Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     


HOTELARZ » 09/2014, SPA » Liberalne przywództwo w hotelowym SPA

Liberalne przywództwo w hotelowym SPA

Pojęcie „liberalny” jest kojarzone ze swobodą oraz wolnością w działaniu. Liberalne może być również przywództwo jako jeden ze stylów zarządzania. Opiera się ono na założeniu, że pracownik może sam, bez ingerencji kierownika, zorganizować sobie pracę oraz dobrze ją wykonać. Czy to właściwy sposób przewodzenia personelowi w hotelowych SPA?



Liberalne przywództwo często mylone jest z demokratycznym stylem, jednak pomiędzy tymi dwoma rodzajami zarządzania występują bardzo istotne różnice i na pewno nie są to pojęcia tożsame. Demokrata obdarza zaufaniem pracowników, wprawdzie oddaje im inicjatywę, jednak stale nadzoruje pracę i bierze w niej udział, korygując działania. Liberalny przywódca to osoba, która oddaje niemal pełnię władzy swoim podwładnym, zakładając, że będą oni wykonywać swoją pracę zgodnie z posiadaną wiedzą i najlepszymi chęciami. Liberał izoluje się od pracy zespołu i nie kontroluje podległych pracowników. Pracownicy zatem sami wytyczają cele i sposoby ich realizacji przez nikogo nie nadzorowani. Można mieć czasami wrażenie, że w takim zespole nie ma managera, a są jedynie grupy pracowników, które działają na własną rękę. Taka niezależność ma służyć kreatywności, co przekładać się powinno na lepszą jakość i większą efektywność pracy oraz rozwój pracowników. Wydaje się, że założenia są poprawne, ale czy możliwe do realizacji w praktyce? Jak daleko można posunąć się w tej swobodzie, aby nie zakończyło się to pełną katastrofą, czyli kompletnym chaosem?

Dobre chęci to za mało

Zdarza się, że w określonych sytuacjach warto jest ten styl kierowania zespołem SPA wdrażać, ale na pewno nigdy w pełnym zakresie. Przywództwo „wolnej ręki”, jak nazywany jest liberalny styl zarządzania, sprawdza się tylko w sytuacjach, kiedy mamy do czynienia z bardzo kompetentną kadrą, składającą się w większości z osób posiadających bardzo wysokie kwalifikacje zawodowe oraz interpersonalne. Czyli można go wprowadzić mając pracowników bardzo doświadczonych i wykwalifikowanych. W tym momencie zawsze trzeba sobie zadać pytanie, jakie te doświadczenia są? Czy nie ograniczają się one tylko do dobrze wyglądającego w CV zatrudnienia w utytułowanym obiekcie SPA? Jakich standardów można od takiego pracownika oczekiwać? Czy [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.



Dostęp dla prenumeratorów Hotelarza
Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


Autor: Anita Bajdalska

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

400 prac polskich artystów we wnętrzach hotelu Raffles Europejski w Warszawie

W pierwszym kwartale przyszłego roku pierwszych gości przyjmie długo oczekiwany Raffles Europejski w Warszawie. Hotel odda do dyspozycji gości 106 pokoi i apartamentów, SPA, centrum (...)

Qubus z nowym hotelem w Katowicach?

Spółka Qubus Hotel System  uzyskała decyzję o rozbudowie i zmianie sposobu użytkowania budynku usługowo-biurowego w Katowicach na hotel, który miałby powstać w biurowcu na rogu (...)

Jan Wróblewski podczas Hotel Trends Poland&CEE

Jan Wróblewski, współzałożyciel i współwłaściciel rodzinnego holdingu Zdrojowa Invest & Hotels z Kołobrzegu, weźmie udział w panelu „Rynek hoteli resortowych w Polsce – kreowanie marki (...)

Nowa dyrektor sprzedaży i marketingu w DoubleTree by Hilton Łódź

Katarzyna Myszka objęła stanowisko dyrektora sprzedaży i marketingu w hotelu DoubleTree by Hilton Łódź. Zastąpiła na tym stanowisku Joannę Płauszewską-Dekę, która zajmowała to stanowisko od (...)

Anna Gasińska – dyrektor hoteli Kossak i Senacki w Krakowie – w panelu dyrektorów podczas konferencji Hotel Trends

Anna Gasińska, Hotelarz Roku 2016 w kategorii Dyrektor Generalny Hotelu Niezależnego, weźmie udział w panelu „Dyrektorzy generalni o polskim rynku hotelarskim” podczas konferencji Hotel Trends (...)
Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:





Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA