Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     


09/2017

okladka

Gratulują Hotelarzowi

ht-2017-09xr-02

IRENEUSZ WĘGŁOWSKI, PREZES. MARCIN MĄCZYŃSKI, SEKRETARZ GENERALNY. IZBA GOSPODARCZA HOTELARSTWA POLSKIEGO W imieniu zarządu i wszystkich członków Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego pragniemy złożyć serdeczne gratulacje Redakcji miesięcznika „Hotelarz” z okazji 55-lecia. „Hotelarz” na stałe wpisał się w naszą branżę, będąc cennym źródłem wiedzy i inspiracji. Na łamach „Hotelarza” co miesiąc można przeczytać trafne analizy na temat polskiego rynku hotelarskiego. Bacznie [...]

Kalendarium Hotelarza

5 poprzednich lat – cała epoka

Tylko 5 lat minęło od poprzedniego okrągłego jubileuszu – 50-lecia „Hotelarza”, a na rynku wydarzyło się w tym czasie niemal tyle, co w ciągu wcześniejszych 50 lat. Otwarto ok. 500 hoteli, liczba gości korzystających z hoteli zwiększyła się z 13 mln do 20 mln, na rynku pojawiło się kilkanaście nowych globalnych marek, w siłę urośli polscy operatorzy i sieci, najlepsze [...]

Przewodnik po hotelowych trendach

Autor: Urszula Kołtko, partner w Mumotive Consulting Group, socjolog, ekspert procesów zarządzania

Hotele są portretem czasu. Jest to bezpośrednią konsekwencją faktu, że to biznes wymagający bardzo wysokich nakładów, o długim czasie zwrotu, a działający w środowisku wyjątkowo konkurencyjnym. Dlatego wyczucie trendów społecznych i umiejętność reagowania na nie niejednokrotnie decyduje o sukcesie lub porażce. Z tego samego powodu hotele należą też to miejsc, które trendy społeczne kreują lub po prostu rozpowszechniają. Zmiany pokoleniowe [...]

Śniadanie w hotelu – jak je zorganizować, żeby i gość, i hotel byli zadowoleni

Autor: Andrzej Przeniosło
ht-2017-09xr-04

Śniadanie to najważniejszy posiłek w hotelu. Tak twierdzą również hotelarze – i słusznie, gdyż niejednokrotnie jest to jedyny kontakt gościa z gastronomią hotelową. Poza tym, jeżeli jest to wydarzenie, które wprowadzi gości w dobry nastrój, to na pewno zapamiętają hotel i chętnie do niego wrócą lub polecą innym. Oto kilka spostrzeżeń, które być może podpowiedzą jakieś rozwiązanie dotyczące tak ważnego [...]

Śniadanie – Dobór produktów, prezentacja, opis

Autor: Radek Fischbach, dyrektor gastronomii w Resort Nosalowy Dwór & SPA

Hotelowe śniadanie to posiłek, który ma olbrzymi wpływ na postrzeganie całości obiektu. Jego forma, sposób podania, stacje live cooking, różnorodność asortymentu, a także samo miejsce i atmosfera mają wpływ na ostateczną ocenę. Często to właśnie przez pryzmat tego jednego posiłku goście dokonują oceny poziomu, na jakim znajduje się cała gastronomia w hotelu, a i jakości całego hotelu Z tego względu [...]

Kawa śniadaniowa w hotelach

Autor: Marek Robacha. Autor jest dyrektorem ds. sprzedaży w firmie Primulator

Hotele w Polsce różnią się od krajów zachodnich, a w szczególności od krajów skandynawskich, tym, że u nas ok. 75 proc. ekspresów i urządzeń do serwowania kawy otrzymują za sprawą kontraktów z dostawcami kawy. Teoretycznie nic w tym złego, po prostu taka tradycyjna forma biznesu, która nie zmienia się od 10-15 lat. Dominuje przekonanie, że bardzo drogie wyposażenie otrzymuje się [...]

Analiza ryzyka – nowy wymóg RODO

Autor: Maciej Kopeć, ekspert ds. wdrożeń ochrony danych osobowych w hotelach, www.odowhotelu.pl

Mimo wielu przeprowadzonych wdrożeń zasad ochrony danych osobowych w hotelach, prawie za każdym razem zaskakują mnie nowe, nieprzewidziane sytuacje. Coś, czego wcześniej nie brałem pod uwagę, bo wydawało mi się zbyt oczywiste, aby się nad tym zastanawiać. Nie będę straszył karami ani namawiał do natychmiastowych wdrożeń. Podzielę się spostrzeżeniami ze swojego doświadczenia, a refleksje zostawiam hotelarzom. Przepisy o ochronie danych [...]

ANATOMIA GOOGLE ANALYTICS – Kanały ruchu na stronie hotelu

Autor: Wojciech Sroka, właściciel agencji Get In Web, specjalizującej się w obsłudze programów Google Adwords i Google Analytics dla branży hotelarskiej, autor bloga HotelAnalytics.pl
ht-2017-09xr-03

Pozyskiwanie ruchu to kluczowy w analityce internetowej zestaw raportów standardowych, pozwalających na sprawdzenie, w jaki sposób użytkownicy trafiają na stronę internetową hotelu. Rozpoczynając wizytę w panelu Google Analytics, widzimy dane zbiorcze o ilości ruchu i jego podstawowe metryki do mierzenia zaangażowania, ale to dopiero analiza źródeł pozyskiwania ruchu pozwala ocenić, z czego dokładnie złożone są te zagregowane liczby oraz czy [...]

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:





Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA