Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     


HOTELARZ » Z Branży » Lobbing przy plaży w Kołobrzegu

Lobbing przy plaży w Kołobrzegu


Spółka Longbridge, która w styczniu br. kupiła ponad 7,2 tys. mkw ziemi przy ul. Sułkowskiego w Kołobrzegu i zapowiada wybudowanie tam hotelu pod marką Hilton, agresywnie forsuje poprzez pośredników zmiany w planie zagospodarowania przestrzennego – pisze tygodnik „Sieci”.


Z ustaleń dziennikarza „Sieci” Piotra Filipczyka wynika, że wokół 25 hektarów ziemi na rogu ul. Wschodniej i Sułkowskiego, a zwłaszcza części gruntów leżącej w bezpośrednim sąsiedztwie plaży, toczy się wielka gra z udziałem biznesu, miejscowych władz oraz lokalnych „załatwiaczy”. Jeśli spełni się najgorsza z hipotez, miasto może też stracić dziesiątki milionów złotych z tytułu tzw. renty planistycznej.
Opisywany teren jest wart, wedle ostrożnych szacunków, około pół miliarda złotych. Zmiana planu zagospodarowania przestrzennego sprawi, że kwoty te wystrzelą w górę. Chodzi o umożliwienie zabudowy 45 procent terenu (teraz jest to 30 proc.) i zgodę na wyższe budynki (do 24 metrów a nie 20 metrów jak dzisiaj).
W rozmowach przeprowadzonych przez reportera „Sieci” szczególnie często pojawia się nazwa firmy Longbridge oraz Krzysztofa Ucińskiego, miejscowego nauczyciela pływania, biznesmena a kiedyś działacza politycznego (m.in. SLD i Ruchu Kukiza). Longbridge w styczniu br. kupiło od osoby prywatnej ponad 7,2 tys. mkw ziemi przy ul. Sułkowskiego, płacąc 20 milionów złotych. Uciński zaś, według relacji rozmówców „Sieci” ma „pomagać” przy załatwieniu korzystnych zmian w planie zagospodarowania przestrzennego. Longbridge potwierdza związki z Ucińskim, zaprzeczając jednocześnie, że jest on upoważniony do lobbingu w sprawie zmiany planu zagospodarowania. Krzysztof Uciński w rozmowach z tygodnikiem „Sieci” kilka razy zmieniał wersję wydarzeń, dowodząc, że nie ma o niczym pojęcia, że jeśli zna radnych, to dlatego, że bywają w jego barze i że wszystko jest intrygą uknutą przez jego wspólnika, z którym się pokłócił.
Według rozmówców gazety radni i urzędnicy są gorąco przekonywani o tym, że na terenie kupionym przez Longbridge powstanie hotel Hilton. I m.in. to właśnie dlatego warto zmienić plan zagospodarowania (byłby to drugi hotel działający pod jedną z Marek Hilton Worldwide w Kołobrzegu. Wcześniej podpisano umowę na Hilton Garden Inn – przyp. red.). Przedstawicielka Hiltona Magdalena Sekutowska zapewnia jednak, że w tej chwili trwają przygotowania do budowy tylko jednego hotelu (Hilton Garden Inn) i na razie nie ma planów na kolejną umowę.
Kupiona w styczniu przez Longbridge za 20 mln zł ziemia jest oferowana kolejnym nabywcom za 25 mln zł. Pośrednik, który ma działać na rzecz Longbridge, zaznacza wprost, że trzeba się spieszyć, by uniknąć płacenia renty planistycznej. I dodaje, że także styczniowa transakcja została przeprowadzona w ten sposób, by tej renty uniknąć.Wszystkie strony miały bowiem świadomość, że zmieniony zostanie plan zagospodarowania i że ceny nieruchomości wzrosną.
- Zmiana planu zagospodarowania będzie oznaczać, że dotychczasowi właściciele i nowi inwestorzy, którzy już „zabezpieczyli” sobie tam ziemię, będą mogli wybudować ponad 500 dodatkowych pokoi hotelowych i apartamentów. Zyskają w sumie 200, a może nawet 250 mln zł. To dlatego jest tak ogromne ciśnienie na odpowiednią decyzję rady miasta — wyjaśnia jeden z radnych cytowany przez tygodnik „Sieci”.


Komentarze: 2 dla “Lobbing przy plaży w Kołobrzegu”

  1. No no, przekręt taki, że by się go w Warszawie nie powstydzili. A tam mają duże doświadczenie z gruntami i magicznie zmieniającymi się planami zagospodarowania. Słabo, że jak zwykle tracą na tym mieszkańcy, których interesów urzędnicy powinni byli strzec. A tymczasem mam wrażenie, że takowi dbają tylko o swoje interesy, a mieszkańców mają w głębokim poważaniu!

  2. No i to jest typowa polska akcja – dac w lape i ogarnac projekcik. Jak dlugo jeszcze bedzie to tolerowane? Sytuacja z HGW w Warszawie to czubek gory lodowej

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Orbis sprzedał z dużym zyskiem hotel Sofitel Budapest Chain Bridge

Grupa Hotelowa Orbis podpisała z grupą Starwood Capital umowę sprzedaży za 75 mln euro hotelu Sofitel Budapest Chain Bridge, uzgadniając jednocześnie zwrotną umowę zarządzania hotelem (...)

Holiday Inn Warszawa Józefów – 10 lat polskiego hotelarstwa

- Najgorszy w biznesie jest taki owczy pęd: jeżeli wszyscy budują duże hotele, to my też się rozbudujemy. My jako firma stwierdziliśmy, że nie, nie (...)

Szkolenie Akademii Hotelarza z revenue management

21 listopada w warszawskim hotelu Courtyard by Marriott odbyło się 14. w tym roku szkolenie z cyklu Akademii Hotelarza. Ponad 20 uczestników doskonaliło swoje umiejętności (...)

Czy polskie hotelarstwo może poradzić sobie bez pracowników ze Wschodu?

Najniższy w historii poziom stopy bezrobocia w kraju spowodował, że niemal wszystkie hotele w Polsce muszą zatrudniać pracowników ze Wschodu. W najnowszym „Hotelarzu” przedstawiamy procedury (...)

Dwie konferencje 2017 za nami

POD PATRONATEM HOTELARZA W dniach 26-27 września na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich oraz 9-10 listopada w Warszawie w Multikinie w Złotych Tarasach odbyła się największa (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:









Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA