Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     


HOTELARZ » 12/2016, AKTUALNOŚCI, W NUMERZE » Bydgoszcz: Pod Orłem wejdzie do sieci Focus Hotels

Bydgoszcz: Pod Orłem wejdzie do sieci Focus Hotels

Grupa Kapitałowa IMMOBILE S.A., poprzez spółkę zależną, podpisała umowę przedwstępną na zakup za 16,5 mln zł Przedsiębiorstwa Hotelowego Majewicz, które jest właścicielem hotelu Pod Orłem w Bydgoszczy. Grupa zamierza wydzierżawić obiekt swojej spółce Focus Hotels, która zarządza już siedmioma hotelami. Proces przejęcia zakończyć ma się w I kwartale przyszłego roku.



4-gwiazdkowy hotel dysponuje 75 pokojami, czyli cena zakupu za pokój wynosi 220 tys. zł (ok. 50 tys. euro). Oferuje też restaurację, bar, pięć sal konferencyjnych, centrum fitness i saunę. Wybudowany pod koniec XIX wieku hotel stał się jedną z architektonicznych ikon miasta. W 1920 roku kupiła go spółka Majewicz i S-ka wspólnie z kupiecką rodziną Kosickich. Po II wojnie wojnie został upaństwowiony i w 1950 roku przekazany Przedsiębiorstwu Państwowemu Orbis.



Spadkobiercy odzyskali go pod koniec 1993 roku i utworzyli z Orbisem spółkę, w której posiadali 51 proc. udziałów. W 2008 roku Orbis wycofał się z prowadzenia Pod Orłem. Rodzina Majewiczów od pewnego czasu szukała nabywcy na hotel. – W ciągu ostatniego roku otrzymaliśmy szereg ofert od osób zainteresowanych kupnem naszego hotelu. Nie ukrywam, że przyglądamy się im z zainteresowaniem i traktujemy je poważnie, ponieważ wszyscy mamy już co najmniej po 65 lat. Zostały złożone w odpowiednim dla nas czasie – mówił w listopadzie „Ekspressowi Bydgoskiemu” Andrzej Majewicz, prezes zarządu Przedsiębiorstwa Hotelowego Majewicz. Pod Orłem jest jednym z pięciu hoteli 4-gwiazdkowych w Bydgoszczy, obok City Hotelu, Holiday Inn, Słonecznego Młynu i otwartego w 2014 roku Mercure, który również wystawiony jest na sprzedaż. W ubiegłym roku średnie obłożenie pokoi wynosiło w nich 49,7 proc. według danych GUS. Należąca do bydgoskiej Grupy Kapitałowej IMMOBILE sieć Focus Hotels rozwija się przez dzierżawę obiektów hotelowych. W jej skład wchodzą hotele w Łodzi, Szczecinie, Bydgoszczy, Chorzowie, Inowrocławiu i dwa w Gdańsku, przygotowuje się też do otwarcia dwóch kolejnych hoteli w Sopocie i Białymstoku. Obiekty prowadzone są pod markami Focus oraz Focus Premium (jeden w Gdańsku i w Inowrocławiu, a kolejny ma być uruchomiony w przyszłym roku w Sopocie).

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.
Bezpłatny newsletter
Najnowsze informacje
2017-01-17 Pierwszy etap prac budowlanych Deo Plaza z 374-pokojowym hotelem zakończony
2017-01-17 Elektroniczne gazety w hotelach Scandic
2017-01-17 W Lublinie powstanie kolejny hotel
2017-01-15 Wzrost przychodów Profitroom o 52% – podsumowanie roku 2016
2017-01-13 IBB otwiera hotel na Malcie
2017-01-12 Przylotniskowy Hilton w Balicach wzmacnia marketing
więcej...

Na piszemy:

Get Adobe Flash player



Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA