Racjonalne gospodarowanie stanami magazynowymi w hotelowych SPA

Autor: Anita Bajdalska. Autorka jest certyfied SPA supervisorem ISPA
Usługi SPA opierają się na wykorzystaniu kosmetyków. Dlatego zarządzanie zapasami jest jedną z zasadniczych kwestii w hotelowym SPA. Błędy w tym zakresie mogą doprowadzić do przerwania ciągłości pracy. Ważne są też produkty pomocnicze, jak bielizna zabiegowa, środki do dezynfekcji, ręczniki, o mydle i workach na śmieci nie wspominając. Racjonalna gospodarka nie może się opierać tylko na kontrolowaniu stanów magazynowych. Starannie sprawdzać trzeba też – a nawet przede wszystkim – gabinety zabiegowe. Często spotykanym w praktyce problemem jest brak miejsca magazynowego w SPA, bo nie pomyślano o tym na etapie projektowania. Zakładając, że magazyn w części SPA jest, trzeba dokładnie przyjrzeć się metodom planowania zakupów, aby nie mnożyć zamówień, a tym samym nie zamrażać kapitału na ogromne zapasy. Ogromna ilość otwartych produktów Czynnością, od której należy rozpocząć pracę nad inwentaryzacją zapasów, nie jest spisanie stanu magazynu, ale przeprowadzenie kontroli gabinetów zabiegowych pod kątem ilości otwartych kosmetyków, gdyż to jest trudniejsze. To podstawa, bo tam właśnie znajduje się ogromna ilość produktów, czasami przeterminowanych i z oznakami zepsucia. Trzeba dokładnie przyjrzeć się każdemu otwartemu kosmetykowi, aby ocenić, czy jest jeszcze przydatny do zabiegów. Wszystkie produkty mają ściśle określony czas użytkowania od chwili otwarcia. Producenci oznaczają go poprzez symbol otwartego słoika z oznaczeniem PAO (Period After Opening) oraz symbolami, tak np. 6M oznacza, że po otwarciu opakowania kosmetyk jest przydatny do użycia przez sześć miesięcy. Otwarte produkty z biegiem czasu zaczynają tracić swoje właściwości, a nawet – przez nieumiejętne używanie – mogą być groźne dla użytkownika. Zalecenia dotyczące aplikowania produktów kosmetycznych powinny być znane każdemu kosmetologowi, ale nie zawsze pracuje się z należytą starannością. Bardzo ważne jest, aby przestrzegać zasad higienicznego nakładania produktów, bo to gwarantuje, że po otwarciu nie będą się psuły. Podstawowym zaleceniem jest, aby produkty nabierać na szpatułki, a dopiero potem nakładać na partię ciała poddaną zabiegowi. Osobie wykonującej zabieg nie wolno nabierać kosmetyku bezpośrednio rękami, gdyż przez to jest on narażony na działanie bakterii, które występują na skórze człowieka. Najmniej narażone n [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *