Hotel w mobilnej rzeczywistości: obowiązki i możliwości

Autor: Krzysztof Stęplowski
Już prawie połowa Polaków korzysta ze smartfonów: na ekrany swoich telefonów zerkamy do kilkuset razy dziennie. Zjawisko, trend? Równie dobrze zjawiskiem można by nazwać oglądanie telewizji. Mobile to rzeczywistość, a zadaniem hotelarzy jest umiejętnie się do niej dopasować W Polsce już ponad 15 mln osób korzysta z internetu za pomocą smartfonów. Na tę aktywność poświęcamy średnio prawie dwie godziny dziennie: zaglądamy na serwisy społecznościowe (16 proc.), oglądamy wideo (14 proc.), szukamy lokalizacji na mapach (13 proc.), gramy (12 proc.). Zauważalna jest również charakterystyczna prawidłowość: aktywność na smartfonach często ogranicza się do korzystania zaledwie z kilku najpopularniejszych aplikacji. Robimy to jednak bardzo, bardzo często. Wszystko jest więc jasne: smartfonów jest coraz więcej, korzystamy z nich coraz częściej. Jesteśmy nieustannie w sieci i jest to norma, jeden z codziennych sposobów na rozrywkę, komunikację lub zdobycie informacji – również takich, które dotyczą branży hotelarskiej. No właśnie: w jaki sposób hotelarze powinni reagować na mobilną rzeczywistość? Co dokładnie mogą zyskać? I ile to może kosztować? Podążaj za użytkownikiem Proces rezerwacji nieustannie się wydłuża. Użytkownicy doskonale wiedzą, że w sieci mogą znaleźć naprawdę dobrą ofertę: muszą tylko poświęcić na to trochę czasu. Skupiają się na zdjęciach, filmach, opiniach, ocenach, lokalizacji, pakietach, rekomendacjach – wszystkim, co pozwoli im podjąć dobrą decyzję. Szukają więc informacji w wielu miejscach i w wielu sytuacjach: już nie tylko w pracy i w domu, ale również w tramwaju, na przystanku, w korku. I choć generowany w ten sposób ruch na stronie hotelu nie kończy się rezerwacją, odgrywa niezwykle istotną rolę w procesie zbliżania się użytkownika do decyzji o wyborze naszego hotelu. Przedstawiciele branży doskonale wiedzą, że komunikaty marketingowe powinny stale towarzyszyć użytkownikom szukającym informacji o obiekcie. Dobrze jest mieć również pełną kontrolę nad emitowanymi komunikatami. I tu pojawia się pierwszy problem. Bądź responsywny Tym problemem w przypadku wielu hoteli jest brak strony wyświetlającej się poprawnie na urządzeniach mobilnych. Nie bez powodu strona internetowa zaliczana jest do kategorii tzw. owned media, a więc do zasobów, których jesteśmy właścicielami i które możemy niemal dowolnie modyfikować. A więc róbmy to: możemy przygotować mobilną wersję strony (będzie się wyświetlać użytkownikom smartfonów) lub stronę responsywną (taką, której układ i g [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

2 komentarze do “Hotel w mobilnej rzeczywistości: obowiązki i możliwości

  1. Poza obecnością w mobilnej rzeczywistości, dobrze dobrze szukać innych nowych źródeł pozyskiwania klientów. Dobrym pomysłem jest integracja z systemem B2B. Polega to na tym, że system hotelowy jest zintegrowany z systemami biur podróży co przekłada się na obopólne korzyści, biura podróży mając dostęp do pełnej bazy hoteli mają łatwiejsze życie i lepsze ceny, przez co przyprowadzają klientów do hoteli. Twórcy jednego z takich systemów firma FollowUp pobiera swoją prowizję od rezerwacji, z resztą więcej można dowiedzieć się na http://followup.pl/b2b

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *