całej branży. Udział dostępnych w Polsce pokoi pięciogwiazdkowych w 2013 roku wyniósł 6% w stosunku do wszystkich dostępnych pokoi hotelowych. Zdecydowanie najwięcej luksusowych pokoi znajdziemy w ofercie województwa mazowieckiego (2608 pokoi w 2013 r.), na drugim miejscu plasuje się województwo małopolskie (1117), a na trzecim – pomorskie (744). Największy udział pokoi pięciogwiazdkowych w stosunku do całej oferty noclegowej oferuje województwo mazowieckie (16%). Z danych GUS za 2014 rok wynika także, że najwyższy stopień wykorzystania pokoi (66%) odnotowano w segmencie hoteli pięciogwiazdkowych. W hotelach o niższych standardach wartość ta nie przekroczyła 50%. W odniesieniu do pokoi pięciogwiazdkowych najwyższy stopień wykorzystania zarejestrowano w województwach: mazowieckim (79%), małopolskim (64%) oraz dolnośląskim (61%). KPMG to międzynarodowa sieć firm świadczących usługi z zakresu audytu, doradztwa podatkowego i doradztwa gospodarczego.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *