Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
        




HOTELARZ » Najnowsze Informacje (1) » Śniadanie „Hotelarza”. O Warmii i Mazurach

Śniadanie „Hotelarza”. O Warmii i Mazurach


W hotelu Willa Port Art & Business w Ostródzie odbędzie się 9. października kolejna debata z cyklu Śniadanie „Hotelarza”, tym razem poświęcona rynkowi hotelarskiemu na Warmii i Mazurach (poza Olsztynem, któremu poświęcone było Śniadanie dwa lata temu). W spotkaniu wezmą udział zaproszeni inwestorzy, właściciele i dyrektorzy generalni obiektów działających w miejscowościach turystycznych.







Województwo warmińsko-mazurskie uchodzi za jeden z najtrudniejszych rynków hotelarskich w Polsce. Obłożenie hoteli w 2017 r. według danych GUS wyniosło 41 proc. i było najniższe oprócz woj. świętokrzyskiego. Biorąc pod uwagę, że wynik ten zawyża nieco Olsztyn, gdzie hotele miały 47-procentowe obłożenie, to pozostałe obiekty w województwie średniorocznie wypełnione są w ok. jednej trzeciej. I trudno się temu dziwić, bo patrząc na miesięczne wyniki od października do kwietnia obłożenie jest najniższe w Polsce, wahając się w granicach 26 – 34 proc. (włącznie z Olsztynem, więc bez stolicy regionu w najsłabszych miesiącach mają niekiedy poniżej 20 proc.). Wyniki nadrabiają w wakacje, gdy rośnie ono do ok. 65 – 70 proc.

Jak w takiej sytuacji prowadzić hotel? Jak hotelarze starają się zapełnić swoje obiekty poza okresem letnim? Jakie są, jeśli są, mocne strony tego rynku poza warunkami naturalnymi? Jakie są bariery rozwoju? Jakie maksymalne ceny można osiągnąć za pokój? Czy bliskość granicy przekłada się na wyniki? Co może wpłynąć na to, aby rynek był bardziej atrakcyjny? Jakie są źródła popytu? Co skłania inwestorów do zaangażowania się na tym rynku? Jak zmienił się rynek w ciągu ostatnich lat?  Jaskie trendy obserwują hotelarze? Czy w ogóle można mówić o jednej specyfice rynku hotelarskiego na Mazurach, czy też obiekty w Iławie lub Ostródzie żyją innym rytmem i mają innych klientów niż hotele w Mikołajkach lub Giżycko, i kto komu zazdrości?

O tym wszystkim dyskutować będziemy podczas ósmego już Śniadania „Hotelarza” po spotkaniach poświęconych rynkom w Lublinie, Bydgoszczy, Olsztynie, Łodzi, Kołobrzegu, Zakopanem i Katowicach. Relację ze spotkania opublikujemy w październikowym "Hotelarzu".

Komentarze: 2 dla “Śniadanie „Hotelarza”. O Warmii i Mazurach”

  1. Maciej Szpot

    jestem zainteresowany uczestnictwem

  2. Łukasz Wendrowski

    Ja również jestem zainteresowany.

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Satoria Group otworzy Hilton Garden Inn w Toruniu

W  Starym Browarze w Toruniu otwarty zostanie hotel Hilton Garden Inn ze 120 pokojami. W ub.r. Stary Browar kupiła spółka Polskie Projekty Inwestycyjne należąca do (...)

W Krakowie powstanie pierwszy w Polsce hotel marki Curio Collection by Hilton

Dysponujący 113 pokojami hotel marki Curio Collection by Hilton powstanie w zabytkowym budynku dawnego hotelu Saskiego przy ulicy Sławkowskiej w pobliżu Rynku Głównego w Krakowie (...)

W Ustce ruszył kolejny hotel rodziny de Lubicz – The Sun

Rodzina de Lubicz Szeliskich, która prowadzi już w Ustce dwa hotele – Grand Lubicz Uzdrowisko Ustka oraz Lubicz Spa & Wellness – otworzyła trzeci. The (...)

110 pokoi i apartamentów w Szczawnica Park Resort & Spa. W condo.

W grudniu tego roku pierwszych gości przyjąć ma 4-gwiazdowy hotel Szczawnica Park Resort & Spa, którego inwestorem jest Grupa Kapitałowa Szczawnica Park. Hotel dysponować będzie (...)

Zarządzanie kosztami w hotelarstwie

Optymalizacja kosztów stałych, kiedy i komu opłaca się outsourcing, skuteczne sposoby negocjacji z dostawcami oraz jak przeciwdziałać korupcji w hotelu to tylko jedne z wielu (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:









Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA