Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     


HOTELARZ » 04/2015, SPA » Dyscyplinowanie pracowników hotelowego SPA

Dyscyplinowanie pracowników hotelowego SPA

Dobra organizacja pracy oparta jest na właściwym określeniu wymagań w stosunku do pracowników, którzy będą wiedzieli, czego się od nich oczekuje. To jedno z podstawowych zadań managera. Jednak zdarza się, że mimo jasno określonych reguł i zasad pracy w hotelowym SPA nie wszyscy realizują przypisane do ich stanowisk obowiązki. Wówczas trzeba reagować i zacząć dyscyplinować personel, choć takie działania mogą być czasami trudne w realizacji.



Podział obowiązków to określenie obszaru odpowiedzialności zarówno zawodowej (czyli jakie prace, usługi i zabiegi będą należały do pracownika na jego stanowisku pracy), jak i „terytorialnej”, czyli za jaką część pomieszczeń SPA odpowiada. Jak to wygląda w praktyce?

Precyzyjne sformułowanie oczekiwań

O ile zakres wykonywanych zabiegów, wynikający z kwalifikacji pracowników SPA, nie pozostawia wątpliwości, o tyle inne zadania, takie jak np. odpowiedzialność za pomieszczenia SPA, sterylizacja narzędzi czy też sprzątanie pomieszczeń ogólnodostępnych nie zawsze są takie oczywiste. Brak określonych reguł jest jednym z najczęściej pojawiających się problemów, które w konsekwencji prowadzą do braku jasnego przekazu, zarówno w samym SPA, jak i dla gości, a na końcu są przyczyną nieporozumień, także w ocenie pracy personelu SPA. Dlatego należy jasno sformułować czego, od kogo i w jakim czasie oczekujemy na jego stanowisku pracy. Szczególnie jeśli obejmujemy obowiązki po innej osobie zarządzającej SPA jest to niezbędny krok, który trzeba wykonać w pierwszej kolejności. W przeciwnym razie pracownicy będą stale realizować oczekiwania naszego poprzednika, a my będziemy denerwować się, że nie pracują tak jak byśmy tego chcieli. Niestety, czasami mimo wielu starań i pracy nad zespołem SPA możemy spotkać się z problemem braku realizacji zleconych zadań. Mogą być tego różne przyczyny, a od ich rodzaju i okoliczności zależy, w jaki sposób taki problem rozwiążemy i jakie wnioski dyscyplinujące zastosujemy. Jedno jest pewne, nie można bagatelizować tego typu zachowania i zawsze należy na nie reagować, ponieważ pozostawione same sobie czyli nierozwiązane będą skutkowały narastaniem problemów w przyszłości, jeśli od razu [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.



Dostęp dla prenumeratorów Hotelarza
Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


Autor: Anita Bajdalska

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Ostatnie w tym roku spotkanie z Akademią Hotelarza

W ostatni czwartek 14 grudnia w hotelu Courtyard by Marriott w Warszawie odbyło się szesnaste i zarazem ostatnie w tym roku spotkanie z cyklu Akademii (...)

7 NAJ w najnowszym „Hotelarzu”

Już po raz dziewiąty redakcja „Hotelarza” w ramach podsumowania roku przyznaje swoje nagrody 7 NAJ (bo w siedmiu kategoriach), którymi wyróżnia ludzi, hotele, sieci i (...)

Zainwestuj w rodzinną rekreację i biznesową integrację w nadwiślańskim pejzażu

Inwestorów i dzierżawców zainteresowanych wieloletnim wydzierżawieniem nowoczesnego obiektu restauracyjno-konferencyjnego „Wyspa Wisła” zaprasza do inwestowania Towarzystwo Przyjaciół Stężycy. Cena dzierżawy do uzgodnienia. Możliwa jest również sprzedaż (...)

Znamy termin i miejsce Hotel Investment Trends Poland&CEE 2018

Hotel Investment Trends Poland&CEE, druga edycja organizowanego przez wydawcę „Hotelarza” forum poświęconego inwestycjom hotelowym w Polsce oraz Europie Środkowo-Wschodniej odbędzie się 17 maja przyszłego roku (...)

Recepcjonista Roku 2017 – Aleksandra Hinz z Sofitela Grand Sopot

Rozstrzygnięty został konkurs na Recepcjonistę Roku 2017 organizowany przez polską sekcję Stowarzyszenia Zastępców Dyrektorów Generalnych  i Kierowników Recepcji Hoteli Luksusowych – A.I.C.R. Polska. Wygrała Aleksandra (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:







Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA