Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     


11/2017

ht-2017-11

Analiza danych – trzy kroki do zwiększenia zysku hotelu

Autor: Wojciech Liszka. Autor prowadzi firmę Z-Factor
ht-2017-11zg-71

O analizie dużych zbiorów danych pisze się od dawna. Patrząc jednak na rynek, mam wrażenie, że dla większości hotelarzy to wciąż tylko slogan, z którego nie do końca wiadomo jak korzystać. 1. ATAKUJ KLIENTÓW Z PRECYZJĄ SNAJPERA „Stwórz bazę wszystkich firm w regionie i dzwoń do każdej. Statystycznie to musi się powieść, bo każda z nich jest twoim potencjalnym klientem”. [...]

Realizacja eventu gastronomicznego w hotelu

Autor: Radek Fischbach jest dyrektorem gastronomii w kompleksie Nosalowy Dwór Resort & Spa w Zakopanem
ht-2017-11zg-01

Realizacja eventu gastronomicznego w hotelu wiąże się z zaangażowaniem wszystkich działów wchodzących w skład hotelowej struktury. Od wspólnej pracy poszczególnych departamentów zależy, jak przebiegnie sama realizacja, a co za tym idzie – jaką opinię o hotelu będzie miał organizator wydarzenia. Na ostateczne podsumowanie składa się wiele czynników – zarówno tych widocznych, jak i z pozoru niemających znaczenia. Kompoz y c [...]

Jak przygotować strategię marketingową online otwierając hotel

Autor: Anna Wykurz, dyrektor zarządzający firmy We Do Hotels, specjalizującej się w marketingu dla hoteli

Branża hotelarska przeżywa prawdziwy boom inwestycyjny. Rosnąca konkurencja i zmieniające się trendy dotyczące marketingu online wymagają od hotelarzy nowych pomysłów na promocję i pozyskiwanie klientów. Tak jak dzisiaj wygodne łóżko i smaczne śniadanie to zdecydowanie za mało, by przekonać potencjalnego gościa do wybrania hotelu, tak samo nie wystarczy już prezentowanie oferty na portalach rezerwacyjnych i za pomocą własnej strony internetowej. [...]

Zatrudnienie obcokrajowców: procedury, koszty, możliwości i zagrożenia

Autor: Joanna Kabza, Emilia Sadowska. Joanna Kabza jest dyrektorem regionalnym w Ever Grupa, a Emilia Sadowska kierownikiem działu rekrutacji i zatrudniania cudzoziemców w Ever Grupa
ht-2017-11zg-01

Masowa emigracja Polaków sprawiła, że wielu hotelarzy, zwłaszcza w okresie wysokiego obłożenia, potrzebuje dodatkowych rąk do pracy. Skompletowanie wykwalifikowanego zespołu sprawia nie lada kłopot, dlatego też wielu managerów sięga po alternatywę – zatrudnienie pracowników z zagranicy. Jak to zrobić? Gdzie szukać pracowników? Należy pamiętać o konieczności dopełnienia istotnych formalności – inaczej sprowadzimy na siebie i pracownika poważne kłopoty. Przede wszystkim [...]

Pracownicy z Ukrainy. Kilka rad dla polskiego przedsiębiorcy

Autor: Natalia Myskova, p.o. dyrektora rynków zagranicznych w spółkach Sanpro, należących do Grupy Impel, świadczących usługi z zakresu HR
ht-2017-11zg-28

Według oficjalnych danych w Polsce przebywa blisko 1,3 mln Ukraińców. We Wrocławiu już co dziesiąty mieszkaniec pochodzi właśnie z tego kraju. Przyjeżdżają chętnie i dobrze pracują. Co zrobić, by skorzystać z tego potencjału i jak się do tego dobrze przygotować? Polski rynek pracy boryka się ogromnym niedoborem pracowników. W tej sytuacji pracownicy z Ukrainy są bardzo atrakcyjnym, a czasami wręcz [...]

Dyrektorzy hoteli o pracownikach ze Wschodu i współpracy z agencjami pośrednictwa

ht-2017-11zg-29az

Elżbieta Nitsze, Airport Hotel Okęcie Pierwsze wschodnio brzmiące nazwiska wśród pracowników Airport Hotelu Okęcie pojawiały się już w roku 2014. Były to przede wszystkim panie pokojowe, głównie zatrudnione przez agencje świadczące usługi outsourcingu pracowniczego. Dziś normą jest, że niemal w każdym dziale pracuje osoba pochodząca z Ukrainy. Pracownicy ci niejednokrotnie studiują w Polsce i świetnie mówią po polsku. Język angielski [...]

Holiday Inn Warszawa Józefów – 10 lat polskiego hotelarstwa

Autor: Rozmawiał Rafał Szubstarski
ht-2017-11zg-41

Rozmowa z Marcinem Górzyńskim, prezesem zarządu firmy Aquila Park, będącej właścicielem hotelu Holiday Inn Warszawa Józefów Holiday Inn Warszawa Józefów został otwarty 10 lat temu. Te 10 lat dla polskiego hotelarstwa to wręcz kilka epok. Od 2007 r., gdy rynek hotelarski nie był jeszcze specjalnie rozwinięty, a polskie hotelarstwo było tak naprawdę na początku swojego prawdziwego rozwoju, za to koniunktura [...]

Ireneusz Węgłowski ponownie prezesem IGHP

ht-2017-11zg-42

Walne Zgromadzenie Członków Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, które odbyło się 15 listopada w hotelu Narvil w Serocku, powołało Radę Izby na nową kadencję. Nowo wybrana rada wyłoniła zarząd, którego prezesem ponownie został Ireneusz Węgłowski, wiceprezes Orbisu. Nową twarzą w zarządzie jest Tomasz Pieniążek, partner w firmie consultingowej Mumotive Group, trener Akademii Hotelarza. W 17-osobowej Radzie IGHP nowymi członkami są: Przemysław [...]

Wyniki hoteli miejskich we wrześniu

Autor: Piotr Stawiński

Wrzesień uchodzi za najlepszy miesiąc pod względem wyników w hotelach biznesowych. W Krakowie, według danych STR, średnia cena w obiektach najwyższej kategorii osiągnęła w tym roku 586 zł przy 93 proc. obłożenia, a w Warszawie 527 zł przy 88 proc. Średnia cena ADR dla hoteli wszystkich kategorii w tych miastach kształtowała się na poziomie blisko 370 zł przy 90-procentowym obłożeniu, [...]


Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:









Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA