Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     


HOTELARZ » Najnowsze Informacje (1) » Dwie konferencje 2017 za nami

Dwie konferencje 2017 za nami


POD PATRONATEM HOTELARZA

W dniach 26-27 września na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich oraz 9-10 listopada w Warszawie w Multikinie w Złotych Tarasach odbyła się największa konferencja marketingowa dla hotelarzy w Polsce - Hotel Marketing Conference. Motywem przewodnim tegorocznej konferencji był “Direct Booking, ludzie, procedury, automatyzacja sprzedaży i marketingu hoteli”.


Hotel Marketing Conference to konferencja organizowana przez firmę Profitroom - lidera wśród dostawców technologii rezerwacyjnej. W tegorocznej edycji <HMC> wzięła udział rekordowa liczba 800 uczestników, w tym między innymi właściciele obiektów hotelarskich i osoby odpowiedzialne za sprzedaż i marketing hoteli czy apartamentów.

Podczas dwóch dni wydarzenia uczestnicy mieli okazję zobaczyć dwadzieścia merytorycznych prezentacji i prelekcji. Skupione były one wokół głównej tematyki konferencji, czyli sprzedaży bezpośredniej hotelu. Jest to obszar, który obecnie interesuje coraz większą liczbę hotelarzy w związku z rosnącym znaczeniem portali OTA takich jak Booking.com, Expedia czy metasearchy Trivago albo Google. Współpraca ze wspomnianymi pośrednikami obecnie jest nieodzownym elementem potrzebnym do efektywnego zarządzania rezerwacjami obiektu, jednak generowany zysk ze sprzedaży za pośrednictwem OTAs jest mniejszy niż w przypadku sprzedaży poprzez kanały własne hotelu (stronę internetową, recepcję itd.).


Na konferencji nie zabrakło renomowanych ekspertów. Jednym z nich był prof. Henryk Mruk z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, którego zainteresowania naukowe związane są z marketingiem strategicznym, badaniem zachowania konsumentów, ekonomii behawioralnej i przywództwa. Autor ponad 900 publikacji w tym roku opowiedział nam o “Employer brandingu w hotelu”. Profesor oprócz przekazanej solidnej dawki wiedzy rozbawiał do łez zgromadzoną w Poznaniu i Warszawie publiczność, dzięki czemu  został najlepiej ocenionym prelegentem <HMC> 2017.

Kolejnym prelegentem był również Marcin Misztal, pracownik światowego giganta, czyli amerykańskiej firmy Google. Tematem jego wypowiedzi było rosnące znaczenie wyszukiwarki Google w całym procesie przygotowania do odbycia podróży przez turystów. Oprócz przedstawiciela amerykańskiej korporacji na Hotel Marketing Conference zaprosiliśmy również prelegentów z niemieckiego lidera branży metasearchy - firmy Trivago. Na <HMC> była również doskonale znana branży Anna Amsolik - autorka bloga “Hotellike”, która opowiedziała jak za pośrednictwem Facebooka zwiększyć poziom rezerwacji w hotelu.

Na konferencji nie zabrakło również ekspertów z Profitroom. Głównym punktem programu była premiera filmu produkcji Profitroom “Direct booking”. Dokument o międzynarodowym zasięgu przedstawiał znaczenie sprzedaży bezpośredniej jako najlepszej strategii biznesowej dla hoteli. Nowością podczas <HMC> 2017 były zorganizowane przez Karolinę i Waldemara Antonowiczów panele dyskusyjne z hotelarzami. Podczas rozmów hotelarze dzielili się swoimi doświadczeniami i cennymi wnioskami z codziennej pracy. Jednym z punktów programu było również przedstawienie nowego produktu firmy, jakim jest Profitroom CRM, którego sprzedaż ruszyła w czerwcu tego roku.

Tradycyjnie już, podczas konferencji odbył się konkurs “Hotelarze goszczą Hotelarzy”. Ideą zabawy jest to, że hotelarze, uczestnicy <HMC> zapraszają swoich kolegów i koleżanki fundując przynajmniej weekendowy pobyt do swojego obiektu. Każdy, kto taki pobyt w formie voucheru ufunduje, może sam wziąć udział w losowaniu. Konkurs sprzyjał integracji, wymianie wiedzy i był świetną okazją na doskonałą zabawę.

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Nowa dyrektor ibis Styles Gniezno

Dyrektorem ibisa Styles Gniezno została Monika Pawlik, która od czerwca pracowała jako manager gastronomii tego hotelu. Wcześniej przez 13 lat związana była z gastronomią Pałacu (...)

Praktycznie o revenue management w Akademii Hotelarza

Praktyczne zastosowanie „Revenue management”, czyli maksymalizacja przychodów w hotelu, było tematem kolejnego ze szkoleń Akademii Hotelarza, które odbyło się w ostatni 7 grudnia w hotelu (...)

Budimex wybuduje hotel w Uniejowie za ponad 65 mln zł

Budimex został wybrany generalnym wykonawcą Aparthotelu Uniejów (ostatecznie obiekt ma zostać skategoryzowany na 4-gwiazdki). Łączna wartość inwestycji to 65 mln 128 tys. zł, a budowa (...)

Z Marriotta w Sopocie do Hamptona by Hilton Gdańsk Lotnisko

Kamil Lipski, przez ostatnie 6 lat dyrektor sprzedaży w hotelu Sopot Marriott Resort&Spa (funkcjonującego wcześniej pod nazwą Mera Spa Hotel), objął stanowisko zastępcy dyrektora generalnego (...)

Michał Całka na czele Holiday Inn Dąbrowa Górnicza

Michał Całka został dyrektorem generalnym hotelu Holiday Inn w Dąbrowie Górniczej. Zastąpił Macieja Kaczmarczyka, który został dyrektorem ds. rozwoju i inwestycji w tej samej spółce (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:









Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA