Rynek hotelarski w Warszawie w tym roku się zmienił

Rzeczywiście pierwsze półrocze 2018 r. jest inne niż pierwsze sześć miesięcy 2017 r. Widać, że rynek hotelarski w Warszawie zmienił się i jest  trochę inny niż w 2017 r., który, jak sądzę, dla wszystkich hotelarzy był rokiem wyjątkowym- mówi w najnowszym „Hotelarzu” Mariusz Paszkiel, dyrektor sprzedaży i marketingu Marriott Hotel Warszawa.

  Analizując dane historyczne, śmiało możemy powiedzieć, że ogólnie ostatnie trzy lata to bardzo udany okres dla branży hotelarskiej, dlatego myślę, że dla nas wszystkich pierwsze sześć miesięcy bieżącego roku jest lekkim zaskoczeniem. Myślę, że przyczyn jest kilka, zarówno jeśli chodzi o segment MICE, jak i o przyjazdy indywidualne.  Analizując szczegółowo dane z pierwszych sześciu miesięcy 2018 r. vs. 2017, na pierwszy plan wysuwa się znaczny spadek liczby wydarzeń  w Warszawie i nie mówimy tu tylko o hotelach. Spadek obserwujemy również w średniej liczbie wydarzeń dziennie i mówimy tu o prawie 27 proc. różnicy vs. rok poprzedni.  Te dane jasno pokazują, że zainteresowanie Warszawą jest mniejsze, na co z kolei może mieć wpływ kilka czynników. O tym jakie to czynniki piszemy w najnowszym „Hotelarzu”. Prenumeratę "Hotelarza" zamówić można TUTAJ. Czasopismo dostępne jest także w salonach Empik na terenie całej Polski.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *