Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     


HOTELARZ » 10/2017, TECHNOLOGIE I WYPOSAŻENIE » HOTELOWE PRANIE – Pralnia w hotelu czy zewnętrzna?

HOTELOWE PRANIE – Pralnia w hotelu czy zewnętrzna?

Kwestia prania jest niezwykle istotna dla hotelu. Gość hotelowy musi się dobrze czuć odpoczywając w hotelowym łóżku, a znaczący wpływ na to ma czystość i elegancki wygląd pościeli oraz ręczników. Hotele mają do wyboru dwie drogi prania pościeli: własna pralnia lub korzystanie z usług pralni zewnętrznej. Każde z tych rozwiązań ma swoje zalety i wady.



Zaczynając od własnej pralni – do zalet można zaliczyć lokalizację w hotelu, a więc i bezpośredni nadzór nad jakością oraz terminem przygotowania czystej bielizny, a także to, że pościel cały czas znajduje się na terenie obiektu, co w przeszłości było sporą zaletą. Do wad należy zaliczyć bardzo wysokie koszty inwestycji w założenie nowej lub renowację istniejącej pralni, tak aby oferowała ona dobrą jakość oraz była efektywna energetycznie, a dzięki temu i ekonomicznie. Podstawowa jest tu kwestia sprawowania nadzoru nad efektywną pracą personelu hotelowej pralni, aby czas pracy tych osób został właściwie wykorzystany. Kolejnym minusem własnej pralni jest t [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.



Dostęp dla prenumeratorów Hotelarza
Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


Autor: Michał Twaróg. Autor jest właścicielem firmy Magielek RFID

Komentarze: 2 dla “HOTELOWE PRANIE – Pralnia w hotelu czy zewnętrzna?”

  1. Moim zdaniem pralnia hotelowa jest dobrym rozwiązaniem :)
    _________
    http://www.chart.pl/

  2. Nie jest dobrym rozwiązaniem. Outsourcing jest w każdych okolicznościach tańszy

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Wkrótce otwarcie hotelu Renaissance w Warszawie

W marcu tego roku pierwszych gości przyjmie pięciogwiazdkowy hotel zlokalizowany bezpośrednio przy Lotnisku Chopina w Warszawie, pierwszy w Polsce obiekt marki Renaissance, należącej do Marriott (...)

Zdobyć i utrzymać najlepszych pracowników

Coraz niższy wskaźnik bezrobocia i coraz wyższe oczekiwania finansowe personelu powodują, że właściciele i osoby zarządzające hotelami muszą na nowo definiować swoje podejście do rynku (...)

Turcja – jakość w dobrej cenie

Tureckie hotele nie bez powodu szczycą się bardzo dobrą jakością w stosunku do ceny. Standard zdecydowanej większości z nich nie odbiega od tego, czego oczekują (...)

Nowi dyrektorzy w hotelach Chopin Airport Development

Adriana Biernatowicz-Jadczak, dotychczasowa dyrektor trzygwiazdkowego hotelu Hampton by Hilton Airport Warszawa awansuje do pięciogwiazdkowego Renaissance Warszawa Airport, gdzie będzie pełnić funkcję zastępcy dyrektora hotelu. W (...)

Hotel Aquarion w Zakopanem przyjął pierwszych gości

Otwarty został hotel Aquarion ze 136 pokojami, restauracją na 180 gości i trzema salami konferencyjnymi, połączony z aquaparkiem, należącym do spółki Polskie Tatry. Hotel zarządzany (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:





Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA