Marriott International największą siecią hotelową na świecie

Sieć Marriott International ostatecznie sfinalizowała transakcję nabycia firmy Starwood Hotels & Resorts Worldwide tworząc tym samym największą spółkę hotelarską na świecie. W Polsce stan posiadania sieci zwiększył się do 9 hoteli.
Marriott Warszawa
Nowo utworzona spółka oferuje przeszło 5700 zarządzanych i franczyzowych hoteli z ponad 1,1 mln pokoi w 110 krajach. Portfel spółki zwiększył się też do 30 hotelowych marek świadczących usługi o średnim i luksusowym standardzie. „W ciągu naszej niemal 90-letniej historii nigdy nie zaprzestaliśmy poszukiwać nowatorskich sposobów obsługi gości. Dzięki poszerzeniu naszych zasobów o solidne marki, wspaniałe obiekty i utalentowanych pracowników firmy Starwood, znacząco uatrakcyjniliśmy naszą ofertę. Jako największa firma hotelarska na świecie, jesteśmy również świadomi odpowiedzialności za tworzenie nowych możliwości naszym pracownikom i budowanie siły ekonomicznej w społecznościach, które nazywamy domem” - powiedział J.W. Marriott, Jr., prezes wykonawczy i prezes zarządu spółki Marriott International.  Liczba członków zarządu sieci Marriott wzrosła z 11 do 14, poprzez włączenie w jego struktury Bruce Duncana, dawnego prezesa zarządu spółki Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc., prezesa, CEO i dyrektora naczelnego spółki First Industrial Realty Trust, Inc; Erika Hippeau - wspólnika firmy Lerer Hippeau Ventures; oraz Aylwina Lewisa - prezesa i dyrektora generalnego firmy Potbelly Corporation. Panowie Hippeau i Lewis są również dawnymi członkami zarządu firmy Starwood. Przed otwarciem piątkowej sesji, akcje firmy Starwood zostały wycofane z Nowojorskiej Giełdy Papierów Wartościowych. Jak już wcześniej zostało ogłoszone, udziałowcy spółki Starwood otrzymają 21 dolarów w gotówce oraz 0,80 akcji zwykłych serii A Marriott International Inc. za każdą akcję zwykłą Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc. „Wierzymy, że Marriott posiada obecnie najlepszy portfel marek hotelarskich, najbardziej ugruntowaną pozycję na arenie międzynarodowej oraz najbardziej kompleksowe programy lojalnościowe, oferujące gościom niepowtarzalne doświadczenia. Połączenie marek Starwood z naszymi w znacznie większym stopniu umożliwia spółce Marriott osiągnięcie zamierzonego celu, jakim jest posiadanie właściwej marki we właściwym miejscu, aby zapewniać odpowiednią obsługę zarówno naszym lojalnym gościom, jak i nowym klientom” - stwierdził Arne Sorenson, prezes i dyrektor generalny spółki Marriott International. „Teraz jesteśmy w stanie zaoferować szerszą gamę usług naszym klientom, więcej możliwości naszym pracownikom i lepsze korzyści finansowe dla właścicieli, franczyzobiorców i akcjonariuszy naszych hoteli.“ Dzięki tej transakcji sieć dystrybucji sieci Marriott na terenie Azji i Środkowego Wschodu podwoiła się. Przejęcie firmy Starwood przez Marriott umożliwia połączonej spółce poszerzenie swojego portfela oraz zasięgu dystrybucji, wdrażając na większą skalę działania mające na celu zapewnienie redukcji kosztów w ramach prowadzonych przez firmę operacji korporacyjnych i majątkowych. Jak już wcześniej wspomniano, Marriott wyraża przekonanie, że firma może być w stanie osiągnąć 250 milionów dolarów synergii kosztowych rocznie. Dodatkowe synergie powinny pojawić się w formie zwiększonej ilości przeprowadzanych operacji i poprzez dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. Oczekuje się, że połączone kompetencje w dziedzinie sprzedaży zapewnią nowo powstałej spółce zarówno lepszą efektywność, jak i zwiększone możliwości generowania przychodów. „Ta zwiększona efektywność i możliwości generowania dodatkowych przychodów powinny skutkować zarówno wyższą rentownością pojedynczych obiektów, jak i zwiększeniem zainteresowania współpracą właścicieli i franczyzobiorców hoteli z markami wchodzącymi w skład połączonej spółki, co wpłynie na rozwój sieci." - powiedział Sorenson. „Wraz z pojawianiem się nowych destynacji turystycznych możemy liczyć na to, że Marriott będzie w nich zawsze obecny." Przewiduje się, że koszt jednorazowej transakcji połączenia rzeczonych spółek wyniesie około 140 milionów dolarów. Marriott zamierza podjąć niezbędne kroki, aby pod koniec 2016 roku niespłacony dług publiczny firmy Starwood uległ zrównaniu z niespłaconym zadłużeniem publicznym firmy Marriott International. Marriott dąży do utrzymania inwestycyjnego rankingu kredytowego i kontynuowania polityki ostrożnego zarządzania bilansem firmowym po przeprowadzeniu fuzji obu firm. Arne Sorenson będzie kontynuował funkcję Prezesa i CEO firmy Marriott International, zaś siedziba spółki Marriott pozostanie w dalszym ciągu na terenie Bethesda, w stanie Maryland. Doradcami finansowymi firmy Starwood Hotels & Resorts Worldwide były spółki Lazard i Citigroup, zaś firma Marriott International korzystała z usług doradztwa finansowego Deutsche Bank Securities i Goldman Sachs. W ramach niniejszej transakcji,w charakterze radcy prawnego Starwood Hotels & Resorts Worldwide wystąpiła firma Cravath, Swaine & Moore, zaś usługi doradztwa prawnego na rzecz spółki Marriott International świadczyła firma Gibson, Dunn & Crutcher.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *