Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     
HOTELARZ » POLECAMY (2) » Orbis podaje wyniki i zapowiada kolejne inwestycje

Orbis podaje wyniki i zapowiada kolejne inwestycje


Grupa Orbis opublikowała raport dotyczący wyników osiągniętych w pierwszym półroczu tego roku. Orbis odnotował rekordowe wyniki finansowe; przychody wzrosły o 6,2% do poziomu 679,5 mln złotych, a wskaźnik EBITDA operacyjna osiągnął dwucyfrowy wzrost +23,1% do wartości 202,2 mln złotych. Dzięki bardzo dobrej sytuacji finansowej spółka aktywnie działa na rynku poszukując potencjalnych celów przejęcia.

Gilles Clavie, prezes zarządu i dyrektor generalny Orbis SA.

- Po doskonałym dla Orbisu roku 2016, Grupa w dalszym ciągu korzystała zarówno w wyniku realizacji programu zrównoważonego wzrostu jak też dobrej koniunktury gospodarczej we wszystkich krajach regionu.  - powiedział Gilles Clavie, prezes zarządu i dyrektor generalny Orbis SA.

Orbis może również pochwalić się znaczącym wzrostem wskaźnika RevPAR o 7% w ujęciu like-for-like, głównie dzięki wyższej średniej cenie za pokój (o 4,3% r/r). Osiągnięciu tak wysokiego wyniku sprzyjał również korzystny dla turystyki klimat w całym regionie. W pierwszej połowie 2017 r. spółka zmieniła strukturę organizacyjną i obecnie skupia się bardziej na zarządzaniu rynkami zamiast konkretnymi markami hotelowymi. Takie podejście umożliwia skuteczniejsze i bardziej efektywne funkcjonowanie hoteli w kluczowych lokalizacjach.

Orbis nadal rozwija sieć hotelową w szybkim tempie. W pierwszej połowie 2017 r. spółka podpisała 7 nowych umów franczyzowych i o zarządzanie obejmujących łącznie 940 pokoi, dzięki czemu jeszcze w tym roku poszerzy działalność o dwa nowe rynki: w Serbii oraz w Bośni i Hercegowinie. Niezależnie od rozwoju segmentu asset light, Grupa kontynuuje również budowę 6 własnych hoteli (łącznie 560 pokoi), które zostaną otwarte w nadchodzących latach. Orbis ma szeroko zakrojone plany rozwojowe, obejmujące łącznie 40 hoteli z blisko 5 000 nowych pokoi. Dzięki bardzo dobrej sytuacji finansowej spółka aktywnie działa na rynku poszukując potencjalnych celów przejęcia.

Po zakończeniu etapu refinansowania portfolio i wykupieniu hoteli w Budapeszcie spółka modernizuje przejęte obiekty dla zapewnienia jeszcze lepszych wyników i wyższego zwrotu z inwestycji. W pierwszym półroczu 2017 r. poziom wydatków na środki trwałe (CAPEX) wyniósł 518,5 mln złotych. Najważniejsze przedsięwzięcia remontowe obejmują m.in. hotele t.j.: Mercure Budapest City, Mercure Budapest Buda, Novotel Kraków City West i Novotel Poznań Center, (który zostanie przekształcony w dwa hotele - Novotel i ibis). Nowoczesne hotele, zgodne z aktualnymi trendami w projektowaniu wnętrz oraz indywidualne podejście do obsługi gości, przełożą się w efekcie na dalszy wzrost wyników.

- Znakomite wyniki Orbisu osiągnięte w pierwszym półroczu 2017 roku oraz pozytywne perspektywy na nadchodzące miesiące znalazły odzwierciedlenie w prognozie wskaźnika EBITDA operacyjna na rok 2017 (450-460 mln zł). Przyszłość jest obiecująca; Spółka zamierza nadal rozwijać trzy strategiczne obszary działalności, określone jako: Wyniki, Portfolio i Pracownicy. Celem Orbisu jest takie wzmocnienie pozycji lidera w branży hotelowej w Europie Wschodniej, by z sukcesem stawić czoła ewentualnym spowolnieniom gospodarczym. Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii zrównoważonego wzrostu Grupa Orbis rośnie w siłę.- podsumował Gilles Clavie.

Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce i w Europie Wschodniej oferująca 20 000 pokoi w 117 hotelach, Orbis jest wyłącznym licencjodawcą marek AccorHotels w 16 krajach w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działają pod markami Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget.

 


Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.
Bezpłatny newsletter
Najnowsze informacje
2017-08-23 Louvre Hotels Group sponsorem Srebrnym konferencji Hotel Trends Poland&CEE 2017
2017-08-21 Hampton by Hilton Gdańsk Oliwa skompletował kluczowy zespół
2017-08-21 Maciej Knyrek i Michał Walczyk nowymi dyrektorami regionalnymi w IGHP
2017-08-21 Orbis otworzy hotel w Bukareszcie
2017-08-18 Lobbing przy plaży w Kołobrzegu
2017-08-16 Manor House SPA wygrał w konkursie World Luxury SPA Awards
więcej...

Na piszemy:







Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA