Chińska marka Metropolo zadebiutuje w Krakowie

Pierwszy w Polsce i w Europie hotel pod chińską marką Metropolo otwarty zostanie w Krakowie w budynku, w którym planowano wcześniej 220-pokojowe Centrum Kongresowe Gromada z 5 tys. m kw. powierzchni konferencyjnej. Kilka miesięcy temu niedokończona inwestycja zmieniła właściciela, a nowy podpisał umowę o zarządzanie z siecią Louvre Hotels Group należącą do Jin Jang International. Hotel ruszyć ma w pierwszej połowie przyszłego roku pod nazwą Metropolo by Golden Tulip.


Pod 4-gwiazdkową marką Metropolo pozycjonowaną między Campanile a Golden Tulip działa obecnie ok. 50 hoteli w Chinach. Budowa krakowskiego hotelu, którego inwestorem była Ogólnokrajowa Spółdzielnia Turystyczna Gromada, rozpoczęła się jeszcze w 2008 r., ale prace zamarły w 2011 r. po osiągnięciu stanu surowego zamkniętego. Z placu budowy zszedł wówczas chiński wykonawca firma COVEC z powodu kłopotów finansowych Gromady. Spółdzielnia próbowała potem sprzedać budynek wraz działką za 95 mln zł. W 2016 r. odbyły się dwie licytacje komornicze nieruchomości z ceną wywoławczą 84 i 75 mln zł, ale nie było chętnych. Ostatecznie w tym roku kupiła ją firma Artura Kozieja (absolwenta Akademii Dyplomatycznej w Pekinie, wcześniej m.in. wiceprezesa LC Corp Leszka Czarneckiego), który jest też m.in. inwestorem kompleksu Lake Hill Resort & SPA w Karkonoszach. Według informacji „Hotelarza” cena wyniosła 48 mln zł. Po podpisaniu umowy o zarządzanie z Louvre Hotels Group wnętrza hotelu dostosowane zostaną do wymogów marki Metropolo według projektu pracowni Tremend, co potrwać ma kilka miesięcy.

 

 

 


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *