Ambiente – największe międzynarodowe targi dóbr konsumpcyjnych Frankfurt nad Menem, 13 do 17 lutego 2015

Na targach Ambiente 2015 swoje produkty zaprezentowało aż 4.811 wystawców z 94 krajów. Przemysł dóbr konsumpcyjnych był reprezentowany także przez silną liczbę branżystów z całego świata – do Frankfurtu nad Menem przyjechało ponad 135.000 odwiedzających. Krajem partnerskim w tym roku zostały Stany Zjednoczone, w związku z czym wystawcom z USA przysługiwał szereg przywilejów – m.in. specjalna ekspozycja oraz szczególna promocja. W tym roku na powierzchni ponad 328.000 m2 swoje innowacje produktowe w branży konsumpcyjnej pokazało 4.811 firm z 94 krajów (2014: 4.749 z 89 państw). Ponadto, Ambiente 2015 odwiedziło łącznie 135.000 branżystów z 152 państw (2014: 143.789 z 161 krajów). Targi są coraz bardziej atrakcyjne dla polskich przedsiębiorstw – jest to widoczne na podstawie statystyk, które potwierdzają wyraźnie większą liczbę zarówno jeśli chodzi o wystawców – 62 firmy (2014:54) jak i o odwiedzających –1.069 branżystów (2014: 1.039). Polski przemysł reprezentowały przedsiębiorstwa takie jak: DUKA Polska, Glass Studio Habrat, TransLight, HEFRA, JULIA, KROSNO, Lamela, YORK, Polskie Fabryki Porcelany „Ćmielów” i „Chodzież”, Huta Szkła Gospodarczego Tadeusz Wrześniak, Tylmax czy SWALLOW’S TAIL FURNITURE. W tegorocznej edycji, ekspozycjom przewodziły cztery główne trendy: Clarity + lightness, Craft + culture, History + elegance oraz Humour + curiosity. Clarity + lightness: prosty design To styl przejrzysty, prosty z dawką romantyzmu, który ma wzbudzać poczucie wolności i lekkości. Barwy takie jak jasnoniebieski, łagodna zieleń oraz delikatne odcienie drewna komponują się znakomicie z kolorem bieli i szarości. Charakterystyczne dla tego trendu są lekkie materiały połączone z delikatnymi deseniami. Craft + culture: ożywiona tradycja Połączenie elementów różnych kultur z tradycyjnymi oraz nowoczesnymi metodami projektowania to cechy typowe dla tego designu. Sztuka tkania dywanów, tekstylna, ceramiczna oraz wikliniarstwo stanowią inspirację dla tego pełnego fantazji stylu. Nieregularne i oryginalne wzory są przedstawione głównie w kolorach rumianku, minerałów, czerwonego wina, błękitnego igla oraz brązowej rdzy. History + elegance: produkty luksusowe Styl ten charakteryzuje się elegancją – dominują tu kolory brązu, mahoń oraz perły. Elementami wyróżniającymi ten trend są przede wszystkim szlachetne materiały pokryte ozdobną patyną, wypolerowany żyłkowany marmur oraz pokostowane drewno, które świadczą o tym, jak bardzo ekskluzywny jest ten design. Humour + curiosity: beztroski optymizm Źródłem inspiracji tego optymistycznego trendu są emocje związane z beztroskim i radosnym dzieciństwem. Styl ten odznacza się żywymi kolorami – mięty, pomarańczy, różu, nugatu oraz grafitu na niezwykłych materiałach i nieskomplikowanych formach. Motto przewodnie tego trendu to „humor”, a sam design zaskakuje i prezentuje niekonwencjonalne rozwiązania. Detlef Braun, członek zarządu Frankfurt Messe tak podsumował tegoroczne wydarzenie: „Ambiente to światowe targi dóbr konsumpcyjnych, przy czym różnorodność kulturowa jeśli chodzi o odwiedzających rośnie z roku na rok, a pomimo niestabilnego otoczenia gospodarczego i politycznego, dobra konsumpcyjne cieszą się wciąż dużym zainteresowaniem.” W tym roku do Frankfurtu przybyło po raz pierwszy aż 53 % branżystów z zagranicy (2014: 51 %). Oprócz Niemiec, w pierwszej dziesiątce krajów o największej liczbie wizytujących znalazły się: Włochy (6.217), Francja (4.152), Holandia (3.350) , Wielka Brytania (3.298), Hiszpania (3.065), USA (2.882), Szwajcaria (2.901), Chiny (2.824), Turcja (2.435) oraz Polska. Reprezentanci ważnych rynków dóbr konsumpcyjnych czyli Dania, Francja, Portugalia i Hiszpania byli bardziej liczni niż w latach ubiegłych. Znacznie większy wzrost liczby odwiedzających zanotowano także z Bliskiego Wschodu oraz Azji. Tegoroczna edycja gościła mniej branżystów jedynie z Rosji i Ukrainy (40 % mniej), co jest wynikiem bieżącej sytuacji politycznej. Markus H. Kepka, prezes firmy Fissler był także zadowolony z przebiegu targów: „Osiągnęliśmy wszystkie nasze cele. Cieszymy się także, że przy naszym stoisku gościliśmy branżystów z całego świata.” Podobną opinią podzieliła się Renate Möller, prezes firmy Scholtissek: „W targach uczestniczyła niesłychanie duża ilość krajów, dzięki czemu mogliśmy nawiązać wiele kontaktów z klientami z zagranicy.” Poza tym, na wyróżnienie zasłużył wysoki poziom zamówień branżystów z Niemiec. Podkreślił to Hamid Yazdtschi, dyrektor generalny firmy Gilde-Handwerk Macrander GmbH: „Dobra koniunktura w Niemczech oraz wspaniałe otoczenie na targach przyczyniły się do osiągnięcia dużej liczby zamówień klientów z Niemiec, nie tylko jeśli chodzi o dostawy krótkoterminowe ale także o dostawy nawet na okres Bożego Narodzenia”. Zadowolenie branżystów podobnie jak w roku ubiegłym pozostało na bardzo wysokim poziomie 96 %. Krajem partnerskim Ambiente 2015 były Stany Zjednoczone. W specjalnej prezentacji widzowie mogli podziwiać projekty Scotta Hendersona – designera z Nowego Yorku. Ponadto, jeden z dni targowych w całości poświęcono USA (16.02), w programie znalazły się m.in. liczne pokazy oraz inne atrakcje. Jako gościa honorowego Ambiente 2015 zaproszono wspaniałą aktorkę, reżyserkę oraz laureatkę Oscara – Helen Hunt. Punktem głównym wieczoru było natomiast ogłoszenie kraju partnerskiego na następną edycję targów – wybór tym razem padł na Włochy. Kolejna edycja Ambiente odbędzie się zatem pod hasłem „La dolce Vita” w terminie 12-16 lutego 2016. Już teraz zapraszamy także na inne targi z serii Ambiente:  Interior Lifestyle Tokyo, 10 - 12.6.2015, Tokio  Ambiente India, 25 – 27.6.2015, New Delhi  Interior Lifestyle China, 17 – 19.9.2015, Szanghai  IFFT/Interior Lifestyle Living, 25 – 27.11.2015, Tokio Wskazówka dla dziennikarzy Dodatkowe informacje oraz fotorelację znajdą Państwo na stronie: www.ambiente.messefrankfurt.com/journalists Oficjalny przedstawiciel Ambiente w Polsce: Targi Frankfurt Ul. Mołdawska 7 lok. 141 02-127 Warszawa info@poland.messefrankfurt.com www.targifrankfurt.pl

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *