Komfortowo pod stopami wszystko o wyborze wykładzin hotelowych

Autor: Radek Pabijan i Andrea Głowala, Carpet Studio
Wykładzina w hotelu to poważna inwestycja na wiele lat, wiążąca się z niemałymi wydatkami. Ze względu na jej wizerunkowy charakter, warto wybrać taką, która przez lata intensywnej eksploatacji będzie w doskonałym stanie. W hotelach wykładzina jest dziś standardem i elementem wystroju kojarzącym się z komfortem. Nadaje styl, podkreśla urodę wnętrz, dodaje przytulności i miękkości oraz pełni ważną funkcję praktyczną – wycisza pomieszczenia. Jest obecna wszędzie: od pokoi, poprzez korytarze, po restauracje, sale konferencyjne, a nawet lobby, dlatego jej odpowiedni wybór to decyzja strategiczna w każdej inwestycji hotelarskiej. Zgodnie z normami Wykładziny hotelowe różnią się od domowych pod wieloma względami, choć tak samo jak one są miękkie i bardzo wygodne w użytkowaniu. Przede wszystkim mają większą gęstość splotu, a ich klasyfikacja jest oparta na normie europejskiej EN 1307. Powinny cechować się także najwyższymi parametrami, jednak nie we wszystkich pomieszczeniach hotelowych mają zastosowanie te same wytyczne. Ważne, aby klasa ścieralności wykładzin wynosiła 33. Należy zwrócić też uwagę na jej gramaturę użytkową, bo nie zawsze wykładzina określona jako posiadająca wysoką gramaturę ma również wysoką gramaturę użytkową. Wszystkie wykładziny dywanowe przeznaczone do obiektów użyteczności publicznej muszą spełniać także rygorystyczne normy trudnopalności standardowe dla hoteli – Cfl-s1 lub podwyższone Bfl-s1, zgodne z EN-14041. Inną ważną kwestią jest CE – deklaracja zgodności produktu z wymaganiami stawianymi przez Unię Europejską. Pożądane cechy wykładziny hotelowej W ciągach komunikacyjnych stosuje się wykładziny bardzo odporne na ścieranie, dobrze pochłaniające dźwięki, ale też niezbyt sprężyste, bo mogłoby to utrudnić jeżdżenie po nich wózkami, walizkami na kółkach czy chodzenie w szpilkach. Zasadą jest, że w takich miejscach, jak recepcja i korytarze, mają one charakteryzować się wysoką gramaturą. Ponieważ goście hotelowi najwięcej czasu spędzają w pokojach, wykładziny w nich pow [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *