Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     


Śniadanie w hotelu – jak je zorganizować, żeby i gość, i hotel byli zadowoleni

Autor: Andrzej Przeniosło
ht-2017-09xr-04

Śniadanie to najważniejszy posiłek w hotelu. Tak twierdzą również hotelarze – i słusznie, gdyż niejednokrotnie jest to jedyny kontakt gościa z gastronomią hotelową. Poza tym, jeżeli jest to wydarzenie, które wprowadzi gości w dobry nastrój, to na pewno zapamiętają hotel i chętnie do niego wrócą lub polecą innym. Oto kilka spostrzeżeń, które być może podpowiedzą jakieś rozwiązanie dotyczące tak ważnego [...]

Gratulują Hotelarzowi

ht-2017-09xr-02

IRENEUSZ WĘGŁOWSKI, PREZES. MARCIN MĄCZYŃSKI, SEKRETARZ GENERALNY. IZBA GOSPODARCZA HOTELARSTWA POLSKIEGO W imieniu zarządu i wszystkich członków Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego pragniemy złożyć serdeczne gratulacje Redakcji miesięcznika „Hotelarz” z okazji 55-lecia. „Hotelarz” na stałe wpisał się w naszą branżę, będąc cennym źródłem wiedzy i inspiracji. Na łamach „Hotelarza” co miesiąc można przeczytać trafne analizy na temat polskiego rynku hotelarskiego. Bacznie [...]

ANATOMIA GOOGLE ANALYTICS – Kanały ruchu na stronie hotelu

Autor: Wojciech Sroka, właściciel agencji Get In Web, specjalizującej się w obsłudze programów Google Adwords i Google Analytics dla branży hotelarskiej, autor bloga HotelAnalytics.pl
ht-2017-09xr-03

Pozyskiwanie ruchu to kluczowy w analityce internetowej zestaw raportów standardowych, pozwalających na sprawdzenie, w jaki sposób użytkownicy trafiają na stronę internetową hotelu. Rozpoczynając wizytę w panelu Google Analytics, widzimy dane zbiorcze o ilości ruchu i jego podstawowe metryki do mierzenia zaangażowania, ale to dopiero analiza źródeł pozyskiwania ruchu pozwala ocenić, z czego dokładnie złożone są te zagregowane liczby oraz czy [...]

Komfortowo pod stopami wszystko o wyborze wykładzin hotelowych

Autor: Radek Pabijan i Andrea Głowala, Carpet Studio
ht-2017-09xr-05

Wykładzina w hotelu to poważna inwestycja na wiele lat, wiążąca się z niemałymi wydatkami. Ze względu na jej wizerunkowy charakter, warto wybrać taką, która przez lata intensywnej eksploatacji będzie w doskonałym stanie. W hotelach wykładzina jest dziś standardem i elementem wystroju kojarzącym się z komfortem. Nadaje styl, podkreśla urodę wnętrz, dodaje przytulności i miękkości oraz pełni ważną funkcję praktyczną – [...]

55 lat Hotelarza

ht-2017-09xr-01

Równo 55 lat temu, we wrześniu 1962 r., ukazał się pierwszy numer „Biuletynu Informacyjnego Zrzeszenia Polskich Hoteli Turystycznych. HT”. Od tego czasu zmieniło się wszystko: od sytuacji geopolitycznej na świecie, przez ustrój Polski, po nazwę pisma, które od 1970 r. ukazuje się jako „Hotelarz”. Nie zmienił się tylko cel i sens istnienia naszego magazynu, który od pierwszego numeru chciał być [...]

Bitwa o Litwor z Belvederem i Solorzem w tle

Autor: Piotr Stawiński

Jak u Hitchcocka – zaczęło się od trzęsienia ziemi, a potem napięcie tylko rosło. W nocy 30 lipca 5-gwiazdkowy hotel Litwor w Zakopanem przejęli ochroniarze, którzy wcześniej zameldowali się jako zwykli goście. Wykonywali zadanie zlecone przez nowego właściciela hotelu – kancelarię Modrzejewski i Wspólnicy. Rano zwykli goście musieli się wyprowadzić, a hotel został zamknięty. Kilka dni później w asyście policji [...]

I półrocze 2017 – ostatnie chwile szczytu?

Autor: Rafał Szubstarski

Rok 2016 był najlepszy w historii polskiego hotelarstwa pod względem wyników operacyjnych hoteli. Rok 2017 miał zweryfikować, czy był to szczyt cyklu koniunkturalnego, po którym zaczną się spadki, czy też tylko początek jeszcze wyższego szczytu. Po sześciu miesiącach można już wyciągać pierwsze wnioski. Przed Warszawą jeszcze co najmniej rok wzrostów. W Trójmieście – w związku z dużą nową podażą – [...]

Nowe obowiązki informacyjne hoteli w świetle RODO

Autor: Łukasz Łyczkowski. Autor jest prawnikiem prowadzącym stronę www.certyfikatydo.pl

Hotele, jak wszystkie podmioty przetwarzające dane osobowe, będą musiały wkrótce dostosować swoją działalność do ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) Parlamentu Europejskiego i Rady UE. Wchodzi ono w życie już w maju 2018 r. i do tego czasu hotele będą zobowiązane wprowadzić nowe, zgodne z RODO procedury przetwarzania danych osobowych. Jedną z tych procedur jest wypełnianie obowiązków informacyjnych w [...]

Przyspieszamy rozwój w Polsce

Autor: Rozmawiał Wiktor Kołakowski

Rozmowa z Beatrice Bouchet, prezes zarządu B&B Hotels Polska Sieć B&B Hotels, która otworzyła swój pierwszy hotel w Polsce w 2010 r., a obecnie – po otwarciu w 2016 r. hoteli w Łodzi i Katowicach – ma ich pięć, planuje dynamiczny rozwój. Zapowiada otwieranie do pięciu hoteli rocznie. Na czym opierają państwo to optymistyczne założenie, że możliwe będzie otwieranie co [...]

Zakaz konkurencji, czyli jak zabezpieczyć tajemnice hotelu

Autor: Jakub Michalski jest adwokatem, a dr Wojciech Ostaszewski radcą prawnym w OMLegal, Kancelaria Adwokacko-Radcowska

Osoby zarządzające niejednokrotnie dysponują informacjami podstawowymi dla działania hotelu lub nawet sieci hoteli, np. o polityce udzielania rabatów, kampaniach marketingowych, pozyskiwaniu klientów korporacyjnych czy wynegocjowanych cenach na dostawę produktów. Ochrona tego typu informacji sprowadza się często jedynie do wskazanej w umowie o pracę klauzuli o zachowaniu poufności. Można jednak zrobić więcej – instytucją przewidzianą przez prawo pracy dla ochrony informacji [...]

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:





Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA