Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
        
HOTELARZ » 08/2017, ZARZĄDZANIE I MARKETING » Nowe obowiązki informacyjne hoteli w świetle RODO

Nowe obowiązki informacyjne hoteli w świetle RODO

Hotele, jak wszystkie podmioty przetwarzające dane osobowe, będą musiały wkrótce dostosować swoją działalność do ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) Parlamentu Europejskiego i Rady UE. Wchodzi ono w życie już w maju 2018 r. i do tego czasu hotele będą zobowiązane wprowadzić nowe, zgodne z RODO procedury przetwarzania danych osobowych.



Jedną z tych procedur jest wypełnianie obowiązków informacyjnych w stosunku do osób, których dane są przetwarzane, co łączyć się będzie z nowymi wyzwaniami w operacyjnej działalności hoteli. Obowiązek ten nie jest nowością, ale w RODO będzie on zdecydowanie bardziej rozbudowany, a jego niedopełnienie – znacznie surowiej karane. Obowiązki informacyjne podczas przetwarzania danych osobowych to całokształt wiadomości, jakie administrator danych, czyli hotel, przekazuje osobie, której dane przetwarza. Ze względu na sposób spełnienia obowiązku informacyjnego można gości podzielić na dwie kategorie:

1. bezpośrednio rezerwujących nocleg w hotelu,
2. rezerwujących nocleg z wykorzystaniem różnego rodzaju pośredników (rezerwacje internetowe, umowy korporacyjne etc.).

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.



Dostęp dla prenumeratorów Hotelarza
Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


Autor: Łukasz Łyczkowski. Autor jest prawnikiem prowadzącym stronę www.certyfikatydo.pl

1 Komentarz dla “Nowe obowiązki informacyjne hoteli w świetle RODO”

  1. RODO jest bardzo ważne dla właścicieli obiektów hotelarskich :)

    _______________________________________
    https://intelihotel.pl/blog/rodo-w-hotelarstwie/

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Planuje kolejne markowe hotele

W najnowszym „Hotelarzu” rozmawiamy z Arturem Kozieją, inwestorem hotelarskim który otworzył hotel Metropolo by Golden Tulip w Krakowie, otwiera Lake Hill Resort&Spa w Sosnówce i (...)

Co dalej z Orbisem?

Rok 2018 był kolejnym dobrym rokiem Grupy Orbis, jeśli chodzi o przychody i wyniki hoteli w całym regionie. I dobrych wyników można się było spodziewać (...)

Raport Demand Outlook wraz z najnowszym wydaniem „Hotelarza”

Wszyscy prenumeratorzy „Hotelarza” wraz z najnowszym wydaniem miesięcznika otrzymają także opracowany przez specjalistów z Z-Factor raport „Demand Outlook, Polska&Europa Środkowo-Wschodnia 2018” opisujący rynek spotkań w (...)

Hilton Sponsorem Platynowym konferencji Hotel Investment Trends Poland&CEE 2019

Hilton, wiodąca globalna firma hotelarska z portfolio 15 marek i ponad 5600 nieruchomości z prawie 913 000 pokojami w 103 krajach, została Sponsorem Platynowym organizowanej (...)

Orbis wciąż rośnie, zysk netto za ubiegły rok to 141,9 mln zł

Grupa Orbis podsumowała ubiegł rok. Spółka podtrzymała wzrost kluczowych wskaźników operacyjnych piąty rok z rzędu. Dobre wyniki operacyjne potwierdza także wzrost przychodów o +4,1% w (...)

Bezpłatny newsletter
  2019-02-15 Starszy Kelner Hotel Aspen
  2019-02-12 RECEPCJONISTA/KA Hotel Centrum Sosnowiec
  2019-02-14 Recepcjonista/Recepcjonistka Wrocław
  2019-02-19 Pomoc kucharza Tartak Brzózki, 96-325 Radziejowice
  2019-02-20 recepcjonista/ka Wrocław - Hotel Wieniawa
  2019-02-11 Titolare Chorzow-Katowice
  2019-02-19 Pracownik Recepcji Hilton Garden Inn Rzeszów, Al. Kopisto 1, 35-315 Rzeszów
  2019-02-19 Key Account Manager Warszawa
  2019-02-21 Menedżer Restauracji Warszawa
  2019-02-15 Recepcja Hotel Aspen
Z Branży








Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA