Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     


HOTELARZ » 07/2017, TECHNOLOGIE I WYPOSAŻENIE » CSR na przykładzie – Olandia

CSR na przykładzie – Olandia

Ekologia stała się w ostatnich latach wielkim hitem. Wszystko, co jest eko, bio czy z zielonym listkiem na opakowaniu, cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Także w hotelarstwie podejmuje się wiele działań mających na celu dbałość o środowisko, oszczędność energii, ale także pomaganie innym.



Dziś gość w hotelu może nie tylko spróbować regionalnych i ekologicznych produktów, ale także wspierać pożyteczne inicjatywy dla społeczeństwa i środowiska. Dodatkowo naturalne uwarunkowania Polski mają bardzo pozytywny wpływ na rozwój ekoturystyki – teren naszego kraju jest zalesiony w niemal 30 proc., a do tego liczne jeziora oraz walory kulturowe tylko potwierdzają ten drzemiący potencjał.

Po maganie innym

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) została dostrzeżona przez właścicieli hoteli jako szansa, by mocniej zaistnieć na rynku, a jednocześnie swoimi działaniami zrobić coś dobrego dla otaczającego świata i lokalnej społeczności. Najmocniej wykorzystują ją sieci hotelarskie, jak np. Orbis/AccorHotel, jednak już częściej działania CSR są wprowadzane w mniejszych obiektach i wpisywane do strategii rozwojowych. Jednym z takich obiektów jest Olandia w wielkopolskim Prusimiu nad Jeziorem Kuchennym – rodzinna firma, która tworzy i wspiera inicjatywy związane m.in. z niesieniem pomocy. – Już od kilku lat prowadzimy fundację, która nie tylko wspiera chore i potrzebujące dzieci z regionu, ale także dba o ich rozwój i edukację. Organizujemy m.in. warsztaty muzyczne, plastyczne czy rękodzielnicze, w których biorą udział osoby z różnych grup wiekowych, zarówno pełnosprawne, jak i niepełnosprawne. W ten sposób rozbudzamy wrażliwość społeczną, tolerancję oraz pomagamy kreować odpowiednie postawy obywatelskie – mówi Olaf Makiewicz, właściciel kompleksu. Inną inicjatywą jest oferta skierowana do grup jako atrakcja podczas imprezy integracyjnej, czyli budowanie bud dla psów w schronisku. Zadaniem jest wybudowanie przez każdy zespół budy dla psa według przedstawionego schematu z wykorzystaniem otrzymanych, również jako nagrody w innych konkursach, materiałów i narzędzi. Zabawa trwa dwie-trzy godziny i liczy się w niej czas oraz jakość wykonania. Wszystkie wykonane budy trafiają potem do schroniska. Olandia organizuje również dla gości pokazy pierwszej pomocy, a dla najmłodszych warsztaty z tworzenia codziennych [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.



Dostęp dla prenumeratorów Hotelarza
Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


Autor: Katarzyna Grzeszkowiak. Autorka jest managerem marketingu w Olandii

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Ostatnie w tym roku spotkanie z Akademią Hotelarza

W ostatni czwartek 14 grudnia w hotelu Courtyard by Marriott w Warszawie odbyło się szesnaste i zarazem ostatnie w tym roku spotkanie z cyklu Akademii (...)

7 NAJ w najnowszym „Hotelarzu”

Już po raz dziewiąty redakcja „Hotelarza” w ramach podsumowania roku przyznaje swoje nagrody 7 NAJ (bo w siedmiu kategoriach), którymi wyróżnia ludzi, hotele, sieci i (...)

Zainwestuj w rodzinną rekreację i biznesową integrację w nadwiślańskim pejzażu

Inwestorów i dzierżawców zainteresowanych wieloletnim wydzierżawieniem nowoczesnego obiektu restauracyjno-konferencyjnego „Wyspa Wisła” zaprasza do inwestowania Towarzystwo Przyjaciół Stężycy. Cena dzierżawy do uzgodnienia. Możliwa jest również sprzedaż (...)

Znamy termin i miejsce Hotel Investment Trends Poland&CEE 2018

Hotel Investment Trends Poland&CEE, druga edycja organizowanego przez wydawcę „Hotelarza” forum poświęconego inwestycjom hotelowym w Polsce oraz Europie Środkowo-Wschodniej odbędzie się 17 maja przyszłego roku (...)

Recepcjonista Roku 2017 – Aleksandra Hinz z Sofitela Grand Sopot

Rozstrzygnięty został konkurs na Recepcjonistę Roku 2017 organizowany przez polską sekcję Stowarzyszenia Zastępców Dyrektorów Generalnych  i Kierowników Recepcji Hoteli Luksusowych – A.I.C.R. Polska. Wygrała Aleksandra (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:







Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA