Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     


HOTELARZ » 02/2015, SPA » Zwalnianie pracownika SPA – czyli jak pożegnać się z klasą

Zwalnianie pracownika SPA – czyli jak pożegnać się z klasą

Decyzja o zwolnieniu pracownika hotelowego SPA jest trudna i nie może być podjętą pochopnie. Ale takie decyzje też są elementem pracy managera SPA i czasami przychodzi się pożegnać z terapeutą. Jak powinna wyglądać pożegnalna rozmowa, aby mimo wszystko po takim doświadczeniu pozostały poprawne relacje?



Pracownicy mogą stwarzać bardzo różne problemy, z którymi trzeba się zmierzyć. Jak to z ludźmi bywa, czasami są bardzo krnąbrni, czasami są przekonani o swojej nieomylności, a czasami też o tym, że są niezastąpieni. Jeśli do tego dodać przekonanie, że jest się najważniejszym ogniwem w całym SPA, to może już być za wiele nawet dla najbardziej cierpliwego managera. Taki pracownik nie pozostawia wówczas wyboru i poniekąd sam wymusza decyzje o zakończeniu tej, męczącej obie strony, współpracy.

Zanim zwolnimy

Ale jeszcze przed podjęciem takiej decyzji dojrzały manager SPA powinien sam sobie zadać podstawowe pytanie: „czy jako osoba odpowiedzialna za kreowanie postawy swoich podwładnych zrobiłem wszystko, aby pomóc pracownikowi w zmianie jego nastawienia do pracy?. W przeciwnym razie sam może potem źle się czuć z tym, że nie dał z siebie więcej, aby wykorzystać potencjał pracownika i uniknąć tej niełatwej decyzji. Zawsze kiedy mamy do czynienia z tzw. trudnym pracownikiem, najpierw należy podjąć kroki zmierzające do zmiany jego niepożądanej postawy w pracy. Na początek niezbędna jest rozmowa, podczas której w jasny sposób zostanie zakomunikowane takiej osobie, jakie zastrzeżenia w stosunku do jej pracy ma manager i, co najważniejsze, jakiej zmiany oczekuje oraz do kiedy daje na to czas. Bez takiej rozmowy dyscyplinującej późniejsza decyzja moż [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.



Dostęp dla prenumeratorów Hotelarza
Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


Autor: Anita Bajdalska

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Małgorzata Chechlińska odpowiada burmistrzowi Zakopanego

Małgorzata Chechlińska zajęła stanowisko w związku z oświadczeniem wystosowanym przez burmistrza miasta Zakopane (pisaliśmy o nim TUTAJ). Poniżej publikujemy pełną treść listu. SZANOWNY PAN LESZEK (...)

Focus Hotels chce otworzyć hotel w Bukareszcie

Polska sieć Focus Hotels otworzyła biuro w Bukareszcie, które będzie odpowiedzialne za rozwój sieci na terenie Rumunii, Węgier, Czech oraz Słowacji. Jak zapowiada Łukasz Płoszyński (...)

Nowy dyrektor regionalny IGHP na Warmię i Mazury – Mariusz Pawliczak z Krasickiego

Mariusz Pawliczak, dyrektor generalny hotelu Krasicki w Lidzbarku Warmińskim został dyrektorem regionalnym Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego na Warmię i Mazury. Mariusz Pawliczak jest dyrektorem hotelu (...)

ABC Inwestycji Hotelowych

Wraz z najnowszym wydaniem „Hotelarza” wszyscy prenumeratorzy otrzymają także raport „ABC Inwestycji hotelowych”. Uruchomienie ekonomicznego hotelu ze 100 pokojami wymaga minimum 20 mln zł. Koszt (...)

Prezes Nosalowego Dworu w panelu dotyczącym hoteli resortowych podczas Hotel Trends Poland&CEE

Wiktor Wróbel, prezes zarządu Grupy Nosalowy Dwór, weźmie udział w panelu „Rynek hoteli resortowych w Polsce – kreowanie marki, nakłady i zwrot z inwestycji” podczas (...)
Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:









Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA