Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     


Ciąg dalszy nastąpił

Autor: Piotr Stawiński
cdn1a

Polsat Zygmunta Solorza kontra Małgorzata Chechlińska. „Ciąg dalszy na pewno nastąpi” – tak zakończyliśmy artykuł „Bitwa o Litwor (Z Belvederem i Solorzem w tle)” w sierpniowym wydaniu „Hotelarza”. I nastąpił. W połowie października, gdy dla TVP Info głónnym tematem była reprywatyzacja w Warszawie, a dla TVN 24 – protest lekarzy rezydentów, w Polsat News z żółtego „paska” nie schodził temat [...]

IX edycja Hotelu Przyjaznego Rodzinie rozstrzygnięta

ht-2017-11ag-01

W hotelu Radisson Blu Centrum w Warszawie odbył się finał IX edycji konkursu Hotel Przyjazny Rodzinie, w którym brało udział 45 obiektów, przedstawicieli hoteli z całej Polski oraz członkowie kapituły konkursu wraz z Violettą Hamerską. Aż 23 obiekty uzyskały najwyższą ocenę, a co za tym idzie, zostały nagrodzone także statuetką HPR. Każdy hotel zgłoszony do konkursu musiał przejść niezależny audyt, [...]

Rynek spotkań biznesowych w Polsce drugi raz pod lupą

Ile firm w Polsce organizuje konferencje? Jakie przeznaczają na to budżety? Ile z nich planuje przeznaczyć powyżej miliona złotych? Co wpływa na decyzje podejmowane przez organizatorów? Czy cena pozostaje najważniejszym kryterium wyboru miejsca? Odpowiedzi na te i inne pytania udzieliły podczas drugiej edycji ogólnopolskich badań „Rynek spotkań biznesowych w Polsce pod lupą organizatorów i uczestników: Kto? Co? Za ile? I [...]

Wyniki hoteli latem

Autor: Wiktor Kołakowski

W sierpniu ceny i obłożenie w trójmiejskich hotelach nieznacznie spadły, ale cały czas utrzymywały się na poziomie ok. 90 proc. i ponad 400 zł. Ubiegłoroczny poziom utrzymywały również rynki w Krakowie – ok. 90 proc. obłożenia przy średniej cenie blisko 300 zł, i w Poznaniu – niespełna 60 proc. przy cenie ok. 220 zł. Znacząco poprawiły się wskaźniki operacyjne we [...]

GUS urealnia dane

Autor: Piotr Stawiński

Główny Urząd Statystyczny wydal raport „Turystyka 2016 r.”, w którym podawane są m.in. informacje o infrastrukturze turystycznej w Polsce, liczbie obiektów i ich obłożeniu. Źródłem tych danych są comiesięczne sprawozdania KT-1 wypełniane przez same obiekty. Jednak mimo że teoretycznie są obowiązkowe, to tak naprawdę zależy to od dobrej woli właścicieli. Dlatego w najnowszym raporcie GUS wprowadził pojęcie imputacji, czyli oszacowywania [...]

Bitwa o Litwor z Belvederem i Solorzem w tle

Autor: Piotr Stawiński

Jak u Hitchcocka – zaczęło się od trzęsienia ziemi, a potem napięcie tylko rosło. W nocy 30 lipca 5-gwiazdkowy hotel Litwor w Zakopanem przejęli ochroniarze, którzy wcześniej zameldowali się jako zwykli goście. Wykonywali zadanie zlecone przez nowego właściciela hotelu – kancelarię Modrzejewski i Wspólnicy. Rano zwykli goście musieli się wyprowadzić, a hotel został zamknięty. Kilka dni później w asyście policji [...]

Największe sieci i marki hotelarskie na świecie

Autor: Piotr Stawiński

Amerykański magazyn „Hotels” opublikował swoje coroczne zestawienie największych sieci i marek hotelarskich na świecie. Wśród sieci bezdyskusyjnym liderem po przyłączeniu Starwooda stał się Marriott International. Orbis jest na 69. miejscu. Wśród marek największą jest chiński Homeinn. Przez ostatnie kilka lat o palmę pierwszeństwa w globalnym hotelarstwie walczyły trzy sieci – Marriott International, Hilton Worldwide i IHG. Różnice między nimi były [...]

Przyspieszamy rozwój w Polsce

Autor: Rozmawiał Wiktor Kołakowski

Rozmowa z Beatrice Bouchet, prezes zarządu B&B Hotels Polska Sieć B&B Hotels, która otworzyła swój pierwszy hotel w Polsce w 2010 r., a obecnie – po otwarciu w 2016 r. hoteli w Łodzi i Katowicach – ma ich pięć, planuje dynamiczny rozwój. Zapowiada otwieranie do pięciu hoteli rocznie. Na czym opierają państwo to optymistyczne założenie, że możliwe będzie otwieranie co [...]

Dwa ataki cybernetyczne – wiele hoteli utraciło swoje dane

Autor: Maciej Kopeć, ekspert do spraw ochrony danych osobowych w branży hotelarskiej, odowhotelu.pl

We wtorek 27 czerwca nastąpił wielki cyberatak na europejskie firmy z wykorzystaniem wirusa typu ransomware. Jego ofiarą padły firmy w wielu krajach, a najwięcej na Ukrainie, w Danii, Wlk. Brytanii i Holandii. Jednocześnie prawie w tym samym czasie na stronie internetowej GIODO pojawiło się ostrzeżenie o ataku przeprowadzonym na konkretną grupę zawodową. Do wielu kancelarii prawnych został wysłany mail z [...]

Wysyp nowych marek

Autor: Piotr Stawiński

Na rynku zadebiutowały dwie marki sieci Hilton Worldwide – ekonomiczna Tru by Hilton, pozycjonowana poniżej Hampton by Hilton, i soft brand Tapestry Collection by Hilton z segmentu ok. 4-gwiazdkowego. Sieć Wyndham Hotel Group ogłosiła stworzenie swojego soft brandu w zbliżonym segmencie do Tapestry – Trademark Hotel Collection. Nową markę ekonomiczną przygotowuje też sieć IHG, którą pozycjonuje tak jak Hilton swojego [...]


Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:









Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA