Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     


Hotelarskie kalendarium 2013

zz2

Przegląd najważniejszych wydarzeń z rynku hotelarskiego z mijającego roku.

Jak stworzyć dobry budżet dla małego hotelu

Autor: Dariusz Winnicki
hotel-182916_1920

Jaki powinien być budżet dla hotelu? Przede wszystkim realny i prawdziwy, czyli rzetelnie szacujący niezbędne koszty i niezawyżający spodziewanych przychodów. Reszta jest prosta – od planowanych przychodów odejmujemy przewidywane koszty i otrzymujemy wynik hotelu do zrealizowania. Skoro to takie proste, to dlaczego wielu hotelarzy ma z tym problem? Dawno temu, jeszcze w czasach szkoły średniej, pani profesor wypowiedziała słowa, które [...]

Marka która dotrzymuje obietnicy

Autor: Katarzyna Królak
fot_2

Do budowy wyróżniającej się marki hotelowej nie wystarczy wysokojakościowy produkt. Nie stworzymy „potrzeby posiadania” bez komunikacji i nawiązania relacji z klientem. Od czego więc zacząć? Podstawą budowy procesu komunikacji z rynkiem jest strategia marketingowa, w której centrum stoi klient, a ściślej mówiąc wybrane grupy docelowe, jakim dedykowany jest dany produkt hotelowy. Natomiast strategia marketingowa znajduje swoje mocne i wyraźne podstawy [...]

TripConnect a Google – rywalizacja trwa

Autor: Krzysztof Stęplowski
img-5

Uruchomienie platformy TripConnect wzbudziło w branży hotelarskiej sporo dyskusji. Wielu uważa, iż nowa usługa serwisu Trip Advisor to cios wymierzony w portale rezerwacyjne. Warto jednak przyjrzeć się narzędziu również z punktu widzenia Google’a. Między Google a TripAdvisorem od dawna toczy się rywalizacja. Konflikt rozpoczął się w momencie, w którym TripAdvisor zabronił Google’owi publikowania opinii o hotelach w powstającej usłudze Google [...]

Negocjowanie umów leasingowych, cz. 2

Autor: Andżelika Borowska, Dariusz Smoliński

Przy podpisywaniu umowy leasingowej należy zapytać o koszt ubezpieczenia w pierwszym roku, ale też w kolejnych latach i o to, jak jest on wyliczany. Wartość procentowa to jedno, ale może się zdarzyć, że w kolejnych latach ubezpieczyciel współpracujący z firmą leasingową przyjmie do ubezpieczenia nierealnie wysoką wartość przedmiotu. Czy istnieje możliwość skorzystania z ubezpieczenia spoza pakietu leasingodawcy w ramach np. [...]

VAT w 2014 roku – zmiany istotne z punktu widzenia hotelarza

Autor: Anna Szczepaniec, Małgorzata Nicewicz
ht-2013-10-39

Od 1. stycznia wejdzie w życie szereg zmian w ustawie o podatku od towarów i usług, z których część może się okazać szczególnie istotna dla przedsiębiorców prowadzących działalność w branży hotelowej. Stawki VAT w 2014 r. pozostaną na niezmienionym w stosunku do roku 2013 r. poziomie. Projekt ustawy pozwalającej na utrzymanie obecnie obowiązujących stawek VAT oczekuje już tylko na podpis [...]

Franczyza koszty i opłaty

Autor: Magdalena Kachniewska
ht-2013-12-18

Znamy już podstawowe pojęcia, formalnoprawne warunki franczyzy, jej znaczenie z punktu widzenia marketingu i wielkości sprzedaży usług hotelowych. Pozostaje bardzo praktyczne pytanie o koszty i opłaty związane z funkcjonowaniem w ramach sieci franczyzowej. Precyzjna odpowiedź na te pytania jest niezwykle trudna, ponieważ każdy system franczyzy hotelowej ustala własne kryteria i stawki płatności. Znaczenie może mieć nawet stadium rozwoju obiektu hotelowego [...]

Rok oczami dostawców

Lech Szelemet, Polor Niewątpliwie rok 2013 był dla sektora hotelowego trudnym okresem. Zdecydowało o tym klika czynników: pogarszające się wskaźniki makroekonomiczne, ograniczony dostęp do źródeł finansowania, niejasna sytuacja ekonomiczna w kraju i UE – miało to bezpośrednie przełożenie na wielkość i ilość inwestycji hotelowych. Nowych hoteli w tym roku powstanie nie więcej niż 70, w 2012 oddano ich do użytku [...]

Między światłem a cieniem

Autor: Maciej Lewandowski, Jarosław Barański
ht-2013-12-21

Pierwsze wrażenie pozostawia niezatarte wspomnienia, dobre lub złe, zawsze jednak rzutuje na naszą opinię o miejscu i to często na długie lata. Nasz wzrok dostarcza nam 80 proc. tego wrażenia, dlatego też oświetlenie jest jednym z najwydajniejszych i najciekawszych narzędzi do jego tworzenia. Między światłem a cieniem Hotele, w których szczególnie ważne jest zapewnianie dobrego samopoczucia, są też wyjątkowo trudne [...]

Od festiwalu sloganów do obiektów tematycznych

Autor: Agnieszka Stelmaczonek
ht-2013-12-22

Polski rynek hoteli SPA & wellness osiągnął już w miarę uformowany kształt. Jednak jego początki to był to prawdziwy festiwal słów, pojęć i sloganów, zestawianych w dowolnej konfiguracji z nazwą hotelu. Tego typu zabiegi marketingowe przyciągnąć miały jeszcze nieświadomego gościa i zapewnić hotelom obłożenie. Niejednokrotnie zwabiony w ten sposób gość, zamiast deklarowanego standardu, otrzymywał ubogą ofertę usługową SPA i wellness, [...]

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:







Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA