Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     


HOTELARZ » 03/2017, SPA » Wellness 2.0, czyli dlaczego hotele muszą się przygotować na rewolucję kulturową

Wellness 2.0, czyli dlaczego hotele muszą się przygotować na rewolucję kulturową

Szeroko pojęty przemysł wellness jest dzisiaj wart 3,7 biliona dolarów, co stanowi już ponad 5 proc. całego światowego PKB. Co więcej, będzie rósł jeszcze szybciej niż cała globalna gospodarka, a jednym z największych beneficjentów tego wzrostu stanie się hotelarstwo i usługi związane z turystyką. Dlatego najwyższy czas poważnie potraktować sprawę i zacząć uważnie śledzić dynamiczny rozwój branży wellness, od której zależy przyszłość współczesnego rynku hospitality.



Na początek musimy zdać sobie sprawę z tego, dlaczego wellness staje się ekonomią przyszłości dla wielu branż. Jest kilka powodów.

Globalny top trend

Przede wszystkim za sukcesem tego przemysłu stoi rosnąca na całym świecie klasa średnia, która coraz więcej wydaje na poprawę jakości swojego życia. Napędza to wzrost wielu gałęzi globalnej gospodarki od turystyki po nowe technologie. Kolejnym powodem jest, z jednej strony, coraz wyższa średnia długość życia (niektórzy eksperci twierdzą, że dzieci urodzone w obecnej dekadzie będą w większości dożywały stu lat), a z drugiej, epidemia chorób przewlekłych wywołanych zanieczyszczonym środowiskiem, przetworzoną żywnością oraz stresem. To powoduje wzrost zainteresowania wśród konsumentów wszystkimi sprawami związanymi z utrzymaniem i poprawą zdrowia.

Ponadto trzeba zdać sobie sprawę, że najważniejszą grupą klientów jest już pokolenie millenialsów (ludzi urodzonych w latach 80. i 90.), które poszukuje doświadczeń zakorzenionych w autentyczności i naturze. W ten sposób realizują swoje potrzeby well-being. Nic zatem dziwnego, że w ostatnim badaniu Euromonitora „10 najważniejszych światowych trendów konsumenckich” wellness stał się symbolem odpowiedniego statusu społecznego. „Chęć bycia fit i zdrowym wydaje się dziś uniwersalna. Coraz więcej klientów realizuje swoją pasję do życia wellness poprzez wydatki na prywatne sesje fitness, odzież sportową, żywność o właściwościach zapewniających zdrowie oraz ekskluzywne wakacje zdrowotne” – piszą autorzy raportu. Z tego zapewne powodu jedną z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi tej gospodarki jest właśnie turystyka wellness, która w sposób naturalny jest powiązana z rynkiem usług hotelarskich. Jej wartość w 2015 roku była wyceniania, według Global Wellness Institute, na 563 mld dolarów, co odpowiadało 691 mln podróży rocznie.

Przy czym większość wyjazdów była realizowana przez turystów krajowych, którzy wydali na ten cel 575 mld dolarów, co przeczy obiegowym teoriom, że turystyka wellness to przede wszystkim przyjazdy gości zagranicznych. Co ciekawe, jednym z krajów, który odnotował najwyższy wzrost przyjazdów prozdrowotnych i wellness była Polska. W latach 2013-2015 było ich aż o 1,2 mln więcej (wzrost wyniósł 11,7 proc.). Ale nie tylko z tego powodu na [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.



Dostęp dla prenumeratorów Hotelarza
Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


Autor: Arkadiusz Dawidowski

Komentarze: 2 dla “Wellness 2.0, czyli dlaczego hotele muszą się przygotować na rewolucję kulturową”

  1. Wellnes wygląda tylko w reklamie tak jak na załączonym obrazku , basen , lampka wina ,spokój, jedziesz i co zastajesz? Basen pełen rozkrzyczanych dzieci – to rzeczywistość . O relaksie zapomnij .

  2. Wybierz obiekt który nie przyjmuje dzieci- proste. Albo zarezerwuj spa w hotelu dla siebie, swoich bliskich na wyłączność. Może mylisz spa z basenami w gołębiewskim?

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Ostatnie w tym roku spotkanie z Akademią Hotelarza

W ostatni czwartek 14 grudnia w hotelu Courtyard by Marriott w Warszawie odbyło się szesnaste i zarazem ostatnie w tym roku spotkanie z cyklu Akademii (...)

7 NAJ w najnowszym „Hotelarzu”

Już po raz dziewiąty redakcja „Hotelarza” w ramach podsumowania roku przyznaje swoje nagrody 7 NAJ (bo w siedmiu kategoriach), którymi wyróżnia ludzi, hotele, sieci i (...)

Zainwestuj w rodzinną rekreację i biznesową integrację w nadwiślańskim pejzażu

Inwestorów i dzierżawców zainteresowanych wieloletnim wydzierżawieniem nowoczesnego obiektu restauracyjno-konferencyjnego „Wyspa Wisła” zaprasza do inwestowania Towarzystwo Przyjaciół Stężycy. Cena dzierżawy do uzgodnienia. Możliwa jest również sprzedaż (...)

Znamy termin i miejsce Hotel Investment Trends Poland&CEE 2018

Hotel Investment Trends Poland&CEE, druga edycja organizowanego przez wydawcę „Hotelarza” forum poświęconego inwestycjom hotelowym w Polsce oraz Europie Środkowo-Wschodniej odbędzie się 17 maja przyszłego roku (...)

Recepcjonista Roku 2017 – Aleksandra Hinz z Sofitela Grand Sopot

Rozstrzygnięty został konkurs na Recepcjonistę Roku 2017 organizowany przez polską sekcję Stowarzyszenia Zastępców Dyrektorów Generalnych  i Kierowników Recepcji Hoteli Luksusowych – A.I.C.R. Polska. Wygrała Aleksandra (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:







Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA