Orbis sprzedał Mercure i ibisa w Częstochowie

Orbis sprzedał pod koniec grudnia hotele Mercure i ibis w Częstochowie za 29,5 mln zł Bankowi BGŻ BNP Paribas. Jednocześnie podpisał umowę franczyzy z siecią DeSilva, która wzięła je w leasing od banku i będzie prowadzić pod dotychczasowymi markami.

Na podobnej zasadzie sprzedano wcześniej za 10,5 mln Mercure Opole, którym zarządzać będzie DeSilva. Otwarty w 1973 roku hotel Mercure Częstochowa dysponuje 102 pokojami, salami konferencyjnymi o łącznej powierzchni 400 mkw. i restauracją Winestone, a wybudowany w 2001 roku ibis – 125 pokojami. Umowa sprzedaży podpisana została 23 grudnia, a 30 listopada sfinalizowano zawartą pod koniec września przedwstępną umowę sprzedaży hotelu Mercure Opole ze 103 pokojami, siedmioma salami konferencyjnymi na 280 osób i restauracją Winestone. Hotel w Opolu sprzedany został indywidualnemu inwestorowi, z którym Orbis podpisał franczyzę na dalsze prowadzenie obiektu pod marką Mercure, zarządzanego przez spółkę DeSilva. Z kolei 16 grudnia sfinalizowana została przedwstępna umowa ze stycznia sprzedaży hotelu Mercure Mrągowo Resort & Spa za 18,6 mln zł spółce Deporium należącej do tureckiego biznesmena Sabri Bekdasa. Wszystkie te transakcje są zgodne ze strategią Orbisu, polegającą na koncentracji inwestycji własnych w siedmiu głównych aglomeracjach Polski i pozbywaniu się hoteli w innych miastach, pozostając w nich jako franczyzodawca marek AccorHotels. Jeszcze w grudniu Orbis sprzedał też działkę niehotelową przy ul. Łopuszańskiej w Warszawie za blisko 14,4 mln zł innej spółce Sabri Bekdasa Melior Investment. Po zrealizowaniu wszystkich tych transakcji na konto Orbisu wpłynie 75,5 mln zł.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *