Analiza danych – trzy kroki do zwiększenia zysku hotelu

Autor: Wojciech Liszka. Autor prowadzi firmę Z-Factor
O analizie dużych zbiorów danych pisze się od dawna. Patrząc jednak na rynek, mam wrażenie, że dla większości hotelarzy to wciąż tylko slogan, z którego nie do końca wiadomo jak korzystać. 1. ATAKUJ KLIENTÓW Z PRECYZJĄ SNAJPERA „Stwórz bazę wszystkich firm w regionie i dzwoń do każdej. Statystycznie to musi się powieść, bo każda z nich jest twoim potencjalnym klientem”. Spotykając się z osobami odpowiedzialnymi za przychody hoteli, wiele razy słyszałem informację, że niektórzy szkoleniowcy ciągle nakłaniają do takiego działania rodem z poprzedniej epoki. To zalecenie podobne do rekomendacji, by reklamować hotel na jakimś „onecie”, wydając ogromną kasę i licząc, że jedna osoba na tysiąc zainteresuje się promowaną ofertą. Ktoś powie: „Finalnie to działanie pozwala dotrzeć do potencjalnego klienta”. A ja na to odpowiem: „Ale czy stać cię na wydawanie środków na dotarcie do 999 niezainteresowanych?”. Czy przeznaczanie czasu naszych pracowników na próbę dotarcia do klientów, których większość nie będzie zainteresowana ofertą, nie jest równie bezzasadne? Nie spotkałem jeszcze obiektu, który mógłby pochwalić się komfortem nadmiaru pracowników. Zatem wyznaczanie priorytetów działania staje się kluczem do sukcesu. Dziś na rynku dostępne są narzędzia pozwalające precyzyjnie dotrzeć do informacji na temat tego, które firmy korzystają z hoteli naszej konkurencji. To oznacza, że równie dobrze mogą korzystać z naszej oferty, jeśli tylko uda nam się je do tego przekonać. Dostarczają zarówno informacji [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *