Biznesplan SPA

Autor: Adam Makowski, Beata Sumowska
Autorzy są właścicielami firmy SPA PERFE CT zajmującej się kompleksowym wsparciem inwestorów branży SPA & Wellness i Hoteli SPA oraz zarządzaniem obiektami SPA & Wellness   Na sukces inwestycji SPA i hotelu SPA składa się wiele różnorodnych czynników. Najważniejszą i priorytetową kwestią jest przygotowanie rzetelnego biznesplanu i określenie, czy zajmując się tym biznesem, będziemy w ogóle zarabiać.   Odpowiednio wcześnie należy dokonać założeń projektowych, określić profil hotelu SPA, jego misję i kierunek rozwoju, zarówno strony hotelowej, jak i Wellness. Powinniśmy określić wielkość zapotrzebowania na obiekt ze SPA oraz dokładnie przeanalizować i ocenić rynek. Tworząc biznesplan inwestycyjny warto również zwrócić szczególną uwagę na obszar geograficzny rynku (i jakie to pociągnie za sobą zmiany w stosunku do rynku obecnego) oraz dokładnie przygotować analizę szans i zagrożeń (patrz ramka).   Ważne parametry SPA Jeśli podjęliśmy już decyzję i otwieramy SPA lub hotel SPA to w fazie planowania należy zdefiniować ważne parametry takie jak urządzenie obiektu SPA w taki sposób, aby przynosił on maksymalny dochód, czyli optymalne wykorzystanie powierzchni połączonej z indywidualną koncepcją przestrzeni oraz funkcjonalnym przeznaczeniem pomieszczeń. Podczas planowania należy określić następujące czynniki: •    liczbę gabinetów zabiegowych adekwatnych do wielkości obiektu, •    podział SPA na strefę „mokrą” i „suchą”, •    wydzielenie „centrum dowodzenia”, czyli recepcji, •    wydzielenie strefy ogólnie dostępnej: wypoczywalni, przebieralni i ciągów komunikacyjnych, •    wydzielenie pomieszczeń socjalnych dla personelu, •    wydzielenie pomieszczeń z przeznaczeniem na magazyn i pomieszczenie gospodarcze. Wszystkie pomieszczenia muszą być tak zaplanowane, żeby goście czuli się komfortowo i bezpiecznie. Takie dokładne rozplanowanie pozwoli nam zaspokoić życzenia klienta, który oczekuje rozmachu przestrzennego, a zarazem intymności i wyciszenia.   Personel i szkolenia SPA to miejsce wyjątkowe. Powracamy tu do źródeł kompleksowej pielęgnacji ciała i umysłu. Dlatego na składowe sukcesu inwestycji w SPA ma ogromny wpływ dobry i profesjonalnie przygotowany personel. Na poziomie rekrutacji ważne jest, aby wybrać kadrę, posiadającą wszystkie kwalifikacje do wykonywanego zawodu. Następnie wybrany personel musi zostać sprawdzony ze swojej wiedzy praktycznej i przeszkolony pod skonstruowane menu naszego obiektu. Personel opr [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *