Orbis wciąż rośnie, zysk netto za ubiegły rok to 141,9 mln zł

Grupa Orbis podsumowała ubiegł rok. Spółka podtrzymała wzrost kluczowych wskaźników operacyjnych piąty rok z rzędu. Dobre wyniki operacyjne potwierdza także wzrost przychodów o +4,1% w ujęciu porównywalnym do poziomu 1 433,5 mln zł oraz istotny wzrost wskaźnika EBITDA operacyjna (o +7,8% do poziomu 478 mln zł). Ubiegły rok spółka zakończyła zyskiem netto na poziomie 141,9 mln zł w porównaniu do zysku na poziomie 126,6 mln zł w analogicznym okresie 2017 roku (wzrost o 12,1%).

 

„Od czasu przekształcenia struktury Grupy Orbis, w wyniku transakcji, w 2015 roku, Orbis zyskał pozycję lidera regionu Europy Wschodniej i nadal rok w rok umacnia swoją pozycję, odnosząc jednocześnie coraz większe sukcesy. Od tego czasu Grupa niemal podwoiła liczbę hoteli, wartość przychodów i przyjęła ponad dwukrotnie większą liczbę gości.” – Powiedział Gilles Clavie, prezes i dyrektor generalny Orbis S.A.

 

Wyniki finansowe

 

Pod koniec 2018 roku Accor ogłosił wezwanie do zapisywania się na sprzedaż akcji spółki z zamiarem wprowadzenia w spółce strategii aktywnego zarządzania aktywami realizowanej od kilku lat przez Grupę Accor. Ostatecznie Accor powiększył swój udział kapitałowy w spółce Orbis do 85,8% akcji.

 

Piąty rok z rzędu, Orbis odnotował bardzo dobre wyniki operacyjne – wskaźnik przychodu na jeden dostępny pokój wzrósł w całej grupie kapitałowej o +3,8% do poziomu 190,6 zł. Było to możliwe dzięki znacznemu wzrostowi średniej ceny za pokój o +5,1% w całym regionie. Dobre wyniki operacyjne potwierdza także wzrost przychodów o +4,1% w ujęciu porównywalnym do poziomu 1 433,5 mln zł oraz istotny wzrost wskaźnika EBITDA operacyjna (o +7,8% do poziomu 478 mln zł).

Portfolio

 

Ubiegłoroczne osiągnięcia w zakresie rozwoju hotelowego portfolio wzmocniły spółkę i wpłynęły na zwiększenie stopnia jej dywersyfikacji. W 2018 roku Orbis otworzył trzy nowe własne hotele, tj. ibis Vilnius Center (161 pokoi), ibis Styles Warszawa Centrum (179 pokoi) oraz ibis Poznań Centrum po renowacji (190 pokoi). Ponadto, Grupa dodała 9 hoteli (ponad 1.000 pokoi) prowadzonych na podstawie umów asset light (franczyza i zarządzanie) i podpisała 20 nowych umów z hotelami (ponad 2.700 pokoi) w regionie Europy Wschodniej. Aktualnie Orbis dysponuje zróżnicowanym portfolio składającym się z 133 hoteli (21.600 pokoi) oraz realizuje najbardziej ambitny, plan powiększenia sieci o 47 nowych hoteli (prawie 6.400 pokoi). Grupa jest bardziej zdywersyfikowana pod względem geograficznym, osiągnęła także wyższy stopień zrównoważenia swoich aktywów, z których niemal połowa to aktualnie aktywa lekkie (asset light). Zważywszy, że 87% zaplanowanych projektów rozwojowych dotyczy hoteli funkcjonujących w modelu asset light, Orbis w sposób naturalny realizuje strategię mającą na celu sprawić, że Grupa będzie w stanie funkcjonować jeszcze bardziej elastycznie i dynamicznie.

„Patrząc w przyszłość jestem przekonany, że Grupa Orbis jest silna i dobrze przygotowana do stawienia czoła wyzwaniom konkurencyjnego rynku oraz zmianom strukturalnym wynikającym z większego zaangażowania kapitałowego Grupy Accor. Naszym priorytetem jest kontynuacja działań mających na celu zapewnienie naszym klientom najlepszej obsługi w ramach programu „Feel Welcome”, doceniania naszych pracowników w ramach programu „Feel Valued” oraz budowania długofalowych relacji z naszymi partnerami biznesowymi. Podejście to wzmocni dalszy rozwój Grupy w kluczowych obszarach naszej działalności.”– odsumował Gilles Clavie.

 

Wyniki operacyjne i finansowe


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *