HOTELE Z POMYSŁEM 2017 – Indigo w Warszawie i Radisson Blu Resort w Świnoujściu

Po raz trzeci w 11-letniej historii konkursu Hotel z Pomysłem jego zwycięzcą zostały ex aequo dwa hotele: nowo wybudowany przy plaży, 340-pokojowy Radisson Blu w Świnoujściu i otwarty w zabytkowej kamienicy w centrum Warszawy 60-pokojowy Indigo. To pokazuje, że dobry POMYSŁ na hotel można zrealizować wszędzie, trzeba go tylko mieć. Czego dowodzą też kolejne miejsca na podium, które zdobyły hotele: w zabytkowym zespole Dworca Głównego z własnym minibrowarem, w średniowiecznym opactwie Cystersów czy w nowym budynku na krakowskim Kazimierzu, którego design nawiązuje do twórczości jednej z najbardziej znanych artystek okresu międzywojennego.

Ideą konkursu Hotel z Pomysłem jest promowanie najciekawszych rozwiązań architektonicznych, designerskich i funkcjonalnych, inwestycji łączących najnowsze trendy w hotelarstwie ze specyfiką polskiego rynku. Głównym kryterium wyboru, jakim kierują się jurorzy – a jest to profesjonalne, blisko 30-osobowe grono, w którego skład wchodzą architekci, projektanci wnętrz, doradcy hotelowi, przedstawiciele stowarzyszeń branżowych, sieci i operatorów oraz eksperci z poszczególnych obszarów hotelarskich – jest pomysł, jaki dany obiekt ma na siebie i na swoją obecność na rynku noclegowym. Chodzi o wytypowanie obiektów, które według interpretacji każdego z jurorów w jakiś sposób wyróżniają się na tle innych, np. pod względem architektonicznym, funkcjonalnym, nowatorskich rozwiązań czy innowacyjnej oferty. Dobór i reprezentatywność jury oraz transparentność głosowania (w głównym tekście na stronach 32-38 przedstawiamy uzasadnienia wyborów, a na stronach 38-39 glosowania każdego z jurorów) gwarantuje, że ostateczny wybór Hoteli z Pomysłem pokazuje zbiorową mądrość całej branży w swojej różnorodności. Oto werdykt jurorów. INDIGO NOWY ŚWIAT, Warszawa – odważne wnętrza w zabytkowej architekturze W poprzedniej edycji Hotelu z Pomysłem wygrał pierwszy w Polsce hotel otwarty w Krakowie pod butikową marką Indigo należącą do sieci IHG. W 2017 r. otwarto pod nią drugi hotel – w pałacowej kamienicy Branickich z początku XX w. I zdobył sobie on równie duże uznanie swoją architekturą, designem i jakością oferty. „Za stworzenie tak pięknego miejsca na mapie Warszawy” – Dorota Malinowska, Pro Value. „Najlepsza realizacja hotelu miejskiego w minionym roku. Doskonałość w każdym calu. Od architektury wnętrz po ofertę. Brawo” – Arkadiusz Dawidowski, For Spa. „To miejsce, gdzie współczesny, elegancki i energetyczny eklektyzm wnętrz idealnie nawiązał do architektury budynku i czasu, w którym powstał” – Michał Winiarski, C13 Architektura. „Wnętrza odważne, charakterystyczne, bogate, ciekawe. Kalejdoskopowo różnorodne jak różne są potrzeby odwiedzających gości” – Anna Król, CKK Architekci. „Za wyjątkowy designerski wystrój wnętrz i udane połączenie elementów nowoczesnej architektury wewnątrz zabytkowego budynku” – Krzysztof Szadurski, Hotele Warszawskie Syrena. „Historyczna rezydencja i nowoczesny design w jednym miejscu. Ciekawy koncept na wymagającym rynku warszawskich hoteli” – Anita Bajdalska, Manager Spa. „Twórcze podejście do restaurowanego budynku. Dzięki oryginalnemu projektowi wnętrze ma nowoczesny charakter, w wystroju odnaleźć można odniesienia do rezydencjalnej przeszłości obiektu. Współczesny design, zastosowane materiały, kolorystyka zostały umiejętnie wkomponowane w architekturę z początku ubiegłego stulecia” – Ireneusz Węgłowski, IGHP, Orbis. „Zabytkowy budynek w połączeniu ze współczesnym designem z elementami artystycznej ekspresji w lobby, dobranie kolorów i przeróżna gra świateł w zależności od pomieszczenia, świetna lokalizacja” – Alex Kloszewski, Hotel Professionals. Posumowując: „Pieczołowicie odrestaurowane wnętrza zaadaptowane na luksusowy hotel plus lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja. Gotowy przepis na sukces” – Robert Andrzejczyk, Polska Organizacja Turystyczna. „Luksusowy hotel w pięknych, historycznych wnętrzach w doskonałej lokalizacji. Świetna mieszanka, która musi zaprocentować sukcesem” – Mariusz Wojciechowski, Grupa e-holiday. RADISS ON BLURESORT, Świnoujście – rozmach, design i ekologia Największy hotel nad polskim morzem, z największym centrum konferencyjnym, aquaparkiem i wnętrzami inspirowanymi ekosystemem morskim z jego płynnymi kształtami. A do tego jako pierwszy 5-gwiazdkowy hotel w Polsce zbudowany zgodnie z certyfikacją ekologiczną LEED. „Najbardziej spektakularna inwestycja hotelowa nad Bałtykiem i obiekt, który staje się wizytówką polskiego Wybrzeża. 340-pokojowy hotel zaprojektowany z dużą lekkością doskonale wpisuje się w krajobraz Świnoujścia, nie szpecąc ładu przestrzennego, ale nadając nadbrzeżu ekskluzywny charakter” – Krzysztof Gonciarek, PWS Promedia. „Hotel w wyjątkowej lokalizacji przy jednej z najpiękniejszych bałtyckich plaż. Harmonijne połączenie aquaparku, kompleksu saun oraz dowolnie konfigurowalnych sal konferencyjnych pozwala na wypełnienie obiektu o każdej porze roku. Widok z otwartego basenu na dachu oraz sauny fińskiej z panoramicznym oknem na długo pozostaje w pamięci. Dla fanów ekstremalnych doznań przeszklona podłoga tarasu 50 metrów nad Promenadą” – Marcin Dragan, Profitroom. „Bardzo słuszna i odważna decyzja o lokalizacji wysokiego obiektu hotelowego bezpośrednio nad morzem, prostopadle do niego, w sposób zapewniający wszystkim użytkownikom bezpośredni widok z pokoi hotelowych na morze. W polskim krajobrazie nadmorskim jest to ciągle unikat” – Anna Król, CKK Architekci. „Wielkie brawa dla projektanta wnętrz. Wspaniałe, przemyślane rozwiązania przestrzeni. Kolorystyka świetnie dobrana. Kompozycja wnętrz i nadmorskiego widoku niebywale zintegrowana” – Agata Frątczak, Madama.pl. „Na uwagę zasługują proekologiczne rozwiązania, które na pewno ucieszą gości ze Skandynawii” – Arkadiusz Dawidowski, For Spa. „Architektura i wnętrza robią ogromne wrażenie. Rozmach inwestycji i wysoki standard połączone z lokalizacją są gwarancją powodzenia. Zastosowane rozwiązania ekologiczne są wyjątkowe i mimo na pewno niemałych nakładów finansowych należy je traktować w kategorii przewagi marketingowej, bo mają szczególne znaczenie dla klienteli obiektu” – Robert Andrzejczyk, Polska Organizacja Turystyczna. Podsumowując: „Bardzo nowoczesny nadmorski hotel typu resort, przepiękny widok na nadmorską plażę, piękne wykończenia wnętrz pokoi oraz samego lobby” – Alex Kloszewski, Hotel Professionals. „Nowoczesna, ponadczasowa architektura, eleganckie wnętrza, designerskie pokoje, wspaniała lokalizacja, r [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

2 komentarze do “HOTELE Z POMYSŁEM 2017 – Indigo w Warszawie i Radisson Blu Resort w Świnoujściu

  1. Szkoda, że oceniający nie nocowali w hotelach. Radisson w Świnoujściu ma wiele zalet. Ale wiele rzeczy zostało głupio zaprojektowanych np. brak gniazdek przy miejscu przechowywania czajnika, konstrukcja dachu zasłania prawie całe słońce na tarasie przy basenie, w basenie są stołki przy barze, tylko brak jakiegokolwiek blatu na postawienie drinków i wiele innych. Serwis też słaby. Hitem wywieszka na drzwiach do restauracji rodem z komunizmu: goście z pięter do 8go proszeni na śniadanie do 9, z wyższych pięter po 9. Śniadania bardzo słabej jakości. A na uwagi wysłane w komentarzu hotel wcale nie odpowiedział.

  2. Panie Filipie, dziękujemy za czas poświęcony na napisanie komentarza. Zestaw do parzenia kawy i herbaty umieściliśmy w szafie, bo nie każdy z niego korzysta. A jak ktoś ma ochotę na ciepły napój to wystawia na biurko i bez najmniejszego problemu może podłączyć do gniazdka. Pokoje kategorii business oraz apartamenty dodatkowo wyposażone są w ekspresy Nespresso, które stoją bezpośrednio na biurku. Taras na dachu z basenem, jacuzzi, sauną, tepidarium oraz szklanym tarasem na wysokość 50 m n.p.m. to nasza duma i największa atrakcja według Gości. Nad częścią tarasu zamontowane są rolety, które mają chronić przed słońcem. Nasi Goście chwalą śniadanie, ale trudno nam dyskutować o preferencjach żywieniowych. Zapraszamy do Świnoujścia!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *