Reemisja kanałów telewizyjnych w hotelu zgodna z prawem

Autor: Paweł Kozłowski. Autor jest adwokatem reprezentującym Media Management Europe
Obowiązek posiadania umów licencyjnych na reemitowane kanały telewizyjne nie jest nadal znany wszystkim podmiotom świadczącym usługi noclegowe. Jakie podstawy prawne wskazują na ten wymóg, jak uniknąć konsekwencji cywilnych i karnych wynikających z jego niedopełnienia? Jakie kanały są najbardziej popularne w hotelach wypoczynkowych, a jakie w biznesowych? Obecność telewizji w hotelu jest niezbędnym elementem uzupełniającym atrakcje, jakie można zaproponować swym gościom. Z tego względu właściciele obiektów noclegowych i wypoczynkowych zapewniają zindywidualizowany pakiet kanałów telewizyjnych zróżnicowanych ze względu na język, w jakim są nadawane, gatunek czy docelową grupę w hotelu. Przepisy prawa są w tej kwestii jednoznaczne. Wskazują one jasno, że reemisja kanałów telewizyjnych na użytek komercyjny w restauracjach i obiektach świadczących usługi noclegowe wymaga zgody nadawców i w konsekwencji podpisania stosownych umów licencyjnych. Co mówi prawo? Ochrona nadawców zagranicznych i polskich, w tym TVP W Polsce sygnał telewizyjny podlega ochronie na mocy ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z 4 lutego 1994 r. (wraz z późniejszymi zmianami, a w szczególności art. 97 i 99) i unijnych przepisów prawa obowiązujących w tym zakresie, m.in.: Konwencji rzymskiej z 26 października 1961 r. o ochronie artystów, wykonawców, producentów fonogramów oraz organizacji nadawczych, czy też Porozumienia w sprawie handlowych aspektów praw własności intelektualnej z 15 kwietnia 1994 r. Ustawy te chronią prawa emitentów nadających sygnał zarówno na terenie Polski, jak i na obszarze całej Unii Europejskiej. Zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 5 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych rozpowszechnianie sygnału drogą przej [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *