Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     


Noclegi w Brazylii

ht-2013-08-40

KORESPONDENCJA WŁASNA – Stefan Wroński nadaje z Brazylii Ah, eu vio Papa! Ach, widziałem papieża! – śpiewały tłumy pielgrzymów na trasie przejazdu papieża Franciszka w Rio de Janeiro na początku sierpnia tego roku. Ponad trzy miliony ludzi, którzy zjechali na Światowe Dni Młodzieży, zablokowało niektóre dzielnice miasta. Znalezienie wolnego pokoju graniczyło z cudem. Rio było najlepiej przygotowanym na Światowe Dni [...]

Boliwia i jej szansa

ht-2013-07-34

KORESPONDENCJA WŁASNA Stefan Wroński nadaje z Boliwii   Viva Dakar 2014 – taki napis dostrzec można na cmentarzysku pociągów w wysoko położonym boliwijskim Uyuni. Nic dziwnego, bo ta sportowa impreza ma być tym, czym Euro 2012 dla Polski. Rozsławić dobre imię Boliwii i przyczynić się do rozwoju tutejszej turystyki, a więc i hotelarstwa. Dlaczego Uyuni? Z powodu najwyżej położonego i [...]

Hostel w stolicy Inków

ht-2013-06-47

Redaktor naszego Wydawnictwa z podróży po Ameryce Południowej specjalnie dla Hotelarza przybliża Czytelnikom specyfikę rynku hotelarskiego w Peru, Boliwii i Brazylii. I nie tylko hotelarskiego. Oto pierwsza relacja: Stefan Wroński w Cusco. Pirwa Colonial to sztandarowy hostel sieci Pirwa w Peru i Boliwii. W hostelu może zatrzymać się łącznie 80 osób, co czyni go największym w tej sieci. Niewątpliw ym [...]

Jak badać zadowolenie gości?

Autor: Zenon Depta
hotel_guest_16_9

Wszyscy świadomi hotelarze doskonale wiedzą, że stałe podwyższanie jakości usług jest kluczową kwestią w zarządzaniu hotelem, jeśli chcemy, aby goście do nas wracali i polecali innym. Problemem jest to, że aby móc się doskonalić, potrzebny jest wzorzec usługi idealnej, do którego możemy porównać naszą usługę, aby określić stopień wykonania celu, czyli osiągniecie doskonałości.   Skąd wziąć taki model ? Jak [...]

Fenomen usług Concierge

Autor: Sylwia Bortniak

*Autorka jest dyrektorem programu Concierge Polska Concierge jest motorem napędowym rozwoju usług hotelarskich, stwarza warunki do kompleksowej opieki nad gościem, odpowiada na ich nowe oczekiwania. Podstawą działań Concierge jest zasada mówiąca: „wszyscy wygrywają”. Wymaga ona wykorzystania wszystkich swoich umiejętności do rozwiązywania problemów na zawołanie. Standardem pracy Concierge jest reagowanie na najróżniejsze, nawet najdziwniejsze zlecenia gości. Ta profesja wymaga kreatywności i [...]

Rozpoznać gościa, czyli hotelowe typy

Autor: Piotr Dominik

Piotr Dominik Autor jest kierownikiem Katedry Hotelarstwa i Gastronomii w Wyższej Szkole Ekonomicznej AlmaMer w Warszawie Praca w hotelu daje okazję kontaktu z bardzo różnymi typami gości. Z usług hotelowych korzystają zwykli ludzie i wybitne jednostki; naukowcy, politycy, artyści, sportowcy. Spotyka się gości różnych nacji i wyznań, przedstawicieli międzynarodowych organizacji uczestniczących w kongresach i rodziny, które przyjechały pozwiedzać okolice. A [...]

Napiwek czy dobre słowo

Autor: Sylwia Bortniak

Sylwia Bortniak Autorka jest socjologiem, reprezentuje firmę Concierge Polska Czyż Rzędzian nie dopominał się napiwku, gdy przekazywał Skrzetuskiemu ważne informacje? To zwyczaj znany od kilkuset lat, a w minionym stuleciu osoby zatrudnione w zajazdach lub karczmach bardzo często nie otrzymywały pensji za pracę i utrzymywały się wyłącznie z napiwków Ich zaangażowanie w świadczenie usług na najlepszym poziomie było ogromne. Wiedzieli, [...]

Między nami, hotelarzami

Autor: Sylwia Bortniak

Sylwia Bortniak Autorka jest socjologiem, reprezentuje firmę Concierge Polska Hotel jest organizacją, która rządzi się ustalonymi wcześniej zasadami. Co prawda to kadra menedżerska jest decydującym ogniwem w kształtowaniu kultury organizacyjnej, lecz kulturę tę buduje cały zespół. Wszyscy przyczyniają się do sprawnego i godnego funkcjonowania hotelu. Goście postrzegają wówczas pracowników hotelu jak zgodną rodzinę, traktującą ich dobro jako najważniejszy cel Choć [...]

Pod nieobecność szefa

Autor: Sylwia Bortniak

Sylwia Bortniak Autorka jest socjologiem, reprezentuje firmę Concierge Polska Budowanie zespołu to proces skomplikowany i długotrwały. Szczególnie w obiektach noclegowych, które goście oceniają po zachowaniu i efektach pracy personelu. Dlatego warto dołożyć wszelkich starań, by dobrych pracowników docenić, a tym nieco gorszym dać okazję do podnoszenia kwalifikacji Dziś szef wyjeżdża na konferencję i wróci za dwa dni. Wówczas wszyscy odczujemy [...]

Atmosferę tworzy kadra

Sylwia Bortniak Autorka jest socjologiem, reprezentuje firmę Concierge Polska Na atmosferę, czy raczej wyczuwalną przez gości aurę hotelu ma wpływ wiele czynników. Niezależnie od rodzaju obiektu, jego standardu, architektury, wyposażenia wnętrz czy jakości serwowanej kuchni wpływa na nią w sposób decydujący czynnik ludzki Kontynuujemy przerwane w poprzednim numerze „Hotelarza” rozważania dotyczące znaczenia dla gości klimatu w hotelu („Stwórz unikalną atmosferę” [...]


Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:









Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA