Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne

Get Adobe Flash player


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     


HOTELARZ » 01/2015, SPA » Idealny manager SPA

Idealny manager SPA

Zdefiniowanie profilu idealnego managera SPA jest zadaniem niełatwym. Może zbudowanie takiej matrycy pozwoli na łatwiejsze znalezienie kandydatów, których ewidentnie na rynku hotelarskim brakuje, co widać w stale ponawianych ogłoszeniach na te stanowiska. Czasami odnosi się wrażenie, że te same obiekty stale szukają managerów i przez kilkanaście miesięcy nie mogą ich znaleźć. Dlaczego hotelowe SPA mają takie problemy?



Przyczyn tego stanu rzeczy jest naprawdę wiele, a jedną z podstawowych jest brak profesjonalnych szkół, które kształciłyby kandydatów na takie stanowiska. Wiedza z zakresu kosmetyki czy fizjoterapii to za mało, aby poznać specyfikę zarządzania SPA. To trzeba „przepracować”, aby móc się na ten temat wypowiadać, a tym bardziej szkolić przyszłych managerów SPA. Jak to w życiu bywa, teoria to jedno, a praktyka to podstawa, bez której trudno sprawnie i skutecznie zarządzać hotelowym SPA.

Po pierwsze, praktyka zabiegowa

Idealny manager SPA to osoba, która doskonale zna specyfikę pracy w SPA i posiada umiejętności wykonywania zabiegów. Teoria zarządzania mówi, że nie musisz mieć wiedzy technicznej, aby sprawnie zarządzać, ale w przypadku SPA ta wiedza jest bardzo potrzebna. Zdarza się, że terapeuci SPA podważają zalecenia swojego managera, który nie potrafi wykonać zabiegów. Stwierdzenia: „nie da się tego zrobić” to norma, którą jest w stanie zweryfikować tylko inny doświadczony w pracy terapeuta. W przeciwnym razie może on nie mieć argumentów do dyskusji i musi uznać, że faktycznie nie da się tego zrobić, choć wcale nie jest to prawdą. Wiedza specjalistyczna z zakresu wykonywania zabiegów jest też często pomocna, aby wesprzeć swoich pracowników. Doskonale wiadomo, że czasami podczas zabiegów mogą pojawić się pewne niespodziewane reakcje i wówczas zdarza się, że terapeuci tracą głowę. Wiele razy zdarzyło mi się, że podczas trwania zabiegu kosmetolodzy biegli do biura i prosili o pomoc w podjęciu decyzji, bo sami nie wiedzieli co zrobić z niespodziewanymi reakcjami podczas zabiegów. Oczywiście, takie sytuacje nie są codziennością w hotelowych SPA, jednak pod wpływem stresu nie każdy umie podejmować trafne decyzje, a doświadczony w [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.



Dostęp dla prenumeratorów Hotelarza
Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


Autor: Anita Bajdalska

1 Komentarz dla “Idealny manager SPA”

  1. Teresa Piotrowska

    Rzeczywiście na rynku trudno znaleźć profesjonalnego managera SPA autorka artykułu daje niezbędne wskazówki,które powinny być brane pod uwagę przy doborze pracowników na to odpowiedzialne stanowisko od którego zależą nie tylko wyniki finansowe ale i standard SPA.

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.
Bezpłatny newsletter
Najnowsze informacje
2016-12-06 Pięciogwiazdkowy hotel w Pobierowie
2016-12-05 W Margoninie powstanie 4-gwiazdkowy hotel
2016-12-02 Pierwsze w Polsce MBA w turystyce
2016-12-02 CBRE rozwija dział doradztwa hotelowego
2016-12-01 Trzecia edycja polskiego Gault et Millau
2016-12-01 Jest zgoda akcjonariuszy, Orbis sprzedał hotel Mercure Opole
więcej...

Na piszemy:

Get Adobe Flash player



Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA