Zakończyło się Międzynarodowe Forum Inwestycji Hotelowych

Ponad 2,5 tys. delegatów z całego świata uczestniczyło w zakończonym właśnie 22 Międzynarodowym Forum Inwestycji Hotelowych (IHIF) w Berlinie, jednym z największych i najważniejszych wydarzeń w branży hotelarskiej na świecie. Podczas konferencji Accor ogłosił swoją nową markę Tribe (pisaliśmy o niej wczoraj), IHG podpisał umowę na pierwszy w Europie kontynentalnej hotel pod marką Voco, Marriott przedstawił szczegóły dalszej transformacji marki Sheraton, a Hilton i Shomoul Holding Company podpisały porozumienie w sprawie rozwoju i prowadzenia czterech hoteli w The Avenues - Riyadh, największym deweloperskim projekcie wielofunkcyjnym w Arabii Saudyjskiej o wartości 3,4 mld dolarów.

Na IHIF w hotelu InterContinental w Berlinie spotykają się czołowi hotelarze, szefowie największych sieci, finansiści, deweloperzy i doradcy, aby przedstawić i poznać najważniejsze trendy hotelarskie, innowacje i najlepsze praktyki oraz podyskutować o nich. Wydarzenie otworzyła prezentacja Thanosa Papasavvasa, założyciela londyńskiego ABP Invest Ltd, który podsumował stan światowej gospodarki i kreślił scenariusze na kolejnych 12 miesięcy. Według eksperta gospodarki Chin i USA, "nie będą problemem" i utrzymają stabilny wzrost gospodarczy, a Trump prawdopodobnie pozostanie u władzy do 2025 r. Z drugiej strony stwierdził że, "Europa jest jego największym zmartwieniem", zwłaszcza w obliczu Brexitu i braku charyzmatycznego lidera, który zastąpiłby w Niemczech ustępującą Angele Merkel. Papasavvas pozytywnie ocenił perspektywy gospodarcze na najbliższy okres, ale ostrzega przed niepokojami społecznymi i politycznymi, jeśli osłabnie globalna gospodarka, a konkretnie gospodarka europejska. W kolejnej prezentacji Robin Rossmann, dyrektor zarządzający firmy STR omówił przeszłość, teraźniejszość i przyszłość globalnego rynku hotelowego. Rossmann zauważył między innymi, że a świecie powstaje obecnie więcej sieciowych, niż niezależnych hoteli, a w ciągu ostatnich 10 lat nastąpiła ogromna zmiana w kierunku markowych hoteli. Ubiegły rok przyniósł dalszy wzrost kluczowych wskaźników operacyjnych europejskich hoteli, ale co ciekawe, jedynymi dużymi eurpejskimi miastami ze spadkiem RevPAR były Warszawa i Barcelona. Pierwszy dzień zakończył wywiad z Chrisem Nassetta, prezesem i dyrektorem generalnym sieci Hilton, która świętuje w tym roku 100-lecie swojej działalności. Pierwszym panelem drugiego dnia konferencji była niemoderowana rozmowa Sébastiena Bazina, prezesa i dyrektora generalnego, AccorHotels i Marka Okerstroma, prezesa i dyrektora generalnego Expedia Group. Bazin stwierdził, że transformacja Accor jest kompletna pod względem podstaw, takich jak segment, geografia i model biznesowy, a to, co pozostało do zrobienia, to zmiana kultury. Ale Bazin powiedział, że "zabierze mi to kolejne 5 lat". Kluczowym panelem dnia był panel Global CEO. Moderatorem dyskusji był Kevin Mallory, dyrektor globalny i starszy dyrektor zarządzający, CBRE Hotels, do którego dołączył Keith Barr, dyrektor generalny w IHG, Sonia Cheng, dyrektor generalny w Rosewood Hotel Group, Federico J González, prezes i dyrektor generalny w Radisson Hotel Group , David Kong, dyrektor generalny w Best Western International i Thomas Willms, dyrektor naczelny w Deutsche Hospitality. Barr powiedział otwarcie, że 1 na 10 miejsc pracy powstaje na świecie w sektorze hotelowym, ale "rządy na całym świecie nie rozumieją znaczenia branży w zakresie tworzenia miejsc pracy.” Kong z Best Western powiedział: "Airbnb ma znacznie niższe koszty i wpływa na naszą rentowność". Ale mówi: "Doświadczenie Airbnb jest niespójne, jeśli coś pójdzie nie tak, nie ma nikogo, kto by to naprawił. Nasza branża powinna przemyśleć, w jaki sposób wprowadzamy na rynek naszą branżę i promować to, co oferujemy w Airbnb. Jesteśmy innym produktem. " Podczas konferencji ogłoszono również kilka nowych projektów. IHG ogłosiło podpisanie z UBM Development umowy na pierwszy w Europie kontynentalnej hotel pod nową marką Voco. Obiekt ma powstać w 2020 roku w Hadze w Holandii. Marriott ogłosił dalsze kroki transformacji Sheraton Hotels & Resorts w Europie. Hotele Sheraton w Tel Awiwie, Sopocie i Krakowie należą do nieruchomości, które są już w trakcie renowacji, a 12 kolejnych obiektów zostanie zmodernizowanych wkrótce. Co więcej, Sheraton planuje otwarcie w ciągu najbliższych pięciu lat dziesięć nowych hoteli w Europie, dzięki czemu portfolio marki w Europie poszerzy się do ponad 70 obiektów. "Rewitalizacja hotelu Sheraton była dla nas priorytetem. Cieszymy się, że możemy zaprezentować nowy projekt Sheraton na IHIF w Berlinie" - powiedział Liam Brown, prezes Marriott International w Europie. Inspiracją do repozycjonowania były współczesne place w Europie, takie jak Piazza del Campo w Sienie, Trafalgar Square w Londynie i Plaza Mayor w Madrycie, które funkcjonują jako miejsca w sercu społeczności, w której gromadzą się ludzie, a miasto przybywa życie.  Przestrzenie publiczne są zatem kluczowe dla strategii projektowania nowego lobby Sheraton. Nowa koncepcja lobby ma być miejscem w sercu społeczności, w której ludzie mogą się spotykać, pracować lub odpoczywać. Sieć Hilton podpisała z kolei umowę z Shomoul Holding Company w sprawie rozwoju i prowadzenia czterech hoteli w The Avenues - Riyadh, największym projekcie wielofunkcyjnym w Arabii Saudyjskiej. Inwestycja obejmie jeden z największych centrów handlowych na świecie, z powierzchnią najmu około 400 000 m2 mieszczącą ponad 1300 sklepów. Projekt o wartości 3,4 mld dolarów obejmie także pięć wielofunkcyjnych wież, w skład których wchodzą hotele, wystawy, sale konferencyjne, apartamenty mieszkalne, biura i obiekty medyczne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *