Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     


HOTELARZ » 09/2017, TECHNOLOGIE I WYPOSAŻENIE, W NUMERZE » Komfortowo pod stopami wszystko o wyborze wykładzin hotelowych

Komfortowo pod stopami wszystko o wyborze wykładzin hotelowych

Wykładzina w hotelu to poważna inwestycja na wiele lat, wiążąca się z niemałymi wydatkami. Ze względu na jej wizerunkowy charakter, warto wybrać taką, która przez lata intensywnej eksploatacji będzie w doskonałym stanie.



W hotelach wykładzina jest dziś standardem i elementem wystroju kojarzącym się z komfortem. Nadaje styl, podkreśla urodę wnętrz, dodaje przytulności i miękkości oraz pełni ważną funkcję praktyczną – wycisza pomieszczenia. Jest obecna wszędzie: od pokoi, poprzez korytarze, po restauracje, sale konferencyjne, a nawet lobby, dlatego jej odpowiedni wybór to decyzja strategiczna w każdej inwestycji hotelarskiej.



Zgodnie z normami

Wykładziny hotelowe różnią się od domowych pod wieloma względami, choć tak samo jak one są miękkie i bardzo wygodne w użytkowaniu. Przede wszystkim mają większą gęstość splotu, a ich klasyfikacja jest oparta na normie europejskiej EN 1307. Powinny cechować się także najwyższymi parametrami, jednak nie we wszystkich pomieszczeniach hotelowych mają zastosowanie te same wytyczne. Ważne, aby klasa ścieralności wykładzin wynosiła 33. Należy zwrócić też uwagę na jej gramaturę użytkową, bo nie zawsze wykładzina określona jako posiadająca wysoką gramaturę ma również wysoką gramaturę użytkową. Wszystkie wykładziny dywanowe przeznaczone do obiektów użyteczności publicznej muszą spełniać także rygorystyczne normy trudnopalności standardowe dla hoteli – Cfl-s1 lub podwyższone Bfl-s1, zgodne z EN-14041. Inną ważną kwestią jest CE – deklaracja zgodności produktu z wymaganiami stawianymi przez Unię Europejską.

Pożądane cechy wykładziny hotelowej

W ciągach komunikacyjnych stosuje się wykładziny bardzo odporne na ścieranie, dobrze pochłaniające dźwięki, ale też niezbyt sprężyste, bo mogłoby to utrudnić jeżdżenie po nich wózkami, walizkami na kółkach czy chodzenie w szpilkach. Zasadą jest, że w takich miejscach, jak recepcja i korytarze, mają one charakteryzować się wysoką gramaturą. Ponieważ goście hotelowi najwięcej czasu spędzają w pokojach, wykładziny w nich powinny być [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.



Dostęp dla prenumeratorów Hotelarza
Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


Autor: Radek Pabijan i Andrea Głowala, Carpet Studio

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Ostatnie w tym roku spotkanie z Akademią Hotelarza

W ostatni czwartek 14 grudnia w hotelu Courtyard by Marriott w Warszawie odbyło się szesnaste i zarazem ostatnie w tym roku spotkanie z cyklu Akademii (...)

7 NAJ w najnowszym „Hotelarzu”

Już po raz dziewiąty redakcja „Hotelarza” w ramach podsumowania roku przyznaje swoje nagrody 7 NAJ (bo w siedmiu kategoriach), którymi wyróżnia ludzi, hotele, sieci i (...)

Zainwestuj w rodzinną rekreację i biznesową integrację w nadwiślańskim pejzażu

Inwestorów i dzierżawców zainteresowanych wieloletnim wydzierżawieniem nowoczesnego obiektu restauracyjno-konferencyjnego „Wyspa Wisła” zaprasza do inwestowania Towarzystwo Przyjaciół Stężycy. Cena dzierżawy do uzgodnienia. Możliwa jest również sprzedaż (...)

Znamy termin i miejsce Hotel Investment Trends Poland&CEE 2018

Hotel Investment Trends Poland&CEE, druga edycja organizowanego przez wydawcę „Hotelarza” forum poświęconego inwestycjom hotelowym w Polsce oraz Europie Środkowo-Wschodniej odbędzie się 17 maja przyszłego roku (...)

Recepcjonista Roku 2017 – Aleksandra Hinz z Sofitela Grand Sopot

Rozstrzygnięty został konkurs na Recepcjonistę Roku 2017 organizowany przez polską sekcję Stowarzyszenia Zastępców Dyrektorów Generalnych  i Kierowników Recepcji Hoteli Luksusowych – A.I.C.R. Polska. Wygrała Aleksandra (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:







Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA