Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     


banner diversey
HOTELARZ » AKTUALNOŚCI » Trendy turystyczne i plany Polaków na rok 2017 według Hiltona

Trendy turystyczne i plany Polaków na rok 2017 według Hiltona


TNS Polska na zlecenie sieci Hilton przebadał preferencje Polaków wyjeżdżających na krótki wypoczynek. Okazuje się, że znakomita większość spędzi go w Polsce (planuje to ok 73% badanych).


Kościół Mariacki w Krakowie


Wcześniejszy raport Ministerstwa Sportu i Turystyki z 2015 roku wykazał, że na wyjazdy krajowe w 2015 roku decydowało się 35% Polaków, czyli o 12% więcej niż w 2011 roku.

Wyniki pokazują również, że wśród podróżujących Polaków pojawił się nowy model turysty. Są to osoby preferujące krótkie weekendowe wyjazdy, dzięki którym szybko mogą „naładować akumulatory”. Polacy podróżują świadomie, wykorzystując weekendy na wyjazdy w nowe, inspirujące miejsca. Ponad 30% respondentów woli częste, krótkie wypady (do trzech dni) od długich urlopów raz lub dwa razy w roku.

Polska postrzegana jest jako bardzo atrakcyjny kierunek turystyczny. Według badań, do danej lokalizacji najbardziej przyciągają zabytki i miejsca warte zobaczenia w okolicy – tak przyznało aż 77% osób biorących udział w badaniu. Polacy są także spragnieni najnowszych trendów oraz kulturalnych atrakcji. Około 40% respondentów przyznało, że wybierając kierunek podróży sprawdzają wydarzenia kulturalne, a także lokalne nowości godne polecenia.

Największe polskie miasta okazują się być najbardziej popularnymi kierunkami krajowych podróży. 72% badanych przyznaje, że duże miasta oferujące szereg ciekawych atrakcji, gwarantują dobrą zabawę i możliwość przyjemnego spędzenia czasu, dzięki czemu nie sposób się w nich nudzić. Na weekendowy wypad najchętniej wybieramy:
1. Gdańsk – 63%;
2. Kraków – 62%;
3. Wrocław – 56%.

Wybierając cel kilkudniowej podróży najczęściej kierujemy się takimi czynnikami, jak:
stosunek jakości do ceny - 72%;
bliskość i łatwy dostęp do miejsc, które warto odwiedzić – 48%;
możliwość zrelaksowania się i dobre śniadanie w hotelu – 36%.


Badania pokazały, że cenimy sobie także komfort i niezależność - 73% respondentów przyznało, że wyjeżdżając na weekend chętniej decyduje się na pobyt w hotelu, niż nocleg u przyjaciół lub rodziny. Co więcej, badanie wykazało, że Polacy to wyjątkowo lojalni klienci. 69% badanych przyznało, że jeżeli są zadowoleni z pobytu, z chęcią wybiorą ten sam hotel. Właściciele miejsc noclegowych stają się bardziej świadomi lojalności swoich klientów i coraz lepiej reagują na rosnące zapotrzebowanie rynku. Nic dziwnego, że w ciągu ostatnich kilku lat liczba trzygwiazdkowych hoteli w Polsce wzrosła o ponad jedną piątą.

Badanie przeprowadzone przez TNS Polska w listopadzie 2016 r., na zlecenie Hampton by Hilton, przy udziale 800 respondentów.


Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.
Bezpłatny newsletter
Najnowsze informacje
2017-04-21 Hakerzy wykradli dane klientów IHG
2017-04-21 Orange obniża cenę za kompleks kamienic w Gdańsku
2017-04-20 Najważniejsze w hotelu są komfort, czystość i przyjazna obsługa
2017-04-20 Rusza budowa ogromnego Parku Wodnego pod Warszawą
2017-04-18 Moderna otworzy kolejny hotel w Trójmieście
2017-04-13 Wnętrza gdańskiego hotelu Number One
więcej...

Na piszemy:

Get Adobe Flash player



Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA