Plany Accorhotels względem Orbisu

Accorhotels nie planuje sprzedaży, ani zmiany udziałów w Grupie Orbis – deklaruje w piśmie przesłanym do naszej redakcji paryska centrala tej międzynarodowej sieci hotelowej. W lutowym wydaniu „Hotelarza” pisaliśmy, że AccorHotels rozpoczęła rozmowy z potencjalnymi inwestorami w sprawie sprzedaży większościowych udziałów swojej części nieruchomościowej HoteIlnvest. W związku z tym dokonano aktualizacji wyceny wartości aktywów, którą na koniec 2016 roku oszacowano na 6,6 mld euro, ale z wyceny wyłączono Orbis. Dlatego też „Hotelarz” zwrócił się do centrali sieci w Paryżu z pytaniem: jak należy rozumieć wyłączenie Orbisu z oszacowania aktywów AccorHotels do sprzedaży, jakie są plany sieci wobec Orbisu i czy planuje sprzedać go w oddzielnej transakcji. W przesłanym do nas oświadczeniu francuska sieć deklaruje, że jest bardzo zadowolona z partnerstwa z Orbisem w którym dostrzega duży potencjał wzrostu. Accorhotels przypomina, że  poprzez przeniesienie na rzecz Orbisu zarządzania środkowoeuropejskimi hotelami  oraz nabycie przez Orbis aktywów w regionie w 2015 roku pozycja polskiej Grupy została jeszcze wzmocniona. Accorhotels nie planuje sprzedaży, ani zmiany udziałów w Orbisie, a projekt wyceny i przygotowania do sprzedaży nie przyniesie żadnych zmian dla polskiej sieci. HotelInvest to część AccorHotels działająca jako właściciel i inwestor obiektów tej sieci. Powstała w 2013 roku, gdy Accor wydzielił w swojej strukturze dwie dywizje – oprócz HotelInvest również HotelServices, która pełni funkcję operatora i franczyzodawcy. Był to efekt zmiany strategii wprowadzonej przez nowego prezesa zarządu Accoru Sebastiena Bazine’a. Zakładała ona odejście od – ogłoszonej trzy lata wcześniej – strategii asset light („wyprzedaży murów” i skupieniu się na leasingu zwrotnym, zarządzaniu i franczyzie) w kierunku własności hoteli. Przejawem tej strategii była m.in. przeprowadzona w połowie 2014 roku transakcja wykupu przez HotelInvest od funduszy nieruchomościowych za 900 mln euro blisko stu obiektów w Europie wcześniej dzierżawionych przez Accor. Obecnie AccorHotels ponownie zmienia strategię planując sprzedaż HotelInvest. Pozyskane fundusze chce przeznaczyć m.in. na kolejne akwizycje, aby utrzymać się w czołówce światowych sieci hotelarskich jako podmiot przejmujący inne sieci, a nie przedmiot przejęć. W związku z planowaną sprzedażą sieć zaktualizowała na 31 grudnia wartość aktywów brutto (gross asset value) HotelInvest. Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej oferująca 19 000 pokoi w blisko 120 obiektach, Orbis jest wyłącznym licencjodawcą marek AccorHotels w 16 krajach w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działają pod markami Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget.  

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *