Efektywność stron hotelowych

Autor: Katarzyna Olechnowicz
Firma PROFITROOM w ramach konkursu ogłoszonego w marcowym wydaniu HOTELARZA przeprowadziła darmowe audyty i przygotowała strategie stron internetowych oraz kampanie linków sponsorowanych dla zwycięskich obiektów hotelarskich.


W ramach audytu szczegółowo zbadana została funkcjonalność tych stron pod kątem ich użyteczności (Web-usability), jakości technicznej strony oraz jej optymalizacji pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarkach. Na witrynach internetowych zwycięzców konkursu został również dokładnie przeanalizowany ruch odwiedzin generowanych na stronie, co pozwoliło wykazać faktyczną efektywność badanych stron hotelowych. Interesujące wnioski z przeprowadzonych audytów stron hotelowych wykazały szczególnie badania dla hotelu Best Western Premier Kraków oraz dla hotelu Pod Lwem z Elbląga. Dla obiektów hotelarskich, które zgłosiły się do konkursu, specjaliści PROFITROOM zaprojektowali również darmowe kampanie linków sponsorowanych, których celem był znaczący wzrost wizyt na stronach internetowych tych hoteli oraz uzupełnienia obłożenia w okresie wakacyjnym.


Użyteczność strony

Użyteczność stron internetowych, zwana Web-usability, ma wpływ na to, czy dana witryna jest przyjazna i zrozumiała dla jej użytkowników. Na użytecznych stronach internauci przebywają chętniej i szybciej decydują się na rezerwację pobytów noclegowych. Analizowane w ramach przeprowadzonego konkursu strony internetowe posiadają wiele atutów, które pozytywnie wpływają na ich użyteczność w internecie. Przykładowo strona hotelu Best Western Premier Kraków posiada tzw. „klikalne” logo, które jest jednocześnie linkiem kierującym do strony głównej. Logo takie ułatwia nawigację po stronie oraz pozwala w łatwy i szybki sposób powrócić do strony głównej. Kolejną zaletą jest panel do rezerwacji online, dzięki czemu w każdym momencie pobytu na stronie można sprawdzić dostępność pokoi i zarezerwować pobyt w tym obiekcie. Atutem tej strony jest również odpowiednio wyeksponowana oferta konferencyjna w postaci banneru, który przekierowuje na podstronę ze szczegółami dotyczącymi oferty konferencyjnej. Na uwagę zasługuje także zainstalowane na stronie wideo, które jest doskonałym pomysłem na ciekawe zaprezentowanie oferty hotelu. Godne polecenia dla innych hoteli są szczegółowe dane kontaktowe umieszczone na stronie www tego obiektu oraz mapka lokalizacji wraz ze wskazówkami dojazdu do tego obiektu. Szczegółowe dane kontaktowe hotelu wraz z lokalizacją przedstawioną na Mapach Google to podstawowa informacja, jaka powinna znaleźć się w widocznym miejscu na każdej stronie hotelowej. Atutem strony internetowej hotelu Pod Lwem są natomiast liczne oferty specjalne umieszczone na stronie skierowane do rodzin oraz do nowożeńców w postaci interesujących pakietów pobytowych. Szczegółowe i przejrzyście zaprezentowane informacje o ofertach specjalnych wraz z galerią zdjęć oraz cennikiem bezsprzecznie zachęcają do rezerwacji. Z kolei podstrona „Warto zobaczyć” na witrynie hotelu Pod Lwem zawiera wiadomości o godnych polecania zabytkach i atrakcjach turystycznych w Elblągu i okolicach, co dodatkowo skłania osoby odwiedzające tę stronę do spędzenia wolnego czasu właśnie w tym obiekcie.


Co poprawić

Przeprowadzone audyty stron wykazały również, jakie prace związane z web-usability należy podjąć, aby poprawić ich funkcjonalność. Dla przykładu, w okresie przeprowadzania audytu na stronie Best Western Premier Kraków zainstalowany był panel do rezerwacji online o niskim poziomie użyteczności. Dostępność tego systemu wyłącznie w języku angielskim, brak zdjęć pokoi i przedstawianie cen w euro utrudniały zarezerwowanie noclegu. Czyli zaletą strony był dobrze widoczny panel do rezerwacji, ale dopracowania wymagała jego użyteczność. Hotel już skorzystał z naszej wskazówki i wkrótce na jego stronie będzie zainstalowany w pełni nowoczesny panel do rezerwacji. Strona internetowa hotelu Pod Lwem nie posiadała z kolei żadnego panelu [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *